Du säger att Eliasson bara snackat men intr gjort nån verkstad, jag förstår inte hur du menar när han genomfört en oändligt stor omorganisation.
Jag hörde från en polis på grova brott enheten att den varit bra och gett mer resurser men det är väl inte sant heller enligt dig.
Det säger du. Det är ju en enskild persons åsikt, om den är sann för honom eller inte kan väl knappast jag svara på? Han måste dock vara en av de få som tycker så då eftersom den stora majoriteten poliser tycker att omorganisationen varit och är ren skit och att Dan Eliasson är det värsta som någonsin drabbat polisen. Det är bara att göra en googling så lär du hitta massvis med exempel på det.
Hur man från politikerhåll kan tillåta den mannen att likt en tornado dra fram och förstöra myndighet efter myndighet övergår både mitt och många andras förstånd. De flesta poliser jag pratat med (har en del i familjen och ännu fler i bekantskapskretsen) tror att han har någon slags hållhake på någon i regeringen för annars är det helt obegripligt hur han tillåts hålla på.
Med tanke på hur svårt det är att behålla poliser inom myndigheten också så verkar ju din polare vara i minoritet. Dessutom har man ju fått sänka kraven till polisutbildningen. Vad kan det männe bero på om nu allt är så himla bra och lattjo lajbans?