Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Vad snyggt det blev!
Måste prova på det ngn gång.
Tack för berömmet också förresten;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

hehe tack och varsågod :D

jag är ju inte lika bra som ni andra men lite hajtandsaktigt vart det iallafall ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

kl

Nu har jag fotat de två pannbanden jag gjorde när de sitter på hästen:D

Pärlpannbandet:


Läderpannbandet:


:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Så snyggt!!! :love:
Du är verkligen duktig! :bow:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Flätdille här då :angel:
Fler pannband:

CIMG1429.jpg

CIMG1411.jpg

CIMG1424.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Tack till er alla tre! :)
Sitter och pysslar med dessa pannband när jag egentligen borde göra annat. :angel:
Det är kul, nästan som en slags terapi.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Skulle lätt kunna tänka mig att köpa ett sådant pannband, dom är grymt snygga! :bow:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Dina pannband är urlckra! om du skulle börja sälja, vad skulle du ta för pris då? :) Rent hypotetiskt alltså.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

den där frågan bör du nog ta via pm.
prisförfrågningar kan göra att hela tråden tas bort och det vore synd
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*hugger knapp*

Nu har jag gjort om en av mina nylon fly-veils lite.
Klippte av snörena och eldade på dem så de inte fransade sig. Innan var dom jättelånga och många fler så de fastnade bara under sidostyckena eller trasslade ihop sig.

20885155.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*kl*

nu har jag sytt färdigt två ländtäcken.
ett ljusgrönt med svarta kanter och ett chockrosa med svarta kanter och mitt efternamn i stora svarta bokstäver på ena sidan
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*KL*

Jag har tittat igenom dessa trådar förut, och jag måste bara säga att jag är riktigt imponerade av alla fina saker ni gjort! :laugh:

Jag själv skulle aldrig klara av det, då jag verkligen inte har tålamod till sånt. :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Man får ta det lite itaget om man lätt tappar tålamodet :p det får helt enkelt ta den tid det tar :p Och så får man börja i tid:)

Cili; Bilder?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

nä, inget bling på den inte.
däremot gigantstöd klädda i svart långhårsfluff.
den har även borttagbara paneler på undersidan.

jag började på den någon gång i vintras, sen hamnade den bakom en hög med roligare grejer vid något tillfälle då den inte gjorde som jag sa (tyg med egen vilja ska man inte köpa). men nu är det inte mycket kvar, den ska kläs in helt och så ska sadelgjordsstropparna fast - sen är det färdig :D

men dessvärre har jag ingen egen ridbar häst..
får se om jag vågar prova den på någon av travarna, risken är att dom springer för fullt. men då lär jag ju i alla fall upptäcka bristerna som ska åtgärdas på padden ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
66 103
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
356 341
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 992
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp