Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Vänta vänta nu!! Jag hänger inte med:o Vad gör kardborren? Är den till för fickorna? sorry min IQ-befrienhet men känner mig lite vilsen:o

Jag har sytt täcken, schabrak, foderhinks överdrag, nosludd mm, och jag har pippi på att göra allt pepita rutigt. (svart och vitt)

Hehe, precis som Ramada sa så är ju alltid bilder välkommet:angel: Och en och annan beskrivning kanske:angel: :angel:

:devil:

Nu vet jag vad jag ska göra härnäst ; Benreflexer till min tjockbenade häst av högre modell. Vet inte hur jag ska sätta kardborren bara, för största hållfasthet. Eller så kanske man skulle testa sig på snörning?

Sen ska jag göra benreflexer till mig också. Såg i en tidning där dom sålde sånna och dom lös jättebra.
Dessa saker får bli i gul fleece med två eller tre rader av reflex.

Mitt padfodral jag ska göra någongång får vänta... har för närvarande inget tyg till dem. Men ska ta en sväng in till min nyfunna tygaffär och inhandla något riktigt snyggt:banana:

Har nu beställt böckerna som du visade mig :)
De kommer nästa vecka och då ska jag börja sy direkt.

Tack än en gång :bow: :bow:

Vad roligt:D Hoppas du får glädje av dom!! :bump:
Ingen orsak hörru;) :D

På den här paden blir det en mobiltelefonficka! ;)

blandat.jpg

Återkommer med fortsättning senare, ska ut på tur. Få se om pållen vill visa upp det nya schabraket ....:D

Och ja kardborren är för fickorna till iläggen från orginalpaden.;)

Glömde att skriva att jag heter så för jag har även en pontiac, och tro det eller ej men den e också rutig med matchande husvagn till.

Haha, fränt!!:rofl:

Min den e knallgrön med grönt glitter (har lackat den själv) :love:

Då har vi säkert setts på några cruisingar må jag tro! ;)

På den här paden blir det en mobiltelefonficka! ;)

Aaaah vad smart :bow:
Den idén vill jag sno till nästa pad...är det ok? :angel:
(bäst att komma ihåg att inte ha vibrationssignal på bara, min pålle skulle nog bli rädd om det börjar skaka o brumma på henne :D )

Senast ändrad:

Nej vad häftigt!! Vart får du alla idéer ifrån?

Sorry att ´man är lite blind ibland:o Men såg inte kardborren på "helbilden" av övertyget så det kopplade inte:p

Nu har jag btw startat med benreflexerna. Men dom blir inte längre i fleece, utan i jeanstyg och med kantband runt.

*kl*

nu ere så att jag har ett par st pannband i olika modeller, men inte möjlighet att ladda upp i typ "photobucket" då jag sitter på jobbet.... OM man vill se dem... så kan jag maila till ngn som kan slänga upp? :angel:

Här kommer Supercassies bilder! :banana:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

jättefina enligt min mening:D

Senast ändrad av en moderator:

Vart har du lärt dig fläta föresten??

Hajtandsmönster ( sista bilden) lärde jag mig ngn gång under ponnyåren på ridskolan :P

Rombmönster ( vanligt, två färger) lärde jag mig via den där sidan någon länkat till tidigare...(showpony..nånting)
Sedan tänkte jag till lite ;) och vips kunde jag göra som på bild 1,2 och 3... fast men måste ha tungan rätt i mun o så...
Nu är jag beroende av att fläta ;)

Tack så mkt för hjälpen Sparf :banana:

kanonbra med beskrivning och bilder!! :idea: :bow:

- ser fram emot fortsättningen.. ;)

Mvh Tessan

Sen hjälper ju kantbandet till en hel del också att hålla ihop kreationen.:bump:

Vad använder du för slags band till kantband? *nyfiken* Passa gärna på att berätta hur du syr fast det, om du svarar.. :angel:

Mvh Tessan

Åh vad denna tråden är kul...alla är så flitiga o påhittiga :banana:
Då kan man ju inte vara sämre själv ;) har just sytt en ny bomlöspad:
Img_1799.jpg

Närbild på "bling-broderi"
Img_1803.jpg

en till närbild...det syns inte riktigt, men det är 'guld'tråd och små glas'diamanter'
Img_1801.jpg

Å så här blir det med sadeln, och med iläggen på plats:
Img_1805.jpg

Supersnyggt:love: Jag skall beställa en padd an Torison på mån. har köpt en bomlös! Kul att se att några syr sådanna paddar!! Skall nog oxå försöka när jag vet måtten!;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka