Sv: Svettig häst i hagen?
Jag släpper inte ut min häst svettig i hagen på vintern.
Han blir lätt svettig, torkar långsamt trots att han är spårklippt.
Jag rider alltid på eftermiddagen så att han kan stå inne efter ridning.
Vi har inga problem med ventilation.
Hästarna har tillgång till boxar utifrån hagen men det är inte säkert att min går in eller får för dom andra. Spelar ingen roll hur stor ligghallen är, har provat det ochså.
Hade det varit knott ute så hade han gått in direkt.
Hästar gör inte alltid som man har tänkt.
Jag har sett hästar med tillgång till ligghall stå och skaka av kyla i regnet efter ridning och det är inget för mig och min häst.
Skulle jag vara tvungen att låta honom gå ut efter ridning så är det ett funktionellt täcke som gäller.
Om hästen fryser så han skakar så är det inte säkert att den vill äta förrän den kommer in och får upp värmen. Det har jag varit med om en regnig kall sommardag då min häst var halt och stod i liten hage med tillgång till box.
Hästen står utanför boxen och skakar i regnet .
Jag leder in honom i boxen och ger hö men han skakar för mycket för att äta.
Så jag får ställa honom i en annan box och lägga täcke på och först då vill han äta.
Jag släpper inte ut min häst svettig i hagen på vintern.
Han blir lätt svettig, torkar långsamt trots att han är spårklippt.
Jag rider alltid på eftermiddagen så att han kan stå inne efter ridning.
Vi har inga problem med ventilation.
Hästarna har tillgång till boxar utifrån hagen men det är inte säkert att min går in eller får för dom andra. Spelar ingen roll hur stor ligghallen är, har provat det ochså.
Hade det varit knott ute så hade han gått in direkt.
Hästar gör inte alltid som man har tänkt.
Jag har sett hästar med tillgång till ligghall stå och skaka av kyla i regnet efter ridning och det är inget för mig och min häst.
Skulle jag vara tvungen att låta honom gå ut efter ridning så är det ett funktionellt täcke som gäller.
Om hästen fryser så han skakar så är det inte säkert att den vill äta förrän den kommer in och får upp värmen. Det har jag varit med om en regnig kall sommardag då min häst var halt och stod i liten hage med tillgång till box.
Hästen står utanför boxen och skakar i regnet .
Jag leder in honom i boxen och ger hö men han skakar för mycket för att äta.
Så jag får ställa honom i en annan box och lägga täcke på och först då vill han äta.