Svimma av feber

Mirre

Trådstartare
Är dyngförkyld med allt vad det innebär, mina föräldrar var snälla och handlade lite åt mig i måndags. Vet att jag gick ut i hallen och pratade med dem, minns att jag tittade på mamma och tänkte (eller om jag tom sade det) att nu svimmar jag. Sedan blev allt svart, vaknade på hallgolvet en stund senare av att mamma ropade på mig och hojtade om ambulans.

Men tydligen hade jag tittat på mamma hela tiden, brukar man inte blunda när man svimmar? Jag hade haft ögonen öppna hela tiden, inget jag minns dock. Kollade inte febern men mamma trodde det var närmare 40 gr.

Nu är det bättre men är lite yr fortfarande.
Men är det normalt att det blir såhär? Jag brukar känna mig halvt svimfärdig när jag har feber, men det är första gången jag faktiskt har svimmat av det.
 
Klart man kan. Du måste ju hinka i dig mängder med vätska när du har så hög feber och blodtrycket blir ju påverkat av dåligt med vätska samt även av sjukdomen. Har man lite taskigt blodtryck svimmar man lättare :)
Drick lite mer och ta det lugnt.
 
Berodde nog på att jag hade druckit för lite då :)
Skrämde slag på min stackars mamma gjorde jag också :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 602
Senast: enough
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
4 972
Senast: CarEr
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 644
Senast: cirkus
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 215
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp