Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Sorry grabbar och brudar, det här gänget vi håller på med, det är ju förbjudet att delta i det då va. Jag går hem och börjar på komvux."

Jag tycker som du och regeringen att det ska vara förbjudet att vara kriminell. Jag är bara inte säker på att kriminella tycker det.
Nu tycker jag iof att SD o regeringen är väldigt snälla om dom förbjuder gängkriminella att vara i gängkriminella gäng. S ville ju ha en maffialag istället

Jo men ska vi verkligen ha en maffialag a la USA o Trump som S vill?
Jag vet inte, jag är inte tillräckligt insatt i det förslaget. Ska vi ha ICE-liknande räder som M och SD vill?

Kriminella och kriminella gäng kommer inte bli utrotade med hårdare tag. Det betyder inte att man inte ska ha dem. Man behöver titta brett på fler åtgärder som inget parti verkar vilja ta i på allvar, exempelvis viss legalisering.

Jag vet inte, jag är inte tillräckligt insatt i det förslaget. Ska vi ha ICE-liknande räder som M och SD vill?

Kriminella och kriminella gäng kommer inte bli utrotade med hårdare tag. Det betyder inte att man inte ska ha dem. Man behöver titta brett på fler åtgärder som inget parti verkar vilja ta i på allvar, exempelvis viss legalisering.
Det är väl bättre med ICE räder än att militären får bomba gängkriminella narkotikaleveranser utan att fråga

Jag kan å ena sidan känna: men varför hålla på med kamrater och knutna nävar, när man vet att det så lätt utnyttjas av motståndarna. Att det är så jäkla lätt hänt att få kommuniststämpel av alla som är lätt tveksamt inställda till V. Det känns otidsenligt och obstinat.

Men så kan jag å andra sidan känna: Gött att det trots allt finns ett part kvar som INTE följer med höger-strömmen. Som tryggt står kvar i solidariteten och anti-rasismen.

Så att... jag vet helt enkelt inte riktigt vad jag tycker :).
Jag delar i viss mån din kluvenhet, i alla fall när det gäller vad tex partföreträdare gör offentligt.

Men om jag ser till mig själv, i mitt eget liv, så bär det mig emot i djupet av min själ att tycka att jag själv eller någon snnan ska ägna sig åt den typen av anpassningar.

Jag skulle hellre vilja att även s höjde sina nävar (eller stod i ring och höll varandras lyfta händer, dårå), än att de går så långt i anpassning att de istället talar för "stram invandringspolitik".

Jag vet inte. Jag vet inte heller om något av det är det gynnsammaste för samhället på sikt. Däremot skapar det säkert rubriker, vilket jag misstänker rätt ofta är ett viktigt delsyfte eller huvudsyfte för dessa förslag.
Men så är det. Rubriker skickar ut signaler till gängkriminella.

Jag delar i viss mån din kluvenhet, i alla fall när det gäller vad tex partföreträdare gör offentligt.

Men om jag ser till mig själv, i mitt eget liv, så bär det mig emot i djupet av min själ att tycka att jag själv eller någon snnan ska ägna sig åt den typen av anpassningar.

Jag skulle hellre vilja att även s höjde sina nävar (eller stod i ring och höll varandras lyfta händer, dårå), än att de går så långt i anpassning att de istället talar för "stram invandringspolitik".
S och MP var ju dom som bar skulden till det elände som nu SD och regeringen får städa upp vilket S nu har insett och förstått. Nu hoppas ju S att hinna få vara med att städa upp åtminstone lite grann innan allt är städat

Exakt så här känner jag också. Jag vill helst att folk (inklusive jag själv) går ut på gatorna med knutna nävar, hand i hand och sjunger We shall overcome. :laugh:Jag vill ha politiker som leder med värderingar, idéer och hjärta, istället för strategi och taktik.

Men sen undrar jag om det är så taktiskt smart att stå och knyta näven i rikssänd TV? Och det är väl den tanken som S kommunikationsavdelning fullständigt gått spinn på...

Då blir det bättra om SD tar hand om kulturminister posten efter valet. Då kommer det svenska kulturarvet alltid att prioriteras först och före samtidskulturen enligt SD:s kulturpolitiske talesperson Alexander Christiansson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1459387
SD har stött KD:s utspel om rennäringen. Så det vore definitivt inte bättre med SD på kulturministerposten.

Sedan har SD alltid yrat om statens mark, det vill säga marken som staten stal, och att det är medborgarskap som ska diktera vem som har rätt till vad där.

De blev därför väldigt sura och bittra över att norrbottningar efter Girjasdomen fick förtur till jakt och fiske i det området. Är man så sugen på att jaga och fiska där kan man flytta dit så får man jaga och fiska på samma villkor som övriga människor som är folkbokförda i norrbotten. Men nej man vill kunna fara upp dit, utnyttja markerna, åka därifrån och sedan skita i hela den delen av Sverige tills man kommer på att man behöver jaga eller fiska igen eller hämta lite skog/mineral/energi.

Exakt så här känner jag också. Jag vill helst att folk (inklusive jag själv) går ut på gatorna med knutna nävar, hand i hand och sjunger We shall overcome. :laugh:Jag vill ha politiker som leder med värderingar, idéer och hjärta, istället för strategi och taktik.

Men sen undrar jag om det är så taktiskt smart att stå och knyta näven i rikssänd TV? Och det är väl den tanken som S kommunikationsavdelning fullständigt gått spinn på...
Precis. Och jag är uppriktigt glad att jag slipper ta taktiska hänsyn! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka