Sy egna hästgrejer, 3

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 472
  • Visningar Visningar 60 881
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

hoppas alla hittar hit bara.. nästa gång tycker jag en länk skall lämnas i den låsta tråden oxå :angel: allt för att göra det så lätt som möjligt :p

Hittade också hit, ska bara sy dit fästen på mitt lila ländtäcke så ska det läggas upp också...

jag blir så sugen när jag ser allt fint som alla gjort!
Finns det ingen sida på nätet med mönster eller så?

vet inte om det finns på nätet, men det finns i alla fall böcker:
Make your own horse clothing
Make your own horse equipment

skriver ett inlägg för att komma ihåg tråden ;)

hoppas alla hittar hit bara.. nästa gång tycker jag en länk skall lämnas i den låsta tråden oxå :angel: allt för att göra det så lätt som möjligt :p

Visst saten, de kunde jag ju ha gjort. Tänkte inte så långt :o

*kl*

Jag hittade er till slut! Om jag orkar ska jag sätta igång med ett fleecetäcke till minishettisen. Hon blev av med pälsen i fredags kväll så hon behöver lite extra nu. Måste bara hitta ett tyg som passar :p

påtal om de så måste jag bli klar med mitt ländtäcke snart :crazy: det ligger och tittar på mig här i hörnet.

Nu ska jag börja sy :d
Det ser så kul ut när alla visat sina superfina saker i dom andra trådarna :love:
Vad behöver man när man ska sy ett schabrak? :)
Hur gör man fleece lindor? :d

Senast ändrad av en moderator:

nu har jag gjort färdigt mitt grå sadelöverdrag i fleece
får se om jag sätter fast bokstäver på det också.

har börjat spåna på att sy en "påse" av vaxduk att sätta stigbyglarna i när dom är skitiga. sadeln blir så nedrans lortig av de leriga stigbyglarna (lera på marken -> lera på skorna -> lera på stigbyglarna), känns ganska drygt att tvätta av dom länge under vatten varje gång man ridit

lägger bara in ett inlägg så jag kan hålla koll även på denna tråden :rofl:

Annars kan man ju spola av skorna innan man sitter upp ;) Nä, skämt åsido, jag har haft samma tanke många gånger.

Nu ska jag börja sy :d
Det ser så kul ut när alla visat sina superfina saker i dom andra trådarna :love:
Vad behöver man när man ska sy ett schabrak? :)
Hur gör man fleece lindor? :d

Nu fortsätter jag på mitt gamla inlägg..
* Vad behövs för att göra ett vinter resp. regn-täcke?
* Är "bävernylon" bra utsida på vinter?
* Vad är bra fyllning i dom olika täckena?
* Vad syr man med för tråd?

Nån som vet? :)

jag sydde ett ridtäcke av syrrans soffilt för några veckor sedan,tog ca 30min efter det att barnen lagt sig;)

18981320.jpg

ska försöka mig på en sån där "kameldrivar" sadel oxå:D

fast dom blir ju lika leriga igen på vägen ut till paddocken, och att sitta upp direkt utanför stallet går inte - då kan jag ju inte dra för plankorna i ingången till paddocken ovh jag vill inte ha öppet där ifall jag skulle åka av och hästen får för sig att gå och hälsa på hingsten..

Är så imponerad av alla som kan sy!:)
men kom på att jag faktiskt sytt en pad själv!
syns inte så mkt för sadel och nummerlapp, men jag tycker själv den blev riktigt bra!:D
mimbatvling.jpg

haffisar003.jpg

nästa projekt blir en barbacka pad, då hästen är dräktig och sadeln passar snart ej längre...:crazy:

varför kan alla sy så bra, själv ska jag försöka mig på att sy ett täcke :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 317
Senast: Edla
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 239
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m