Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Tack för att du försökte åtminstone. Får väl ta en sväng på bibblan och se vad de har.

/Ida

Hejsan!
Satt och kollade i H**ks-katalogen som kom med posten nu härom dagen och är väldigt sugen på ett sådant där skrittäcke som man fäste runt halsen (typ för longering) och fick full bogfrihet, men tyckte det var lite väl dyrt. Har som tur är en massa gamla regntäcke och tänkte ta ett av dem och sy om till just ett sådant, vad tror ni om den idén, tror ni det hade fungerat?
Min häst är konvalecent just nu, så tänkte att detta täcke skulle vara perfekt för våra promenader i ur och skur, istället för ett stort, bökigt regntäcke :idea:

Alltid att jag tror det kommer fungera:banana: Låter som en skitbra idé! Kör på bara:bump:

Hahaha;) jag har inte ens börjat än ju! måste få lön först så jag kan köpa sytråd..har 0 kr just nu!:eek: men sen så!

vad ska man ha för kantband tro, rosa eller vitt? dödskallarna är rosa, och grunden är vit. kanske blir snyggast om man tar en matchande rosa färg då? oså rosa på svansremmen o remmarna man sätter fast i sadeln..?!

Vitt som basic och rosa på resten:p Det skulle vara jättesnyggt:) Fast o andra sidan så blir nog vad du än har tänkt dig snyggt:p

någon som har sytt egna transportskydd?
Jag sydde ett par mjuka i syslöjden för 10år sedan :eek: (jag har blitt gammal) som bara sitter över själva senan, teddytyg på insidan och jeansliknande på utsidan, fästes med karborre. ( nu har rådisarna tuggat på dessa :mad: så det blir inga bilder på mina vackra skapelser)
Tänkte göra mig nya, men vill då ha som går ner över hoven. över knä tycker jag bara verkar klumpigt... ? :confused:
någon som har tips på hur jag ska göra??

Jag hade sytt dem i två delar. En del som hade gått över liten del av hoven, och en som hade vart på resterane benet.
kan ta kort på mina slitna transportskydd så kan du få se hur jag menar :D

Jag hade sytt dem i två delar. En del som hade gått över liten del av hoven, och en som hade vart på resterane benet.
kan ta kort på mina slitna transportskydd så kan du få se hur jag menar :D

det är precis så jag tänkt... gärna bild! jag kanske får nån bra ideé!! :banana:

Jag har nu under kvällen knåpat ihop ett däckelunderlägg till shettisen.
12644970.jpg

Superfint!!! Lyckades du få alla rutor att bli jämna? Hur??!?! Hamna inte något tyg i "vik" någonstans? Det ser ju iallafall jättebra ut!

Tackar! det va ett rutigt tyg som jag sydde efter. Smidigt. Det kom någon rad på vik i ena kanten. men men, det va min fösta sak jag sydde sedan syslöjden på mellanstadiet.:angel:

pepprar med fler av mina funderingar....
någon som har tips på en liten sadelväska som skall sitta bakom sadeln (har en big horn långfärdssadel)
vill få plats med en easyboot (strl 1) i den.
tycker easyboot väskan som finns verkar onödigt stor och klumpig.
har funderat på om man kan sy om en magväska men då får inte easybooten plats :mad:

( http://www.distansritt.nu/ övrigt - förvaring för bild på easyboot väskan som finns...)

hjälp mig nu alla fiffiga buke människor!!

jag har fuskat genom att använda rutigt tyg, som jag har sytt rutmönstret efter för att fästa vaddet.

jahopp nu har jag funderat klart och satt vid symaskinen igår :D

såhär blev min easyboot väska:

när jag satte den på sadeln så upptäckte jag att den ligger lite bakom padden. så då stoppade jag i en tvättsvamp i de understa dragkedjan. -blev jätte mjukt!
nöp även bort spännt på den dragkedjan så att det inte skulle kunna komma åt hästen.

12723441.jpg

jag har sytt så att jag kan ha två vattenflaskor med mig när jag rider, en på varje sida.

12723442.jpg

sähär ser den ut uppifrån, med 1 flaska och easyboots. :banana:

12723443.jpg

blev jätte nöjd med resultatet, satt jätte stilla i alla gångarter och vettenflaskorna rörde sig inte.
får även plats med några fler små saker i väskan om jag skulle vilja det ;)

jag har fuskat genom att använda rutigt tyg, som jag har sytt rutmönstret efter för att fästa vaddet.

jaha... men det var ju smart!!! :idea:
kke ska göra så i fortsättningen istället för att pilla ihop en och en ruta... *L*

Supersnygg och fiffig väska!!! :bow:
Hur sitter den fast? Är det en speciell sadel ni har, eller är det i "svanskapperingarna"? Hur sitter den fast? Är jättenyfiken!

http://lib.store.yahoo.net/lib/thesaddleshop/bh804c.jpg

jag har en sadel liknande denna. fast det är bara ringar (Inga krokar och remmar som på denna.)
sydde 4st små öglor på baksidan av väskan. en i varje hörn. först hade jag en sorts kedja att fästa den med (syns lite på bilden) men den ville åka upp så då blev det "plast strippor" som jag drog åt och då satt den som ett smäck. =)

jag har "pimpat" ett vanligt träns så att det blivit mer spansk inspirerat :idea: kedja på pannband och nosgrimma samt flug"trassel" :rofl:

12793413.jpg

12793414.jpg

hej...
Nu ska jag ge mig itag med att sy.. Shiiit.. det var ett tag sedan..
Men jag ska sy en fleece-huva i x-tra full till nordisarna, men vet inte hur jag ska mäta..*bäng i huvet*
vill ha en sånhär, typ,:
http://ponnyprakt.se/product_info.php?cPath=131_198_158&products_id=537

Men hur ska jag sy???

Eller ett sånthär...
http://ponnyprakt.se/product_info.php?products_id=533
Dom har ju inte täcke ivanliga fall, men när dom ska visas eller något, så at manen ligger på en sida..
Vill ha så man kan ta bort halsen när den inte behövs..
Kan man sätta något kardborrefäste i nacken och fästa i grimman, så den inte hlkar ner??

Ngn som har ett bra mönster eller tips??
Har ju inte hästarna hemma, så jag får sy ihop det här hemma och pröva och trixa sen...

Hjääääälp miggggg

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka