Svullen över kotan, ev gått omkull

Madde_padde

Trådstartare
Som vanligt haglar oturen över oss här hemma! ..Spricka i griffelben, blödning i muskel i bogen vänster sida, inflammation i ryggen ja vi har snart gjort det mesta trode jag men ack!

För dryga veckan sen kom det fler hästar som ville in i våran hage i stallet (bara ston) jag valde då att ställa min i en liten hage själv pga tidigare skadehistorik men då hon blev väldigt pigg av att stå själv och nya flocken i hagen var rellativt lugn valde jag att släppa in henne där endå!

På fredagen gick det jätte bra, de sprang en del men inte mer än så. Min häst är väldigt lågrangad så springer så fort de tittat på henne i princip.
Lördag morgon släppte jag ut henne rellativt lugnt hon står med de andra osv, men klockan 11 när jag sedan ska ta in henne för att åka å träna kommer hon inte när jag ropar på henne utan får gå å hämta henne då linkar hon på höger fram, vill inte riktigt sätta ner det.
I söndags morse när jag kom ut till henen så var hon jämntjock från knät till kota.
Gick en promenad med henne och svullnaden gick ner och hon var bara ngt tjock, på kvällen var svullnaden helt borta. Igår var hon dock varm över kotan…. men just ingen svullnad dock fortfarande halt.

Vad kan detta vara?! :cry: jag orkar inte med mer nu! Sedan augusti görra året har vi kunnat rida totalt 4 månader då skadorna avlöst varann! Hästen är 6 år riden som en 4 åring just pga alla skador....

Min tränare kom förbi i söndags och tror på en sträckning i bogen. Har igår försökt få tag på ngn som kan komma ut och kika på henne men fick inte riktigt till det. Vi har klippkort på strömsholm så kanske borde åka dit direkt?!

Smörjt benet med kylbalsam, hade skydd i hagen när detta hände osv..

vad gör jag nu!? Å vad kan de vara? Varför är hon varm?
 
Sv: Svullen över kotan, ev gått omkull

Ju fortare du tar ut en veterinär desto fortare blir hästen behandlad rätt, förmodligen.
 
Sv: Svullen över kotan, ev gått omkull

Visst är de så!

Dock varit i kontakt nu å de anser inte att det behöver kollas omgående utan att jag ska avvakta!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 624
Hästvård Hej, jag skulle nu vilja ha er hjälp! Igår kväll ringde stallvärden å tyckte Prince inte va sig lik. Han tryckte upp baken å belasta...
Svar
15
· Visningar
4 130
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 448
Senast: Grannox
·
E
Hästvård Det är såhär att min häst har skadat sig allvarligt. Ska gå igenom i punktform så ni hänger med bättre. *Tisdag (30 nov): Tog in honom...
2
Svar
22
· Visningar
2 962
Senast: EmmaPrahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp