Sveriges ekonomi

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare axel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 361
Jag förstår inte riktigt trådstarten men det är svårt att bevisa något alls med en 1 1/2 år gammal artikel skriven av någon som profilerar sig som "frispråkig krönikör" som bara konstaterat något de flesta redan känner till.

Tj
Ni som fortfarande hävdar att "Sverige är rikt" kan väl redovisa den sanna faktan om hur det egentligen ser ut enligt myten.
http://www.svd.se/lugnet-fore-stormen-i-lala-landet-sverige
Tja med tanke på att Sveriges fastighetsägare i stort sätt har ökat sin förmögenhet de senaste 5 åren med 150% så är det väl inte så illa. Och skulle fastighetspriserna störtdyka och säljas ut, ja då är det väl bara att plocka fram lädret och göra ngr bra affärer till ;)

Att vi sedan står inför en infarkt vad det gäller pensionssystemet är en annan sak.
Men det är ju som det ska, vi får ut i pension, det vi betalt in. Räcker det inte får vi väl suga på ramarna....

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
24 339
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 325
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka