Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men har du ens läst det jag klistrat in och den länk jag gav?

Men nu blir det så att det mer eller mindre är med vindkraft. Om Miljöpartiet kan övertala några privata intressenter så fine för mig. Men några mer skattemedel lär det inte bli så mycket mer av framöver
Flera intressenter är stoppade från att bygga av staten, så intressenter finns. Vindkraft fungerar i andra länder.

Du tänker att kärnkraften kommer gå med vinst?
Det tror inte jag, men det är ok för mig om vi delar på kostnaderna av nödvändig el.

Ryssland?

Skolverket har ganska nyss släppt en jämförande rapport där de finner att svensk skola inte alls är så dålig som ryktet säger utan att svenska elever ligger på eller över OECD-snittet.
Vad bra i så fall!

(iofs har jag för mig att fler länder i OECD har problem :) vilket kan påverka snittet. Men super att vi är helt ok jämförelsevis).

Den här artikeln berörde mig. Det här är helt kontraproduktivt. Varför ska de här människorna, och så många som de, ut ur Sverige? https://www.svd.se/a/ExlELj/foraldr...-vi-jobbar-vi-betalar-skatt-vi-ar-integrerade

Det här är hårdare tag i praktiken. Tack för den, Tidö och Socialdemokraterna.

Vad jag inte förstår med den här rubriken (nej jag kan inte läsa hela artikeln) är HUR kan man bli utvisad om man är svenska medborgare ? OM de inte är svenska medborgare... VARFÖR lever man i Sverige i 22 år men inte blir svenska medborgare ?

Vad jag inte förstår med den här rubriken (nej jag kan inte läsa hela artikeln) är HUR kan man bli utvisad om man är svenska medborgare ? OM de inte är svenska medborgare... VARFÖR lever man i Sverige i 22 år men inte blir svenska medborgare ?
Jättekonstigt.
Men dom som ska utvisas är inte svenskar. Dom uppfyller inte lagkravet grundat på anknytning eller synnerligen ömmande omständigheter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...bor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar

Flera intressenter är stoppade från att bygga av staten, så intressenter finns. Vindkraft fungerar i andra länder.

Du tänker att kärnkraften kommer gå med vinst?
Det tror inte jag, men det är ok för mig om vi delar på kostnaderna av nödvändig el.

Ryssland?
Nja, visst finns det de som vill bygga, men @Smoothi är inte helt fel ute faktiskt. Många vindparker går med förlust vilket har blivit kännbar för olika byalag och andra föreningar om de inte stoppar produktionen vid låga och negativa priser. Bl a Vattenfall har helt lagt ner vindkraftsproduktionen i några parker och t. ex. Markbygden som har stått i flera år och rostar sönder håller på att kollapsa. Där är det enbart en tidsfråga innan de börjar välta då bultarna i fundamenten är på upphällningen. Kriegers Flak har Vattenfall dragit sig ur.

Vindöverskottet i norra Tyskland regleras bort så gott det går av Danmark enligt avtal, om de inte börjat bygga fler kraftledningar till södra Tyskland vilket Die Güne tidigare har hindrat. I vintras när vindkraften hade behövs så blåste det inget.

Vi behöver mer produktion i södra Sverige, men med regleringar som är som vindflöjlar vågar ingen investera för vid nästa regeringsskifte ändras förutsättningarna.

Jag håller med om att det var idiotiskt att ta bort den förra subventionen av elbilar, det hade kunnat hjälpa till att kapa topparna och gjort oss mindre beroende av fossila bränslen.

Jättekonstigt.
Men dom som ska utvisas är inte svenskar. Dom uppfyller inte lagkravet grundat på anknytning eller synnerligen ömmande omständigheter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...bor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar
Det beror ju på att vår idiotregering och inte svenska folket ändrat reglerna. Fullkomligt vansinne i dessa tider att slänga ut skötsamma skattebetalare som jobbar inom yrken många ~35-åriga vita, svenska cis män är för fina eller olämpliga att utföra. De som är största gruppen bidragstagare i hela Sverige.

Det beror ju på att vår idiotregering och inte svenska folket ändrat reglerna. Fullkomligt vansinne i dessa tider att slänga ut skötsamma skattebetalare som jobbar inom yrken många ~35-åriga vita, svenska cis män är för fina eller olämpliga att utföra. De som är största gruppen bidragstagare i hela Sverige.
Det där med anknytning och ömmande kommer snart att förvinna ur lagtexten och då blir det inget tjafsande längre

Hårklyverier enligt mig.
Lite mer än så.

Personligen tycker jag att Ebba von Papen Buschs väljare borde sakna förtroende för henne efter hennes bristande vandel, men det är upp till de som är medlemmar i KD och röstar på KD.

Ulf von Papen Kristersson väl är svensk mästare i dålig vandel, vänskapskorruption slöseri med skattemedel. Förr eller senare blir han väl åtalad men även efter det är det upp till moderaternas medlemmar och de som röstar på moderaterna.

Våra politiker lyder under samma lagar som vi andra och kan bli föremål för förundersökning, åtal och bli dömda för brott. Det är faktiskt inte helt vanligt i världen och ett skäl till att Netanyahu, desperat försöker hålla sig kvar vid makten. Faller han blir han åtalad.

Däremot har inte politiker ett anställningsförhållande. Du kan inte bli in-lasad i riksdagen, fullmäktige eller regionstyrelsen. Du kan få gå på dagen, den dagen ditt parti eller dina väljare inte längre har förtroende för dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka