Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 703
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Här är paden under sadeln:

blandat031.jpg

nja jag tänkte väl inte nåt speciellt förutom att jag måttade orginalpaden överst noga så att kanalen blev lika bred och att längdmåtten stämde någorlunda.
Sedan plockade jag ut ett av iläggen och ritade av det på en bit tyg och klippte ut,så jag visste vart sömmarna som skulle rama in ilägget skulle vara,så det inte halkar runt utan ligger på plats.
formen ritade jag sedan på frihand utefter mitt "fejkilägg" men fick även inspiration av AnnaStesias inlägg tidigare i tråden.:bow:

Å nu har jag mätt för stropparna så dom ska dit härnäst.:banana:

Har sytt ett sadelöverdrag idag... ska brodera ngt på det så lägger jag ut en bild sen! =)

Har sytt ett sadelöverdrag idag... ska brodera ngt på det så lägger jag ut en bild sen! =)

åh ja, snälla lägg ut bild sedan! :bump: Vore jättekul att se.. Försökte nämligen sy ett sadelöverdrag härom aftonen och det gick åt helsike! :devil:

Vad kul att du lade ut en bild, det ser riktigt tjusigt ut! :)

Tack för beskrivningen också. Är paden på något sätt fodrat? Funderar nämligen på hur mycket tyg jag ska köpa och hur tjockt det ska vara, vilket slags foder som skulle passa, för det bör man väl ha eller? :confused:

mvh Tessan

Här kommer en lista på vad jag har sytt de närmaste 3 veckorna :) har inte varit inne här på länge, jättesnyggt allihopa :)

4 täcken (blev färdig med det fjärde idag)
2 st. svansreflex
4 st benreflex
2 sadelöverdrag
2 schabrak

:bump:

Jösses vad du har varit flitig... Jag måste nog ta tag i syendet nu. Ska sy en kanal i en fleecefilt o ha som sänggavel o sy ett ländtäcke... Och korta gardiner. Urk motivationen är låg just nu :)

gud va alla är duktiga på att sy:D
jag har precis sytt två teddy paddar :)
dom vart röda(A) hade bara det tyget hemma,
röda flees paddar med stoppning innuti, dom vart skit mysiga:D

Här är paden under sadeln:

blandat031.jpg

nja jag tänkte väl inte nåt speciellt förutom att jag måttade orginalpaden överst noga så att kanalen blev lika bred och att längdmåtten stämde någorlunda.
Sedan plockade jag ut ett av iläggen och ritade av det på en bit tyg och klippte ut,så jag visste vart sömmarna som skulle rama in ilägget skulle vara,så det inte halkar runt utan ligger på plats.
formen ritade jag sedan på frihand utefter mitt "fejkilägg" men fick även inspiration av AnnaStesias inlägg tidigare i tråden.:bow:

Å nu har jag mätt för stropparna så dom ska dit härnäst.:banana:

Snyggt!!!!

Hur mycket vill du ha för det?:p

Jag hara en säng utan sänggavel o detta gör ju att en viss sambo inte kan luta huvudet mot väggen då det blir fett på väggen.

Så jag tar en filt o syr en kanal i den på mitten eller liknande. Trär en stång igenom och hänger upp den på väggen vid huvudänden.

Voila en sänggavel i mjuk fleece. Man kan ju fodra den o så men just nu hinner jag inte med det. Kan ta kort på underverket sen :D

Hmmmm.... *tänker*:idea: om man skulle designa "skrittäcket" som ett vanligt skrittäcke ungefär med ett hål för sadeln, eller bara för själva sitsen så man kommer ner och inte halkar runt så mycket, precis så att stiglädren kommer upp ur hålet, eller egentligen gör det väl inget om de ligger under täcket, det ska väl inte räcka ända ner till bygeln (om man inte har jättekorta ben:smirk: ), alltså inget som sätts fast någonstans vid sadeln utan då läggs typ som om det skulle knäppas framför sadeln men sedan rullar man den över benet bakåt liksom och fast med lite kardborr eller nåt och så ett svanssnöre?

Borde väl vara ganska säkert om olyckan skulle vara framme, plus lite extra stötdämpning blir det ju också:D ?:crazy:

borde väl ligga ganska bra också i och med att den går ner mot vaderna tänker jag mig...:)

Jaa det tål att tänkas på, ska se om jag ska sy ett i mitt rutiga tyg eller i spinnakerväv,(vind-och vattentätt) nu när pållen kommit in i stallet så är det ju fritt fram å mäta och dona!!:love:

Precis så tror jag att jag tänkte:D http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Kopiaavnamnls.jpg
Jag råkade skriva "Bent" istället för benet.

:banana: Bilder är livet:banana:

Föresten så får du jättegärna göra en lite beskrivning på hur du gjorde för det ksulle jag jättegärna vilja veta:) Har planer för att gra sadelöverdrag men jag vet inte hur jag ska mäta och sy. Det vore jättesnällt om du ville göra det:D

Här kommer en lista på vad jag har sytt de närmaste 3 veckorna :) har inte varit inne här på länge, jättesnyggt allihopa :)

4 täcken (blev färdig med det fjärde idag)
2 st. svansreflex
4 st benreflex
2 sadelöverdrag
2 schabrak

:bump:

Hur gjorde du benreflexerna?? och sadelöverdragen?? :bump: :bow: Bilder föresten?? :p :devil:

gud va alla är duktiga på att sy:D
jag har precis sytt två teddy paddar :)
dom vart röda(A) hade bara det tyget hemma,
röda flees paddar med stoppning innuti, dom vart skit mysiga:D

bilder:banana: bilder:banana: bilder

Jag hara en säng utan sänggavel o detta gör ju att en viss sambo inte kan luta huvudet mot väggen då det blir fett på väggen.

Så jag tar en filt o syr en kanal i den på mitten eller liknande. Trär en stång igenom och hänger upp den på väggen vid huvudänden.

Voila en sänggavel i mjuk fleece. Man kan ju fodra den o så men just nu hinner jag inte med det. Kan ta kort på underverket sen :D
Ja, det hoppas jag verkligen:devil:

Hoppsan vad jag tjatar på om bilder:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka