Bukefalos 28 år!

Swedbank - vad händer nu?

Är snart 31 år och har aldrig varit på möte på banken! Då har jag ändå köpt och sålt bostad, samt köpt igen plus att jag gjort ett helt bankbyte inklusive sparande och lån.
Nu för tiden går det ju enkelt att identifiera sig med mobilt bank id under ett samtal, skicka in foton på id-handlingar med några knapptryck etc så ett fysiskt möte ser jag inga behov till alls.

Min lokala sparbank vill gärna träffas. Vi har jordbrukskredit och lite annat. Det handlar inte om identifiering utan mer rådgivning osv.
 
Så olika man är. Jag vill helst ha det via mail för att i lugn och ro värdera erbjudandet.

När det gäller erbjudanden så har jag pratat med olika banker och jämfört pappren hemma i lugn och ro. Tex när jag skulle köpa bostad var jag runt till åtminstone 3 olika banker och fick olika ränteerbjudanden. Aldrig samma sak som infon på deras hemsidor.
 
Vart hittade du det? Måste kolla upp vart jag såg 950...

27409
 
Jag såg också 100 000€, 950 var nog en gammal uppgift från när kronan var starkare.

Edit: fast nu ser jag att Riksgälden har 950K på sin sajt, de måste ju vara uppdaterade.
Och såhär skriver Swedbank: Insättningsgarantin ersätter kapital och ränta på inlåningskonto upp till 950.000 kronor per person och bank/institut. Alla insättningar hos en bank/institut läggs samman för att räkna fram vilket belopp en insättare har rätt till i relation till den banken/institutet. Om en insättare hos en bank har ett sparkonto med 700.000 kronor och ett privatkonto med 400.000 kronor så kommer insättaren ersättas med 950.000 kronor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 209
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp