Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 710
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Tack för beskrivningen!! Kanoners, ska nog inte var så svårt å knåpa ihop själv... :-D

Taaack :bow:
Det är ett rätt kraftigt lite blankt tyg som jag hade liggande. Har provridit idag och det ligger som en smäck, tack vare en bit "halkmatta" från Ikea under sadeln :D

OK, smart idé!!:D

Ja nog är det lite svårare å ragga grejor när man inte har firma....:(

:devil: inte alls avis....

Tack! Jo jag lade fram ett av mina linnen å tittade på det när jag målade upp den på lilla Lovas linne. :D

Nu måste man bara beställa lite mer reflexpasspoal så man kan göra fler blåa schabrak-fodral, de va fler som blev intresserade...:angel:

som sagt nästa gång jag syr ett fodral lägger jag in bilder eftersom jag blir färdig.:p

Sedan koppas jag att jag kommer igång med mitt ländtäcke i spinnakerväv snart!!:bump:
Det var ju jättesnyggt ditmålat! Hehe, när du ändå är igång kan du ju alltid göra ett åt mig:angel:
Vore jättesmart om du ville lägga in bilder allt eftersom du blir klar:bow: Skulle vara hur smart som helst! =D

Img_1799.jpg
:love: :eek: :love: :eek: :love:

Det var ju jättesnyggt ditmålat! Hehe, när du ändå är igång kan du ju alltid göra ett åt mig:angel:
Vore jättesmart om du ville lägga in bilder allt eftersom du blir klar:bow: Skulle vara hur smart som helst! =D

Tja!! Och Tackar!!!

Haha reflexen kom idag så nu blir det sy av igen!!!:D
Det kommer nog några bilder inom kort skulle jag tro, få se hur långt jag hinner ikväll...:d

Jag har sytt täcken, schabrak, foderhinks överdrag, nosludd mm, och jag har pippi på att göra allt pepita rutigt. (svart och vitt)

Hihi!

Här är senaste tillskottet på den blå paden:

blandat037.jpg

Nä nu kör jag igång med nummer två... återkommer...;)

Så trevligt, så trevligt:angel: :D
Ser mycket fram emot dom bilderna:D
Jag måste ta tag i mitt syande också.. har kommit av mig helt. Man har ju fullt upp att beundra alla bukefalisters mästerverk! Och ALLA ska ta åt sig av det!!

Hej hej!!!
Här kommer första omgången bilder och beskrivning av schabraket.

Bild 1.
Här har jag då redan klippt ut 2 motsvarande delar i övertyg, undertyg och mellanlägg.(tot. 6 delar)
sedan har jag nålat ihop mellanlägget och undertyget och vikt upp en liten kant som jag syr fast ena sidan kardborre på.

blandat042.jpg

Bild 2.

Här ser ni att jag vikt upp en liten kant på övertyget och sytt på motsvarande kardborre på den, tänk på att kardborren ska emot varandra så ni inte syr två likadana, dom måste ju vara spegelvända mot varandra.

blandat043.jpg

Jag syr mycket i både läder å tyg har mycket grejer att visa när jag får tummen ur å fotar mina kreationer :D
Kan iallafall visa mitt westernträns å westernbrösta med rosa stenar på mkt snyggt :)
5406099.jpg

Syns dåligt ska ta bättre bilder

Bild 3.
Här ser ni att jag har lagt ihop karborren(de fastnar ju ihop) och nålat ihop alla kanter utom den översta, den som blir mitt under sadeln alltså.
Sedan är det bara att sick-sacka runt kanterna.
Från alldeles under kardborren ner på nedersidan, på väg upp på baksidan och stoppa när man kommer upp till överkanten.

blandat044.jpg

Återkommer med resten av bilderna när jag hunnit vidare imorgon!
G´natt allihop!!!;)

Man blir så inspirerad när man läser den här tråden så börjar fundera att sy en egen vojlock.
Kan vara ett projekt under konvalicenten efter min operation men bara några dgar kvar så behöver tips på material. Tänkt bomull men har aldrig tänkt på vad de använder för att göra dom stabila. Tacksam för alla tips

Normalt brukar de väl använda någon slags vadd när de syr vojlockar, men jag har haft, filt, fleece och ett tunt täcke som mellanlägg i mina fodral.:)
Sedan för att göra dem extra stabila som någon skrev tidigare i tråden ; quilta, sy rutor.
Börja uppifrån och sy diagonala streck åt ena hållet å sen är det bara att vända på det och sy diagonala streck åt andra hållet och Voilá så har du genast romber över hela schabraket.:D
Ju tätare linjer desto stabilare.

Sen hjälper ju kantbandet till en hel del också att hålla ihop kreationen.:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer