Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv ser jag hur många människoliv vi har räddat från krig och katastrofer.
Rädda dig själv innan du räddar andra. Annars kan du inte rädda.
Varför tycker du att våra medborgares liv ska förstöras för att vi ska rädda utlänningar och som då kommer hit och förstör? Många gör det men inte alla

Varför tycker du att våra medborgares liv ska förstöras för att vi ska rädda utlänningar och som då kommer hit och förstör? Många gör det men inte alla
Jag ser inte att mitt eller andras liv blivit förstört av invandringen. De människor jag känner och haft kontakt med som flytt hit är människor som vilka som helst, de kämpar för att få ihop vardagen med jobb och familj typ.

Skillnaden är att du inte vill rädda någon utan offra oskyldiga när det inte är de som är problemet.
I Nazi-Tyskland var det judarna som var problemet, i Israel är det palistinierna. Tidöpacket stoppar pengar direkt ner i fickorna på korrupta politiker i Somalia och nu ska de skänka pengar till terroristerna i Afghanistan. :crazy:

Absolut att förövare ska straffas när de begår brott och att det är helt rätt att utvisa kriminella, men att indirekt döda oskyldiga som bidrar till Sverige? Är det inte enklare att du börjar bygga gaskammare redan nu så kanske du har den slutgiltiga lösningen innan Tidö åker ut och är något man skrämmer små barn med i framtiden. "Är du inte snäll får du inga julklappar" byts ut mot "Är du inte snäll kommer Tidö och tar dig!".

Ja, men det betyder inte att alla som invandrar till Sverige är brottslingar. Men den gemensamma nämnaren för de flesta som beter sig så illa mot andra är att de är män. Vad vill du göra åt det problemet?
Dåså.
Jag har ochså sagt "många men inte alla"

Stoppa invandring. Det är inte värt det. Det innehållet i vågskålen är inte värt hela invandringen i den andra vågskålen. Det anser jag. Våra medborgare ska inte behöva få sina liv förstörda för att andra ska komma hit från andra länder. Då är det bättre att skicka över bistånd till länderna så dom hålls där. Det är min bestämnda åsikt.

Dåså.

Stoppa invandring. Det är inte värt det. Det innehållet i vågskålen är inte värt hela invandringen i den andra vågskålen. Det anser jag. Våra medborgare ska inte behöva få sina liv förstörda för att andra ska komma hit från andra länder. Då är det bättre att skicka över bistånd till länderna så dom hålls där. Det är min bestämnda åsikt.
Vad kan vara så viktigt för den svenska regeringen, som leder till att de vill samtala och samarbeta med en politisk-religiös väpnad islamistisk rörelse i vars namn det utförts blodiga terrorattentat? Utvisningar, förstås.

Aftonbladets Natalia Kazmierska och Johanna Rapp har granskat hundratals unga personers utvisningsbeslut 2025. Granskningen visade att 92 av dessa är tonårsutvisningar. Unga personer som lärt sig språket, studerar till bristyrken, har familj och nätverk här. Och som ska skickas till länder som är långt ifrån trygga.

Granskningen har fått stor uppmärksamhet, både i Sverige och internationellt. Fallet som startade debatten handlade om 21-åriga Ayla som ska utvisas till Iran. Resten av familjen blir kvar i Sverige. Trots att regeringen säger sig vilja ”pausa” dessa utvisningar har hon nu fått sitt sista avslag. Hon är livrädd.

En annan tonåring som fått avslag och överklagat, men som inte heller ingår i regeringens ”paus” är 19-åriga Milad Bagheri. Hela hans familj finns i Sverige, han går på gymnasiet i Malung men riskerar att utvisas till Afghanistan.

Det är talibanerna som styr Afghanistan i dag. Internationella brottsmålsdomstolen (ICC) har utfärdat arresteringsorder gentemot högt uppsatta talibanledare i landet då deras politik och behandling av kvinnor utgör brott mot mänskligheten.

Det är gänget som regeringen vill samarbeta med för att kunna utvisa ännu fler till Afghanistan.

Vänsterpartiet vill nu bjuda in Internationella brottmålsdomstolen ICC för att berätta om den pågående utredningen mot Talibanerna.

– De har utfärdat arresteringsorder mot talibanernas ledare. Då borde regeringen inte sitta och förhandla med talibanerna, utan fokus ska ju vara på att gripa dem, säger Tony Haddou, Vänsterpartiets migrationspolitiska talesperson till Expressen.

Regeringen har bytt ut migrationspolitik mot utvisningspolitik, fortsätter Haddou. Han menar att Johan Forssell ”skämmer ut Sverige”.

– Det här är ett tydligt mönster. Korrupta upplägg med Somalia, möten med tidigare jihadistledare i Syrien och att man nu legitimerar talibanerna. Johan Forssell skämmer ut Sverige internationellt, säger Haddou.

Det har gapats högt om att palestinarörelsen, vänstern och alla som haft en någorlunda moralisk kompass i fråga om folkmord är ”terrorromantiker”. Det är ett magstarkt påstående när det kommer från politiker som dricker te med talibaner.

O_o

Och hade inte Tidö skapats hade många medmänniskor och svenskar sluppit få sina liv de byggt upp här sönderslagna.
Och hade många invandrares landsmän/landskvinnor/landsbarn, inte alla men många, sköts sig och anpassats sig så hade framför allt inte SD skapats och därmed inte heller Tidö.

Dåså.

Frågan är, vad gör vi med alla män som beter sig illa? För det är ju trots allt den gemensamma nämnaren egentligen.

Och hade många invandrares landsmän/landskvinnor/landsbarn, inte alla men många, sköts sig och anpassats sig så hade framför allt inte SD skapats och därmed inte heller Tidö.
SD skapades ju ur rötter från Nazismen och Sjöbo är ju allmänt känt för rasism, så det har inget med invandringen att göra. Majoriteten av de som står för skjutningarna och sprängdåden är svenskar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka