Svettas bara jag?

Sv: Svettas bara jag?

Är det så? Vilka körtlar luktar mest då - i normalfallet?



Got2Be -
Jag undrar samma sak faktiskt. Finns det antiperspiranter som fungerar utan att innehålla en massa farliga ämnen?

Jag träffar mycket folk på arbetet, och kan under vintermånaderna komma undan med att ha en tjockare kofta/kavaj eller annat som döljer svettfläckar. Men vår/sommar/tidig höst vore det trevligt att kunna vara påklädd utan att få fläckar. Kan inte gå runt i bara linne på jobbet.

Morgonsvettning är mitt problem - efter frukost startar liksom kroppen upp med en svettattack kring armhålor och rygg. Löser det genom att ha en tröja för transport till jobbet och sedan byta där.
 
Sv: Svettas bara jag?

Fast att lägga in massa smilies gör att frågan blir mer än en fråga, det blir en åsikt. Eller tas för en sådan i alla fall. Och då får man faktiskt räkna med reaktioner.
 
Sv: Svettas bara jag?

Klart det luktar mer om man är skitig, men nog luktar man ändå. Jag kan lukta illa på morgonen, trots att jag duschade precis innan sängdags.
 
Sv: Svettas bara jag?

Jamen din enkla fråga bestod av två smileysar som tydligt visade hur craaaaazy du tyckte att det var, och då skrev jag att om du nu inte har egna erfarenheter av problemet så blabla ;) (Obs! blinkande smiley!). Om du nu tycker att detta är skäl till att sluta ställa frågor på Buke så tycker jag, personligen, att det är urtramsigt.
 
Sv: Svettas bara jag?

Är det så? Vilka körtlar luktar mest då - i normalfallet?
<snip>

Jag minns inte vad de heter, men de kortlar under armarna och vid jumskarna som producerar proteiner och inte bara avkylnings vatska for kroppen. Bakterier har vi alltid pa kroppen, oavsett hur mycket vi tvattar oss, och produceras det mycket proteiner med vatskan sa okas bakteriefloran lavinartat och darmed ocksa lukten.
Svettas man "normal mycket" blir man bara blot om man dushar och tvattar sig flera ganger om dagen, men om man svettas jatte mycket okar bakterierna sa fort att lukten kommer direkt nastan. Sedan luktar ju "avkylnings vatskan" olika beroende pa vad man ater ocksa ... det ar en hel vetenskap i sig sjalv det dar.:p
 
Sv: Svettas bara jag?

Tack vare den här tråden har jag köpt Bats parfymfria extra-braiga tub. Och halleluja! Den verkar ju funka?!! En deo som funkar... vad ska de hitta på härnäst?!
 
Sv: Svettas bara jag?

Någon som har tips på om man svettas på fler ställen (i mitt fall, ryggen och ansiktet, vad gör man då? Jag kan ju inte rulla in hela mig i deo varje morgon... Och jag äter inga mediciner som kan orsaka det
 
Sv: Svettas bara jag?

Kl

Andra dagen med medicinen och jag svettas kopiösa mängder av att bara gå 5 m (och då överdriver jag inte). Blir så trött. För övrigt använder jag Rexonas 48 h, en kräm som man liksom vrider fram. Grymt bra! Skulle dock som Emot veta om det finns ngt man kan göra åt svett på andra ställen än under armarna...
 
Sv: Svettas bara jag?

Tack vare den här tråden har jag köpt Bats parfymfria extra-braiga tub. Och halleluja! Den verkar ju funka?!! En deo som funkar... vad ska de hitta på härnäst?!

Låter lovande! Köpte den jag också idag tack vare den här tråden, ska bli spännande att se hur den biter på mina preggo-svettningar :D
 
Sv: Svettas bara jag?

Skakar liv i den här tråden.

Jag var på hudkliniken (landstingets) i november och fick träffa en läkare som var helt suverän. Hen ifrågasatte ingenting, tog mig på allvar när jag förklarade och presenterade två alternativ: botox (inget som mitt landsting pröjsar) eller tabletter.

Jag har ätit tabletterna i en månad nu, och det fungerar!
Jag fungerar! Jag kan ha vilka kläder som helst! Jag behöver inte tänka på mina gester och kan vifta med armarna bäst jag vill!

Här är tabletterna:
http://www.fass.se/LIF/product?1&userType=2&nplId=19980306000011
 
Sv: Svettas bara jag?

Sen vet jag ju inte hur sunt det är att knapra tabletter, de påverkar ju ändå kroppen ganska rejält - men det känns väldigt bra. :)
 
Sv: Svettas bara jag?

Skakar liv i den här tråden.

Jag var på hudkliniken (landstingets) i november och fick träffa en läkare som var helt suverän. Hen ifrågasatte ingenting, tog mig på allvar när jag förklarade och presenterade två alternativ: botox (inget som mitt landsting pröjsar) eller tabletter.

Jag har ätit tabletterna i en månad nu, och det fungerar!
Jag fungerar! Jag kan ha vilka kläder som helst! Jag behöver inte tänka på mina gester och kan vifta med armarna bäst jag vill!

Här är tabletterna:
http://www.fass.se/LIF/product?1&userType=2&nplId=19980306000011


Intressant! Jag kan bli så svettig att det rinner lite då och då, min doktor har sagt att det verkar som att det när något fel med temperaturregleringen då jag kan svimma av att bli för varm. Ska ta upp det nästa gång :)
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 055
Senast: bettysmatte
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har fått ont i en arm. Trodde först det var träningsvärk, men när det inte gått över på över två veckor kontaktade jag vården. Jag...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 791
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 413
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp