Bukefalos 28 år!

Swedbank - vad händer nu?

Alla storbanker indragna i penningtvätthärva
Artikel i Aftonbladet från 2017 där Swedbank, Handelsbanken, Nordea samt Seb omnämns. Någon dag efter den senaste Swedbankskandalen så hörde jag på radionyheterna (tyvärr minns inte vilken kanal) så handlade det om att just Handelsbanken också är involverad.
 
Jag har både Swedbank och en lokal sparbank (mest i den senare). Fast den lokala är hårt knuten till Swedbank (det är alla väl?) så det är nog lite sak samma.

Har planerat att göra slut med Swedbank ganska länge så det är kanske dags.
 
Jag har min lokala sparbank, som då förstås är knuten till Swedbank. Har lån i ICA banken och funderar på att flytta allt dit.
 
Jag funderar på att byta från Swedbank till Länsförsäkringar, är det någon som har Länsförsäkringar och kan säga vad de tycker om deras mobilapp?

Tycker Swedbanks mobilapp funkar riktigt bra och är inte så sugen på att byta bort den, men jag är inte så sugen på att vara fortsatt Swedbank-kund heller.
 
Jaha, och hur påverkar det kunderna?

Det påverkar väl inte alls kunderna på så sätt mer än att många säkerligen vill byta bank eller tappar förtroendet. Inte mer än så just nu i alla fall. Säkerligen kommer de komma med attraktiva erbjudande likt Danske Bank gjorde i höstas för att få kunder att stanna eller få nya kunder.
 
Det påverkar väl inte alls kunderna på så sätt mer än att många säkerligen vill byta bank eller tappar förtroendet. Inte mer än så just nu i alla fall. Säkerligen kommer de komma med attraktiva erbjudande likt Danske Bank gjorde i höstas för att få kunder att stanna eller få nya kunder.
60 miljarders tapp på börsen eller vad det nu var kan ju i förlängningen påverka kunderna...
 
Det påverkar väl inte alls kunderna på så sätt mer än att många säkerligen vill byta bank eller tappar förtroendet. Inte mer än så just nu i alla fall. Säkerligen kommer de komma med attraktiva erbjudande likt Danske Bank gjorde i höstas för att få kunder att stanna eller få nya kunder.
Jag har inte märkt någon skillnad, är kund och för mig känns ett ev bankbyte väldigt komplicerat, är nöjd med hur det är idag. Därav jag undrade om det påverkar kunderna på något sätt.
 
För en som inte fattar så mycket av bankvärlden.. Jag har Swedbank, alla konton och bolån. Förutom förtroende-frågan, behöver man vara orolig på något sätt Nu? Är på G att sälja bostaden här framöver ändå, men kommer ju då istället få ett stort belopp på kontot. Något att oroa sig över med det?
 
Worst case scenario är att de Amerikanska myndigheterna hittar något så allvarligt att de förbjuder banken att handla med dollar. Då är de i princip dödsdömda. Som jag förstod det så är det högst osannolikt, men skulle kunna hända.
 
Jag har inte märkt någon skillnad, är kund och för mig känns ett ev bankbyte väldigt komplicerat, är nöjd med hur det är idag. Därav jag undrade om det påverkar kunderna på något sätt.
För en som inte fattar så mycket av bankvärlden.. Jag har Swedbank, alla konton och bolån. Förutom förtroende-frågan, behöver man vara orolig på något sätt Nu? Är på G att sälja bostaden här framöver ändå, men kommer ju då istället få ett stort belopp på kontot. Något att oroa sig över med det?
Det påverkar nog inte privatkunder i någon större utsträckning.
 
Jag tycker det är pest eller kolera och litar inte på att någon av bankerna inte fifflar. I princip alla storbanker har väl haft sin vända med skandaler.
Vi bytte från Skandia respektive SEB och SBAB till Danske Bank i början av året då de hade ett riktigt bra erbjudande på bolåneränta som gör att vi sparar flera tusen om året samt sitter säkert i två år trots räntehöjningar.
Dock är deras mobilapp inte alls bra och jag saknar att kunna godkänna/ändra e-fakturor i appen. Det är värt att byta bank emellanåt även om det är lite jobbigt just vid bytet. I alla fall om man har bolån.

Har även sparande i Nordnet och funderar på att lägga ett till sparande i Avanza.

Jag har danske bank och kan godkänna och ändra e-fakturor i appen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 223
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp