svider kopparsulfat??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 085
S

sinner

har någon som har använt kopparsulfat som flytande "vatten" upptäckt att hästarna har reagerat? jag börjar tro att det gör ont på dom.. :confused:

Sv: svider kopparsulfat??

Det kan svida på känslig hud och om de har sår.. Jag har fått på fingrarna ibland och om jag har lite trasiga nagelband så svider det. Det är dessutom kraftigt uttorkande. Vart på hästen använder du det? (antar iofs att du har det på hovarnas undersida)

Mvh

givetvis under hovarna!! bråkar och sliter mitt hår över denna eviga röta, både i stråle och bärrand...har provat det mesta, och nu övergått till kopparsulfat i hopp om att det funkar.. men som sagt, det verkar ju göra ont på dom...suck..

jo, jag vet alla föreskrifter och allt sådant, jag har läst på. men eftersom jag börjar bli desperat så gav jag mig på detta ändå.. man använder det till klövbad åt kor för att förebygga och behandla klövröta, och tja, röta är ju röta..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 367
Hästvård Min ponny lyckades skära sig på nosryggen ändå till benet och har blivit sydd. Jag fick ta hem honom igår å självklart lyckades han...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Cattis_E
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka