Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag skrev, om de bott i Sverige en längre tid och har dubbla medborgarskap så anser jag att de är ett svenskt problem om de begår brott här.
Jag tycker de är lika mycket svensk som mig som har enbart svenskt medborgarskap.

MEN och du verkar fortfarande inte kunna svara på frågan.... VARFÖR ska vi ha utländska brottslingar i Sverige ?

Men det är ju inte bara kriminella som Tidö vill kasta ut. Det är laglydiga människor som vill bidra till samhället.
Såg nyss debatten i Statstelevisionen. ETR i C tyckte att ungdomarna kunde få stanna till 21års ålder MEN sen skulle dom utvisas. Det kan jag faktiskt gå med på.

Trodde inte du ville ha hit asylsökande alls?
Såklart är ju det bästa. Men nu är dom ju här och då får vi ta det därifrån. Men med tiden kommer dom med framtida lagstiftning vara lättare att utvisa. Dessutom kommer dom framöver att själva inse att Sverige är totalt ointressant att ta sig till när det finns bättre länder med slappare lagstiftning

Såklart är ju det bästa. Men nu är dom ju här och då får vi ta det därifrån. Men med tiden kommer dom med framtida lagstiftning vara lättare att utvisa. Dessutom kommer dom framöver att själva inse att Sverige är totalt ointressant att ta sig till när det finns bättre länder med slappare lagstiftning
Rasismen lyser igenom varenda ord i dina inlägg. Tycker det är obehagligt.

Såg nyss debatten i Statstelevisionen. ETR i C tyckte att ungdomarna kunde få stanna till 21års ålder MEN sen skulle dom utvisas. Det kan jag faktiskt gå med på.
Varför ska de utvisas om de vill stanna och inte gjort något fel?

Varför är det "såklart" det bästa att det inte kommer asylsökande alls?

Så här säger Andersson i SvD om Tidöpartiernas migrationspolitik:

"Det som de här partierna ägnar sig åt – det är ju inte stram migrationspolitik, det är något helt annat. Det handlar ju om att utvisa människor som har gjort allt rätt. De som har lärt sig svenska, som arbetar och bidrar till Sverige varje dag. Våra arbetskamrater, våra klasskamrater och våra grannar. Att utvisa dem, det är inte Sverige."

Jag skulle vilja fråga @Smoothi och @corzette varför det är bra att göra så.

Varför ska de utvisas om de vill stanna och inte gjort något fel?

Varför är det "såklart" det bästa att det inte kommer asylsökande alls?

Så här säger Andersson i SvD om Tidöpartiernas migrationspolitik:

"Det som de här partierna ägnar sig åt – det är ju inte stram migrationspolitik, det är något helt annat. Det handlar ju om att utvisa människor som har gjort allt rätt. De som har lärt sig svenska, som arbetar och bidrar till Sverige varje dag. Våra arbetskamrater, våra klasskamrater och våra grannar. Att utvisa dem, det är inte Sverige."

Jag skulle vilja fråga @Smoothi och @corzette varför det är bra att göra så.
Jag tror inte du får några svar, känns som vi ifrågasatt de utvisningarna hela tråden. :banghead:

Nja man får tänka lite längre. Sverige har nu byggt upp en massa murar i utlänningslagen och som börjar så fort utlänningen sätter sin fot på svenskt territorium. Därifrån ska hen försöka ta sig ända fram till den högsta muren som är 8 år hög efter den 6 juni. Det är bara det att utlänningar inte kommer att nå ända fram eftersom deras uppehållstillstånd inte kommer att förlängas så att dom når över sista muren. Det är min tolkning.
Ah, ja så inte kortare process då utan mer ingen process egentligen. Dvs inga som blir svenska medborgare.

Jag uppfattade det som att @corzette menade att sd ville att de som skulle bli medborgare skulle bli det snabbare, på mycket kortare tid än 15 år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka