Bukefalos 28 år!

Svullnad...

T

tuttiboo

Min pålla har varit ute och sprungit hej vilt i hagen idag.. Kul för henne just då, men när hon kom in i stallet hade hon en STOOOR svullnad på framsidan av skenan på bakbenet.
Har lagt på kylgele och lindor utanpå, men vad kan det vara??? Vad sitter egentligen på framsidan av bakskenan?!? :confused:
Kan det vara tåsträckaren? Eller någon sena?
Behöver svar SNABBT!!!Hoppas någon kan hjälpa mej!
/Ledsen Tuttiboo :cry:
 
Jättesvårt att säga!! Var hästen halt? Öm? Feber?

Jag skulle kylt som du gjorde, och VÄNTA minst 30 minuter innan jag lindade- det gjorde du väl? Eller har du kylgele man kan linda direkt efter med? Sen skulle jag lindat båda bakbenen, och åkt ut tidigt på morgonen nästa dag. Såg det värre ut då och hästen var halt skulle jag ringa veterinär och rådfråga och se vad denne tyckte.

Om det ser likadant ut, eller bättre så skulle jag släppa ut hästen i hagen, kanske en liten, egen hage- beroende på hur flocken var, och hur hästen var.

Men att rådfråga veterinär kostar ju inget, så gör det imorrn tycker jag.
 
Har kylt, väntat, sen lindat. Ringde Agrias tfnveterinär, som sa att jag skulle kolla henne igen ikväll, vilket jag precis gjort.
Skulle linda hårt, och ev,lägga på Zinkaband i morgon och se tiden an ett par dagar.
FYYY, vi som är igång så bra nu med träning och allt...
Ja, ja, får väl lägga vintervilan tidigare än beräknat...
 
Trist när de gör illa sig.. Men det kan ju bara vara en liten smäll som går över på några dagar.. Man vet ju aldrig!
 

Liknande trådar

Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 741
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 995
Senast: fruxolisa
·
Kropp & Själ Hej Jag lyckades stuka min fotled för ca 2 månader sedan, foten vek sig inåt och det sa långsamt kraasch, tyvärr inte i pinnen som jag...
Svar
8
· Visningar
2 038
Senast: Zaga
·
Övr. Hund Jag bor ute på landet i ett eget hus utmed en stor väg där folk går titt som tätt. Grannarna bor några hundra meter ifrån mej och dom...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 564
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp