Swisskåpor

Deimion

Trådstartare
Hoppas jag lagt tråden rätt...
Jag håller på att sadel till min ponny och kommit fram till att en Amerigo DJ ligger bäst hittills. (Bilder i tråden Sadellistan 2.0) De finns både med swisskåpa, något framåtskuren och vanlig skärning och jag har inte vetat om att det ens finns framåtskurna dressyrsadlar. Jag har inte heller ridit eller hört någon som ridit med en sk. swisskåpa men det verkar vara det enda som säljs på beg. marknaden, något undantag.

Vad är fördelen med detta och vad föredrar ni?

Sv: Swisskåpor

Det beror väl lite på hur du är byggd.

Jag passar bäst i sadlar med lite framskurna kåpor, har det på min Passier (dressyrsadel) annars hamnar mina knän utanför, alternativt måste jag ha större säte så jag kan sitta lite längre bak i sadeln och på så sätt få skänklarna i rätt läge.

Amerigo (iaf DJ och Alto) har lite bakåtsträvande kåpor, och jag har sett många många ryttare med knäna utanför kåpor/knästöd i dessa sadlar...

Sv: Swisskåpor

Tack för svaret! Då tar jag nog en med swisskåpor. Jag har det problemet idag med min Jaguar (17" med normala kåpor) och är DJ redan bakåtskurna kåpor blir det nog bra med något framåtskurna istället ;)

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 050
Senast: Barrel
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 295
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31