Sv: Sy egna hästgrejer
Silkisif, Reflexband på metervara (band i olika bredder) finns på t.ex. gardinaffärer. Nu när jag har flätat på pannbanden så kommer jag ju inte åt dom sen så jag får nog helt enkelt ta upp det efetr vintern och kolla så att lädret är okej och sedan fläta om. Det enda jag har gjort innan är att torka av det ordentligt och sett till att det är riktigt rent. Det beror väl lite på om det är fuktigt på den platsen som pannbandet kommer hänga sen. ju fuktigare desto lättare möglar det ju:smirk: Fast man får ju se det positivt! Hästen syns i pannan
_matulda_, hmmm... men ett litet tips kan du väl iallafall ge oss tygslukande? ;P
ramada, Jag är mållös!!! Vad du är duktig!! Nu har du gett mig mycket inspiration om hur jag ska göra min pad!!! Och dekorationen är underbar!!
Tänkte på ditt ländtäcke som man skulle kunna sätta över benen.. Jag har också funderat på något sådant. Borde man inte helt enkelt kunna ha något som bara fästs i sina egna ben och som sedan bara har ett snöre som hänger under hästens svans? Kanske krångligt när man ska sitta upp och av ioförsig... Men då finns det ju iallafall ingen risk att man fastnar i sadeln ifall man ramlar av!?
Föresten så vill jag också gärna veta hur du dekorerade paden!?=D
MercedesBenz, Rumpvärmare, schabrak, ländtäcke, ridvantar, öronmuffar

, benskyddsludd, sadelgjordstunnel, antifrysmuffar till fötterna, nosludd .... kommer inte på mer=) Fint var det iallafall

Du kan ju alltid skicka en bit till mig ;P
springsten, hehe jag har funderat på detta också och har tänkt att göra det någongång. Men någonstans måste ju det bli en söm eftersom inte ett enda duschdraperi räcker till hela hästen (om det inte är en mindre storlek häst iaf) men då borde men kunna sätta sömmarna på sidorna och låta ryggen vara sömlös?
När man köper täcken står det ju även ibland att sömmarna är tejpade. Vad är det för tejp? Är det överhuvudtaget bokstavligen tejp eller? vart får man tag på sådan i sånt fall?? Det borde ju i vilket fall som helst vara jättesmart att ha sådant som extra åtgärd över sömmarna
diny, att du ens vågar rida barbacka på en sån häst

Fast o andra sidan så halvbockar min tjockis med mig barbacka också så jag kanske inte ska säga nåt
Lååångt