Svullen has

B

**BORTTAGEN**

(ska ha ut veterinären omgående men jag undrar vad ni här tror)
Min fyraåring har över dagen fått en has av större modell... :crazy:
Det är som en stor galla mitt på hasen på höger bak. Den är mjuk och känns lite som gele i konsistensen. Hon verkar inte ha ont i den när man klämmer.
Vad sjutton kan detta vara? Piphas?
Hon har gått ute hela sommaren och således sovit på marken, kan det ha gjort att detta har uppkomit? Eller kan hon ha fått en spark? Hasen såg inte ut sådär igår...
Inga sår i närheten.
 
min häst fick en tjock has över en natt

inget sår eller märke vid hasen, men va 1 dm högre upp på insidan av låret

trodde inte att dte var någon fara, inte vet heller så jag tog det lugnt några dagar , men svullnaden gick inte ner

1½ månad ef´ter att svullnaden uppstod åkte jag in på klinik och röntgade då distriktaren inte ville ta min oro på allvar

och jovisst

hon hade blivit sparkad mitt i leden så det låg lösa benbitar i rulleden

operation och konvalescens

hennes has var dels mkt svullen på framsida och hon fick även en genomgående hasgall på utsidan av hasen

inte spec varm.


lycka till med din häst

det var min lilla erfarenhet, det kan ju vara många olika grejer

Går hennes hagkompisra oskodda förresten??
 
Nu så är svullnade försvunnen och hon ser normal ut igen...

Helmysko :confused:
 
Aj då, det där lät inte kul... :(

Alla hästarna har skor.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst stod i förrgår med en ganska svullen has, känns som en hård galla ungefär. Är ev lite varmare på den än andra benet. Är inte...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Emine
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 465
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 836
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: trollmamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp