Svullen över bakdelen?

D

dolphinsmile

Min katt har svullnat över bakdelen. Svullnaden är ca 3-4 cm bred och går mellan ena bakbenet, över ryggen och till andra bakbenet. Hon rör sig utan att halta och kan hoppa upp i soffan och så. Men man kan inte lyfta henne för då gnäller hon. Man får klappa henne över ryggen och hon möter med bakdelen och de verkar inte göra ont. Det får mig att misstänka att det är något med höfterna eller benen.

För ett par dagar sedan såg jag henne kasta sig runt och försöka bita sig själv på ryggen på samma fläck. Då trodde jag först att hon fått nån parasit. Men sen kom det här. Kan hon ha blivit påkörd? eller vad tror ni? Hon är en ute/inne/stall katt. Går och kommer som hon vill.
 
Sv: Svullen över bakdelen?

nu har jag undersökt närmare.. det är definitivt höften.. vänster höft.. det är dör svullnaden kommer fram och rör man henne där så gnäller hon.. kan de vara så att den hoppat ur led och sedan i igen? För hon kan röra sig utan problem även om hon avlaster vänster bak mycket
 
Sv: Svullen över bakdelen?

Det är väl inte så mycket att fundera på. Ta katten till veterinär och få den undersökt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 692
Senast: Fibusen
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 237
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp