Det har ju visat sig att bla hemtjänsten har havererat beroende på alla hemskheter som ofredanden och våldtäkter på äldre människor och på människor som har svårt att värja sig. Sånt som man har försökt tysta ner. Men jag tycker det är bra att det nu börjar komma ut vilket klientel som utsätter våra medborgare, människor som slet och byggde upp Sverige och så utsätts dom för detta i deras hemmiljö?????
Här är ett exempel av alla där man petar lite djupare.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dom-mot-hemtjanstman-atalad-for-44-brott/
"Bland annat döms han nu för att ha ofredat en 86-årig kvinna genom att sjunga högt och säga ”jag ska knulla din guds syster” på arabiska. Åt en 92-årig kvinna skrek han att hon ”ser ut som en apa”. På filmen hörs han säga, på arabiska: ”Ät skit! Hora!”
Mannen kom till Sverige från Syrien som ensamkommande som elvaåring 2015. Han blev senare svensk medborgare. År 2020 dömdes han till 50 timmars ungdomstjänst för misshandel och olaga hot.
Enligt förundersökningen blev mannen visstidsanställd som vårdbiträde i december 2022 och tillsvidareanställd i mars 2025. Vid åtalet blev han avskedad."
Så jag håller inte med om att det är så fantastiskt människor som kommer hit, faktiskt. Mörkertalet är stort, tyvärr.