Svettas bara jag?

Sv: Svettas bara jag?

Att klippa håret under armarna i stället för att raka tycker jag funkar bra. Då blir det lite hår kvar som fångar upp svett så att den inte rinner fritt.
 
Sv: Svettas bara jag?

Just nu har det gått ganska lång tid mellan rakningarna och jag märker ingen skillnad så. Håret blir ju blött som sen hamnar på skjortan/tröjan oavsett.
 
Sv: Svettas bara jag?

Nu har jag inte läst alla svar, men tycker ni verkligen att det är okej att använda Absolut torr och andra antiperspirant deos?:eek:
Stackars era kroppar! All aluminium som tas upp. Skrämmande tycker jag:crazy:
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag svettas inte så mycket just under armarna (är helt rakad där alltid), men jag kan få lite fläckar på magen och ländryggen om det är riktigt varmt. Har deo (vanlig) under tuttarna ibland för att avhjälpa det värsta. :D
 
Sv: Svettas bara jag?

Har du nånsin haft problem med att svettas extremt mycket? Annars tycker nog jag personligen att dina :eek: och :crazy: kan ventileras nån annanstans ;)
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag svettas inte så mycket just under armarna (är helt rakad där alltid), men jag kan få lite fläckar på magen och ländryggen om det är riktigt varmt. Har deo (vanlig) under tuttarna ibland för att avhjälpa det värsta. :D

Så är jag med (+ en del under armarna..) deo under tuttarna låter som att man får testa ;) låter kul :p
 
Sv: Svettas bara jag?

Inga tips är jag rädd, men följer, för jag svettas nästan jämt (om jag inte fryser..,) och inte bara under armarna, ryggen och ansiktet är nästan värst, usch! :(
 
Sv: Svettas bara jag?

Det kan inte vara att det blir för torrt och uttorkat då? Du kanske måste smörja med en återfuktande loyion ibland?
På mig börjar det klia nått fruktansvärt om jag rakar mig och går utan deo för länge. Det blir för uttorkat helt enkelt, löser det med en återfuktande lotion eller deo.
 
Sv: Svettas bara jag?

Kl

Svettfläckar under armarna, om det vore så väl! :eek: Jag svettas mest på ryggen (och som i extrema fall, rinner ned i stjärtskåran och bildar en fin fläck i rumpan). :yuck: Det är pinsamt! Svettas mkt pga min medicin som jag äter (edronax), men svettas alldeles för mkt annars också :(
 
Sv: Svettas bara jag?

Samma här fast jag svettas även något vansinnigt i ansiktet/på huvudet, det ser ut som om jag duschat... Äter diverse antidepp/antipsykotiska preparat.
 
Sv: Svettas bara jag?

Ehm... Jo, ansiktet, nacken och hårbotten icke att förglömma! Fy! Läppen, näsan och ögonbrynen är värst. Har avstått medicinen i sommar enbart pga att jag svettas så mkt! Extrema mängder blir det...
 
Sv: Svettas bara jag?

OT och det behöver du inte svara på såklart men mår du inte sämre då?
Det finns inte på kartan att jag skulle göra uppehåll med min medicin, det är liksom bara att välja mellan Lona som äter medicin och svettas eller ingen Lona alls. Men det är jäkligt skämmigt...
 
Sv: Svettas bara jag?

Jag testade att ta bort Edronaxen i början av juni men behöll fluoxetinen som inte ger mig samma biverkningar. Det har funkat väldigt bra. Har idag faktiskt återinsatt den försnämnda därför att jag har känt i ett par veckors tid att det börjat gå utför igen. Har alltså inte varit helt utan medicin nu...
 
Sv: Svettas bara jag?

Oj oj oj:p Man får väl fråga??????????????????
Typiskt buke.... Knappt så man vågar skriva nått överhuvudtaget längre.
 
Sv: Svettas bara jag?

Det kan inte vara att det blir för torrt och uttorkat då? Du kanske måste smörja med en återfuktande loyion ibland?
På mig börjar det klia nått fruktansvärt om jag rakar mig och går utan deo för länge. Det blir för uttorkat helt enkelt, löser det med en återfuktande lotion eller deo.

Tumme upp! Använder också typ handcreme ibland innan jag ska sova och det har gett bra resultat :)
 
Sv: Svettas bara jag?

<snip>
Så länge man håller sig ren så luktar det ju inte.

Det har ar helt fel. Lukten har inget med hur ren man ar utan vilka svett kortlar som pruducerar svetten i fraga. VIssa kortlar producerar svett med protein och proteinet "bonds" med bakterierna pa huden och DA luktar svetten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
697
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 870
Senast: Mabuse
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 057
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp