Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 701
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

diny, att du ens vågar rida barbacka på en sån häst:eek: Fast o andra sidan så halvbockar min tjockis med mig barbacka också så jag kanske inte ska säga nåt:angel:
Det är stoet på min bild och även där barbacka (och den 26e december blir hon min :banana: ). Har ingen sadel som passar tyvärr

då förstår jag:p Jag red min tjockis barbacka länge för en tid sedan också eftersom jag inte heller hade en passande sadel då. Men tillslut tyckte han jag völ var jobbig så då började han med hyss som sitter i än. Men bara när jag rider barbacka. Ska sy mig en mjuk barbackapad också någongång så att han tror att jag har sadel:p Då kanske jag inte är påväg att ramla av varenda gång han kör ner huvet i backen:p

Grattis föresten:D :banana:

alltså till dig Diny.. ser ut som om jag sa grattis till mig själv:o

Senast ändrad av en moderator:

Silkisif,
springsten, hehe jag har funderat på detta också och har tänkt att göra det någongång. Men någonstans måste ju det bli en söm eftersom inte ett enda duschdraperi räcker till hela hästen (om det inte är en mindre storlek häst iaf) men då borde men kunna sätta sömmarna på sidorna och låta ryggen vara sömlös?

När man köper täcken står det ju även ibland att sömmarna är tejpade. Vad är det för tejp? Är det överhuvudtaget bokstavligen tejp eller? vart får man tag på sådan i sånt fall?? Det borde ju i vilket fall som helst vara jättesmart att ha sådant som extra åtgärd över sömmarna:)

ja, fast min kuse har 135 i strl, och dusch draperin finns i 120x200, 180x200 och 180x240 så jag tror jag skulle fkunna få till det och ja jag tänkte sätta sömmarna längst ner.... å sån tejp VART FINNS DET?? :idea: fler tips? =P

schabrak_blagron_sadel.jpg

Nu är det provridet också :D och bortgivet =P Blev födelsedagspresent :D

Oj, sicken tuffing! :banana: - vilka snygga täcken ni har sytt, tjusigt!!!

- Vad snygg den är!! - ser ut att vara bra modell! :love:

Jag har precis köpt en bomlös sadel, en FitForm och det vore kul att sy en egen pad till den. :bump: Har du några bra tips efter att själv ha sytt en? Vore jättetacksam.. :bow:

Är det vanligt tyg du använder eller har du fodrat paden på något sätt? Hur bestämde du måtten, baserat på en gammal pad?

Vill veta allt som kan underlätta att mitt "syande" inte slutar i katastrof! :angel:

Du har möjligtvis inga foton när paden ligger under en sadel? Vore jättekul att se!

Mvh Tessan

Om ni syftar till ditt schabrak så ser det ut att vara blått och gult, fast fotot kanske lurar oss..?! :p

Mvh Tessan

Hmmmm.... *tänker*:idea: om man skulle designa "skrittäcket" som ett vanligt skrittäcke ungefär med ett hål för sadeln, eller bara för själva sitsen så man kommer ner och inte halkar runt så mycket, precis så att stiglädren kommer upp ur hålet, eller egentligen gör det väl inget om de ligger under täcket, det ska väl inte räcka ända ner till bygeln (om man inte har jättekorta ben:smirk: ), alltså inget som sätts fast någonstans vid sadeln utan då läggs typ som om det skulle knäppas framför sadeln men sedan rullar man den över benet bakåt liksom och fast med lite kardborr eller nåt och så ett svanssnöre?

Borde väl vara ganska säkert om olyckan skulle vara framme, plus lite extra stötdämpning blir det ju också:D ?:crazy:

borde väl ligga ganska bra också i och med att den går ner mot vaderna tänker jag mig...:)

Jaa det tål att tänkas på, ska se om jag ska sy ett i mitt rutiga tyg eller i spinnakerväv,(vind-och vattentätt) nu när pållen kommit in i stallet så är det ju fritt fram å mäta och dona!!:love:

Jag håller på och gör en voljlock. Den är rosa och gul.

Även om hon fått med sadel kanske den inte passar ;)

***dubbelt***

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka