Svensk politik 9

Bukefalos 30 år!

Det är kanske ett rörigt resonemang. Men försöker.

Om V i många år iskallt litat till att deras medlemmar ideologiskt är emot personval och mot kampanjer med personval. Och därmed lika iskallt räknat med att de kan ha vem som helst på sina listor, som de inte riktigt vet vem det är, så länge de är utanför den mängd platser de räknat med att få.

Så borde de snabbt taggat in på att en person tydligen inte var i ideologisk samklang med V och reflekterat över personvalskampanjen, som var så indiskret att polisen fick anmälningar och sett över det innan valet. Och diskuterat den med kandidaten, om inte annat så för att veta om personen faktiskt kände sig i samklang med V. Låter kanske lite väl aktivt men det skulle ju kunna antyda att personen inte heller har koll på det här med lönen. Som väl alla anser är ok att V har som princip och om hen inte har koll heller på det så kanske v politiken inte alls är den politik som personen känner att hen vill ha.

Btw lustigt att partiledaren väl fortfarande? inte uttalat sig?
Hon har uttalat sig, även om det tog tid. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rrabml/nooshi-dadgostars-forsta-ord-om-rostfuskharvan

Det är kanske ett rörigt resonemang. Men försöker.

Om V i många år iskallt litat till att deras medlemmar ideologiskt är emot personval och mot kampanjer med personval. Och därmed lika iskallt räknat med att de kan ha vem som helst på sina listor, som de inte riktigt vet vem det är, så länge de är utanför den mängd platser de räknat med att få.

Så borde de snabbt taggat in på att en person tydligen inte var i ideologisk samklang med V och reflekterat över personvalskampanjen, som var så indiskret att polisen fick anmälningar och sett över det innan valet. Och diskuterat den med kandidaten, om inte annat så för att veta om personen faktiskt kände sig i samklang med V. Låter kanske lite väl aktivt men det skulle ju kunna antyda att personen inte heller har koll på det här med lönen. Som väl alla anser är ok att V har som princip och om hen inte har koll heller på det så kanske v politiken inte alls är den politik som personen känner att hen vill ha.

Btw lustigt att partiledaren väl fortfarande? inte uttalat sig?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nooshi-dadgostar-v-om-tystnaden-behovt-utreda-fragan

Fast USA har ju inte block på det viset, de har två stora partier som slåss om makten som gör det i stort sett omöjligt för mindre partier.

Sedan är jag inte direkt fäst vid tanken på blockpolitik, men som det ser ut nu så finns det ju så stora skillnader partierna emellan att det skulle vara svårt med något blocköverskridande samarbete.
Men om man inte hade block så hade inte blocköverskridande samarbete varit svårt. Iom att blocken inte funnits.

Och i så fall hade det funnits även en mitt och ett L och lite mer flexibilitet i politiken.

Men bekräftar att de inte riktigt visste vem han var?

– Det här är en person som ändå har ett stort förtroende i Borlänge, helt uppenbart. Och att gruppledaren inte har arbetat med honom, det visar bara att han inte har varit med i kommunfullmäktigegruppen och inte haft förtroendeuppdrag. Så är det ju. Men vi har ett system där det går att kryssa sig förbi.

I sammanhanget om det påverkar regeringsförhandlingarna.
Jag kan hålla med att i det sammanhanget är mindre än en promille av V-rösterna lite.

Jag håller dock inte med om att det inte skulle påverka regeringsförhandlingarna, det tror jag det gör.
Det handlar om mer än 3% av de mandat V har i riksdagen.
1 av 30.
Det är nog så man skall räkna.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund