Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju det som är problemet att alla inte gör det. Borde inte alla vara tacksamma och sköta sig när Sverige tar emot dom? Jag antar att dom har skött sig i dom länder dom kommer ifrån. Tror inte du det ochså
De var nog skurkar hela tiden.
Och där kan man ju kanske vara mer noga med att kontrollera vilka som man har lösa i samhället.

Men det gäller ju alla skurkar.

Vart ska alla svenska män? De har ju bara ett medborgarskap..
Förr så skickades straff-fångar till kolonierna.
Australien befolkades så.
Vi kanske kan hitta någon avlägsen ö att placera dem på?

Men kan jag, snälla, få behålla min sambo?
Och även gärna mina söner?
Om en Kvinna går i god för männen så borde de ju vara bra?

Förr så skickades straff-fångar till kolonierna.
Australien befolkades så.
Vi kanske kan hitta någon avlägsen ö att placera dem på?

Men kan jag, snälla, få behålla min sambo?
Och även gärna mina söner?
Om en Kvinna går i god för männen så borde de ju vara bra?
Syftade på de som begått brott eller betett sig illa, har dålig vandel som tidölaget gillar att kalla det.

Nä, vart hamnar dom?
Jag förstår ingenting..

Eftersom jag inte vet om du skojar eller inte så ..... Och det verkar vara ett återkommande problem i tråden !

Om en svensk medborgare begått en brottslig handling delas ett straff ut. Beroende på straffet kan det vara något av detta ... Källa https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/

1777671191879.webp

Eftersom jag inte vet om du skojar eller inte så ..... Och det verkar vara ett återkommande problem i tråden !

Om en svensk medborgare begått en brottslig handling delas ett straff ut. Beroende på straffet kan det vara något av detta ... Källa https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/

Visa bifogad fil 184769
Och ändå så fortsätter @Smoothi att tjata om föjande:
Det som ligger i pipeline är ju att klippa sönder svenska medborgarskap beroende på hur mycket dom förstör för andra medborgare och samhället i sig och sedan kasta ut dom ur landet.
😂 😂 😂

Och ändå så fortsätter @Smoothi att tjata om föjande:

😂 😂 😂
Ja jag förstår att dubbla medborgarskap är svårt att förstå. MEN det finns personer i Sverige som har BÅDE ett svenskt medborgarskap och ett annat lands medborgarskap. Om en person med DUBBLA medborgarskap begår brott i Sverige vill SD att man klipper det SVENSKA medborgarskapet. Då är personen inte svensk medborgare längre och kan utvisas.

Återigen förstår att detta är obegripligt för många men en självklarhet hos dom som anser att sköter man inte sitt svenska medborgarskap OCH har ett till medborgarskap så blir man av med det svenska.

Och då undrar du (jag vet) vad som händer med enbart svenska medborgare. NEJ man klipper inte en person som enbart har ett medborgarskap. Dvs en svensk medborgare som jag själv tex går då den sedvanliga vägen enligt det jag berättade för i inlägget till parellikusken. Med domstol och straff.

Ditt enda svenska medborgarskap kan du inte bli av med.

Och ingen fara jag kan berätta detta huuuuur många gånger som helst. Men är lite tveksam i om du förstår vad jag försöker berätta för dej. Då du inte verkat (vilja ?) förstå hitintills...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka