Sv: Sy egna hästgrejer
Tjola

Nu blandar jag mig i här också ..
Har sytt 2 grejer ännu så länge som jag hade tänkt ni kunde kika på
Täcke Passande shettis
Sydde detta i 8:an .. öh, vad mer kan man säga ? Hade ett tyg .. det röda, ett väldigt glidigt tyg .. och en filt, tjock och ful filt

Trasslade på med det där, nålade grejade osv .. var ett rent helvete att få det röda tyget att Inte röra sig då jag sydde .. Hur som helst, för bensnören sydde jag på D-ringar .. 2 stycken på var sida .. på lagoma ställen .. latmask som jag är, åkte jag och köpte 2 bensnören på Hööks

För att gjorden runt magen skulle hålla sig på plats, sydde jag en liten .. gjord, och sydde fast på täcket, och viips .. så kunde man ha gjorden där och den satt på plats. För att spänna längst fram på täcket .. var jag lite lat, och satte endast kardbordband där .. 2 stycken långa .. för att passa olika shettisar .. Latmask igen .. köpte jag även täckesgjorden från Hööks ..
Jag har tyvärr ingen modell som kan visa upp täcket. Shettisen vars täcke jag använde som mall .. var för stor för täcket :O För kort i ryggen och för smalt fram ..
Täcket färdigsytt;
Gjordhållaren, underifrån + det gräsliga filttyget;
Ett bensnöre på plats;
Schabrak Passande storpålla
Nu i 9:an sydde jag ett schabrak. Använde medryttarpållans fullstora schabrak som mall, ja .. jag hade detta materialet;
-
Fleecetyg; Oranget. 2 tyger.
-
Bomullstyg; Svart. 2 tyger.
-
Stoppning
Började med att, skära ut alla tyger, efter mallen .. Nåla ihop;
1 Orange tyg + 2 Lager stoppning + Svart tyg: Sydde .. ränder, började i mitten .. för att tyget skulle flytta sig .. och inte bli knöligt. Gjorde samma sak på andra delen. Öh, sick-sackade ihop bägge delarna .. Sydde sedan med fleecetyg, runt .. kanterna .. Och tog en bred rem av samma tyg .. där jag hade sick-sackat ihop .. Öh, jag är sämst på att förklara .. skickar med några bilder så får ni se. Var tänkt att jag skulle brodera namnet också, men det gick åt hövete så jag tog bort deet .. men jag lyckades inte så bra.
Schabraket från andra sidan;
Fullt ekipage (dålig bild);
// Rigolette ( Mirre )