Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

hahaa, vad snyggt det skulle vara om du kom med det schabraket på en dressyrtävling:rofl: Vad kul med föl:D Såg ett precis efter födseln förra veckan:D Jag hann se när han ställde sig upp för första gången:D

Mina farmor har bara garn:p

Ja visst är de tacksamma att sy till! Ser ut som om de behöver mängder av saker, särskilt täcken....

jag har sytt en massor med nosludd men jag vet inte varför för dom ligger bara och tar plats i mitt skåp :rofl: :confused: .. ska sy ett täcke i fleece ( Som transport och bara kasta på om de är lite småkyligt eller att ha under regntäcket.) ska sy schabrak till en brun häst men vet inte vad för färg jag ska heller :mad: ;) . täcket ska vara vitt eller blått eller båda så de blir finska flaggan :love: . och ska brodera hästens namn och året den är född på. ska väll sy lite annat såsom sadelöverdrag med namnet på. ska också sy lite saker till mej ;)

Haha, aj det skulle ju vara lite koomiskt ... :p :D Hehe, men, jag hade faktist planer på att börja tävla dressyr lite lätt ... om några år, men det blir det inte av ;) hehe :D

Justeja, jag red med mitt vinröda schabrak för första ggn i förrgår(under sadel alltså)...det gick! :eek: :eek:
Men det det blev ändå fel :p ..ser ut som ett amerikanst hopp-schabrak och det glider lite ..

Jag gjorde ett par knall rosa:angel: benlindor;D haha det var jättelätt .. men dem är superbra!bara man har rejäla kardborre band,..Lycka till:D

jag skäms bara över nosludden som jag gör så jag har lagt av med det:o men jag tänkte faktiskt göra ett svart idag men tyget som jag skulle använda tog slut...=/
jag har kommit på ännumer saker som jag ska göra:D Två raffiga schabrak till den bomlösa och man ska kunna lägga i iläggen i dom... sen ska jag göra ett schabrak med inbyggt ländtäcke:idea: då slipper man knyta fast ländtäcket och det finns ingen risk för att det det kasar bort:D
Vad tror ni om det?;)

Haha!!:D häftisch!:D kan du inte ta en bild så man får se??:devil::p

Bild??:) jag gjorde benlindor för ett tag sen med men dom har jag inte använt än:o och ändå så har jag redan ett par nya benlindor pågång:angel: fast då elastiska, av ett gammaltsängöverdrag:)

eh, vaddå?
1148.gif
jag har inte gjort nåt..... ( :devil: )

Jag har föresten sytt min tömkörningsgjord nu!:banana: bilder har jag med men kamerans batteri dog vid sista kortet så jag har inte kunnat ladda upp dem på nätet än:p men det kommer
Kan bara säga att det är en extremt enkel konstruktion:D Precis som alla andra saker jag gör:crazy:

haha :D :devil:

...visa bild nu!! :devil:

Och gissa vad? :eek: Min vänstra hand luktar leverpastejmacka med smörgåsgurka på!! :confused: Förklara detta fenomen för mig!

Självklart:D :bow:

Men nu måste jag nog gå o lägga mig, jag tänkte åka till stallet tidigt imorrn!

Ha det så bra och jag tycker att du ska ge dig på att sy en dressyrsadel imorrn! :idea: ;) :devil: mohahaha

Nu började visst tråden halka iväg igen :angel: ..

God natt, sov gott och vakna torrt!

Ha det så bar du med:p Hehe, offkårs ska jag sy en dressyrsadel inatt:devil: jag vet precis hur man ska göra:D

hehe, jaa, fast man måste få jävlas lite ibland:p
natti natti

Vill oxå sy massa saker nu...hem till mamma och låna symaskin!
Måste hitta tyg oxå....hmm...undra vad jag ska sy...blir nog nåt fleecetäcke!!!

Tror ni man kan använda typ regnkappsmaterial och göra ett regntäcke? Är rädd för att det kanske blir för varmt... Nån som gjort innan! Eller va tror ni?

Fick nämligen en jätterulle av min pojkväns bror... Hade först tänkt göra "tunnlar" av det och trä över träbommar till hinder!

apocalypsen skrev:
*KL*
Jag är heelt överimponerad av allt folk lyckas sy i tyg till sina hästar.
Själv syr jag bara i läder och är en fullständig katastrof när det kommer till att sy i tyg. :eek: :o
Bidrar med en hemmasnickrad förbygel:
IMG_0505.jpg
Ojojoj, vilken snygg:love: Avundsjuk:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur