Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

ger du igen på mig ???

Det är definitivt ingen katt med glasögon:cry: Det är ju Pegasus. En häst med vingar som sveper fram mellan molnen:crazy:

nej, jag ger inte igen på dig, avrför skulle jag och för vad? :p

Jadu..bra fråga, ingen aning om hur jag kunde få det till en katt..:rofl:
Men nu när du säger det så ser jag vad det är - pegasus. :o :D

jag har ju jävlats med dig en hel del:angel: eftersom du är så lat:devil: nädå.. jag vet inte:p om du är lat alltså.

hehe, okej då:P hehe

nu har jag bytt avatar och nu hoppas jag verkligen att du ser att det inte är en flodhäst i en båt.

eller nåt.......:p

:rofl: ..haha, nejdå! Det måste ju nästan vara en ardenner i en FISKEBÅT! ... ne, skämt åsido :D haha xD

ha ha, vad rolig du är:p

jag känner att den här tråden börjar halka iväg:angel:

bäst man tar sig i kragen igen. Imorgon ska jag nog sy min tömkörningspad. Ska sy fast nylonband som öglor, som man kan hänga tömmarna i och så ska man kunna fästa en lösgjord runt den...
Ganska lätt att göra tror jag.

Jag har ju skickat efter Göra-egna-häst-saker-böckerna och i den ena står det hur man gör sin egna longerpiska:) Såg jätteroligt ut:D behöver bara lite band och en två meter lång kvist tydligen:D och tejp.

jo..:angel:

Jag ska väl sy nåt i höst..i skolan, då (som sagt) våran symaskin har pajat :mad:

Ett hjälmöverdrag i nån häftig färg vore coolt :cool:

haha, jaa, det skulle det faktiskt vara:D Fast jag skulle nog inte kunna ha det för då skulle jag bli grymt retad av alla som jag mötte:p Jag skulle nog bli samtalsobjekt i flera månader framöver:rofl: fast jag skulle nog kunna göra en tomteluva... för när det är jul och allt så ska ju inte byborna kunna reta mig:D

Tjola :D Nu blandar jag mig i här också ..

Har sytt 2 grejer ännu så länge som jag hade tänkt ni kunde kika på ;)

Täcke Passande shettis
Sydde detta i 8:an .. öh, vad mer kan man säga ? Hade ett tyg .. det röda, ett väldigt glidigt tyg .. och en filt, tjock och ful filt :p Trasslade på med det där, nålade grejade osv .. var ett rent helvete att få det röda tyget att Inte röra sig då jag sydde .. Hur som helst, för bensnören sydde jag på D-ringar .. 2 stycken på var sida .. på lagoma ställen .. latmask som jag är, åkte jag och köpte 2 bensnören på Hööks :angel: För att gjorden runt magen skulle hålla sig på plats, sydde jag en liten .. gjord, och sydde fast på täcket, och viips .. så kunde man ha gjorden där och den satt på plats. För att spänna längst fram på täcket .. var jag lite lat, och satte endast kardbordband där .. 2 stycken långa .. för att passa olika shettisar .. Latmask igen .. köpte jag även täckesgjorden från Hööks ..

Jag har tyvärr ingen modell som kan visa upp täcket. Shettisen vars täcke jag använde som mall .. var för stor för täcket :O För kort i ryggen och för smalt fram ..

Täcket färdigsytt;
pic_show_id3137407.html

Gjordhållaren, underifrån + det gräsliga filttyget;
pic_show_id3137432.html

Ett bensnöre på plats;
pic_show_id3137468.html

Schabrak Passande storpålla

Nu i 9:an sydde jag ett schabrak. Använde medryttarpållans fullstora schabrak som mall, ja .. jag hade detta materialet;
- Fleecetyg; Oranget. 2 tyger.
- Bomullstyg; Svart. 2 tyger.
- Stoppning
Började med att, skära ut alla tyger, efter mallen .. Nåla ihop;
1 Orange tyg + 2 Lager stoppning + Svart tyg: Sydde .. ränder, började i mitten .. för att tyget skulle flytta sig .. och inte bli knöligt. Gjorde samma sak på andra delen. Öh, sick-sackade ihop bägge delarna .. Sydde sedan med fleecetyg, runt .. kanterna .. Och tog en bred rem av samma tyg .. där jag hade sick-sackat ihop .. Öh, jag är sämst på att förklara .. skickar med några bilder så får ni se. Var tänkt att jag skulle brodera namnet också, men det gick åt hövete så jag tog bort deet .. men jag lyckades inte så bra.

Schabraket från andra sidan;
pic_show_id2044175.html

Fullt ekipage (dålig bild);
pic_show_id2044230.html

// Rigolette ( Mirre )

Störande :S Jag kommer aldrig lära mig att ladda upp bilderna rätt .. :p

Skickar med Länk i stället ..

Täcket färdigsytt;
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id3137407.html

Gjordhållaren, underifrån + det gräsliga filttyget;
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id3137432.html

Ett bensnöre på plats;
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id3137468.html

Schabraket från en sida;
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2044187.html

Schabraket från andra sidan;
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2044175.html

Fullt ekipage (dålig bild);
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2044230.html

guuuuud vad snygga!!!:love: täcket var grymt snyggt och schabraket skitcoolt!:) Du verkar ha talang för att sy:D måste verkligen få säga att schabraket va jättesnyggt ihopkombinerat i färger:D:D häftigt värre!

Tack så mkt .. :O Det är ju så man blir generad här ... :O:p

Jag gillar .. skarpa färger .. :D Och, jag fick bara syn på zebratyget av en .. slump :p Men men, nu är det slutsytt på ett tag tror jag .. :p

hehe, vad sött:p

jag tycker det är jättehäftigt med skarpa och "utstickande" färger men inget som jag själv skulle kunna ha för då blir jag retad av alla där jag bor:o :D

det är det för mig också:( :) nu när man slutat 9:an så har man ju inte slöjd längre och då kan man inte få tag på tyg.... bara gardintyg typ...

Hehe ;) Äh, ingen som bryr sig där pållan står :p Hon står mitt ute i skogen .. med några andra pållar och några hus .. ;) Och någon tävling ska vi inte till då pållan är med fölis förhoppningsvis .. :bump: :banana:

Heh, ja .. det är lite synd faktist .. men ma kan ju alltid åka hem till mormor och gå igenom hennes lilla "syhörna" ... :angel:

Niki skrev:
* knapplån*

Jag har sytt allt möjligt genom åren, en av favoriterna är detta täcke:
DSCF0003croprezize.jpg

Jag använde en kompis täcke som mall (samma modell) och till hunden var det bara på känn. På andra sidan broderade jag som bonus djurens olika namn.

En whippet!! :D :D :D
Jag har två whipplar, till dem har jag sytt massvis med grejer... Bl.a. en tomteluva som inte uppskattas... Täcke med fårskinn i och sådana grejer som är dyra och som man egentligen inte behöver (=

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka