Då kan jag bara konstatera - det mardröms-Sverige är något annat än det land jag lever i.
I min värld har väldigt mycket blivit bättre. Jag ser inte heller invandring som något negativt. Vi har alltid haft invandring, och världen är numera globaliserad.
Vi kan inte stå utanför den globaliseringen och sträva efter något nostalgiskt - som inte ens funnits.
Vi har inte alltid varit ett invandrarland.
Det är onekligen en sanning med modifikation, ändå upprepas detta felaktiga mantra ofta i debatten.
På 1800-talet var 0.5% av Sveriges befolkning födda utanför landets gränser.
Före andra världskriget var motsvarande siffra 1%.
Självklart har mycket blivit bättre i Sverige!
Så ofantligt mycket bättre!
Kanske beror det på vilken synvinkel man har och i vilken del av landet man bor men ja, många svenskar - oavsett etnicitet - känner en enorm oro inför landets utveckling.
Jag är vän med en kvinna som konverterade ifrån islam till kristendomen.
Hon kom hit ifrån Somalia på 90-talet.
Hon lever inte i frihet utan har ett pris på sitt och sina barns huvud.
Mina, judiska, kusiner fick fly ifrån Malmö då de inte längre kunde röra sig fritt i sin hemstad. De bor i USA, Israel och Stockholm nu.
Det är bara i det sistnämnda landet deras barns skolor skyddas av beväpnad polis.
En av mina bästa vänner är ifrån Iran.
Han ser med en en stor ängslan hur Sverige har förändrats på bara de tjugofem åren han och hans familj har bott här.
De funderar på att, som många andra sekulariserade muslimer, att fly ännu en gång.
Jag var engagerad i utsatta kvinnors situation men under de senaste fem åren har vi blivit så motarbetade av antirasister som indirekt bidrar till att dessa kvinnor blir fast och kvar i sina kulturella "fängelse".
Energin rinner ur en. En känsla av vanmakt inför det faktum att du alltid blir påklistrad div olika epitet när man försöker få andra att se problemet.
Tycker du själv inte att det är märkligt att organisationer som "Glöm aldrig Pela och Fadime" syns så lite i debatten numera?
När politiker och feminister sprang och tog på sig slöjor efter en, i efterhand visade det sig, uppdiktad slöjryckning gick GAPF ut i ett pressmeddelande där de menade att
Hijab-uppropet är ett hån mot kvinnors frigörelsekamp världen över!
"Vi kan inte ställa oss bakom något som vi ser som ett hån mot kvinnoaktivisterna världen över, som riskerat sina liv för kvinnors rätt att välja bort denna symbol för det patriarkala samhället, religiösa symbolen för männens överordning och kvinnornas underordning.
Vi kan inte ställa oss bakom uppropet, som ger politiskt-islam vatten på sin kvarn, som bekräftar islamisternas självpåtagna rättigheter att styra sina flickors och kvinnors klädsel och liv. Vi kan inte stödja uppropet, när det finns länder där huvudbonaden som skall dölja kvinnors hår finns inskrivet i lagar, och inte alls är ett fritt val för flickan eller kvinnan.
Uppropet ger spelarna i det politiska spelet fler trumf i handen i röstfisket, både för vissa av Sveriges politiker, likväl som för företrädarna för politisk islam, som nu kan mäta sina framsteg på den politiska arenan. Gudrun Schyman (FI), Åsa Romson (MP), Veronica Palm (S) och komikern och programledaren Gina Dirawi med flera bidrar med sitt bärande av huvudbonad idag till uppfattningen att vissa kvinnor får utsättas för förtryck,att vissa kvinnor kan kläs i religiösa symboler för manlig överordning.
Vi inom GAPF är för det fria valet, emot våldet, men kan inte tyst godkänna en manifestation där kvinnoförtryckande symboler hyllas.
Vi skulle önska solidaritetshandlingar ute idet offentliga den 8 mars, när kvinnor med sitt liv som insats bränner huvudbonader runt om i världen på den internationella kvinnodagen."
Om du själv går tillbaka tjugo år i tiden och jag berättar för dig att 2015 kommer
9 av 10 elever gå ut grundskolan med ofullständiga betyg i vissa skolor.
Dessa skolor kommer också att tvingas hållas stängda för man kommer inte kunna garantera lärarnas säkerhet.
I dessa områden lider 74% av psykisk ohälsa och de känner sig inte delaktiga i samhället
I 2015' s Sverige har vi:
Hög arbetslöshet
Bostadsbrist
En äldre- och sjukvård som inte är värd namnet inom vissa områden.
Nästan 200 utanförskapsområden
55 "no go-zones"
Bilbränder och upplopp i förorterna
Fattiga människor som tigger på gatan
Kåkstäder
Sjukskrivningarna har ökat
Stenkastning emot räddningspersonal
Människor känner en ökad otrygghet
Kvinnor och äldre som i högre utsträckning inte vågar gå ut ensamma kvällstid
Ett skrämmande antal illegala vapen är insmugglade i landet
En konstnär lever under ständigt mordhot efter att ha ritat karikatyrer
Islamofobi
Antisemitism
Halalslaktat kött i butiken
Killar och tjejer som ansluter sig till en terrororganisation
Denna terrororganisation anses vara det största hotet emot landet enligt Säpo.
Dödsskjutningar och gängkriminalitet
Akutmottagningen får stängas då patienternas och sjukvårdspersonalens säkerhet inte kan garanteras trots att ett trettiotal beväpnade poliser har kommenderats till platsen.
Ovanstående exempel är att beteckna som "mardrömslika" och som vi nog skulle ha svårt att tro på för tjugo-trettio år sedan.
Som kontrast till det här står en orolig värld där människor flyr för både sina liv och/eller en bättre tillvaro.
En otroligt svår situation.