Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Hejsvejs :D Jag hade tänkt att jag skulle visa allt som jag har gjort den här månaden (5 saker) på en gång men jag har hittills fotat bara ett så ni får ett litet smakprov ;)

Jag har även sytt matchande fleecelindor i samma fleece :) men som sagt, bild kommer senare på dem

hopptvlingstortrsk2.jpg

Jag har sytt ett ländtäcke som (enligt mig) blev skitsnyggt! Hittade ulltyg för halva priset (tycker ull är ett bra material) , ritade av mönstret från ett gammalt ländtäcke jag redan hade men förbättrade passformen lite. Ska se om jag kan lägga in några bilder...

Nu är tolkselen invigd :D Funkade bra så länge linorna var sträckta och passageraren där bak åkte rakt fram, annars åkte selen lätt snett.
Tyvärr inga bilder "in action"

tolka1.jpg

tolka2.jpg

Har länge önskar mej en reflexmartingal då det är så jobbigt med både reflexbrösta OCH valig martingal.... kan du inte ta kort på den utan blixt så man kan få se hur den är gjord ?

Jag har helt enkelt sytt ludd med reflexer och sen lädren till ringarna kom jag ej på nåt bra till så jag satte genomskinlig tejp som höll fast reflexbanden där. Funkar bra. Detta va min gamla martingal som inte va så fin längre men vips så lyckades man dölja de mesta av skavankerna! :p
P2110079.jpg

Där syns även mina hemmagjorda tyglar. Och observera att alla metallspännen är gröna! :)

Slänger även in en bild på reflextränset. (Oxå gröna spännen.)
P2110081.jpg

Sen så fotade jag några grejer till som min kreativa sida lyckats skapa den senaste tiden... :banana:

Vojlock med luddkant!
P2110074.jpg

Ridtäcke med namn och luddkant!
P2110078.jpg

Tömkörningstäcke och en tunnt däckelunderlägg!
P2110084.jpg

Fast t-täcket är ej riktigt färdigt utan det va bara första provningen på bilden...

Åh, läckert!
Är det i krossad plysch?

Nu blev jag lite inspirerad!!! :idea: Tack!
Länge sen jag sydde i de materialet...

Men men men..? Va lyckades du göra me symaskinen då? :confused:

Vad snyggt med lurvkanten... är det bara runt om på utsidan eller är det samma lurv på hela undersidan ???

Tack för bilderna och inspirationen till en egen reflexmartingal...

Dessan_v : Jättesnyggt.

Lorelei: Så himla snyggt med RÖTT till en svart häst :love:

Dark Light: Nu får du verkligen tala om vad som hände med den stackars symaskinen ;)

vet inte riktigt vad de e för material, men man kunde köpa rullar med ca. 5 meter på jysk för nått år sen. jag köpte då svart och rött ^^

min symaskin gav upp, vägrade att sy en cm till, så jag börjar plocka loss lite delar och försöker lokalisera felet, hittar dock inget. Både pappa och min storebror försöker laga, men misslyckas dom också :smirk: Jag blir då sur och skruvar bokstavligen sönder HELA symaskinen. sen fick mamma och pappa fick åka hem till mormor och hämta deras symaskin så att jag kunde sy klart :smirk: hade bara kantbanden kvar att sy.

/Jasmine ^^

ridtäcket var riktigt snyggt! :]

Senast ändrad av en moderator:

Detta schabraket gjorde jag för typ nån månad sen. På bilden är det inte riktigt färdigt, men ändå : ]
Ska jag vara ärlig tycker jag själv att det blev rätt coolt.

7409852.jpg
[/url][/IMG]

Funderar på det...
Kanske en rem under magen vid sadelgjorden? Så att det är något som tar emot någonstans. Ev en rem runt baken? Som bakselen när man kör (fast den inte sitter i skacklarna utan fortsätter fram till dragdelen)
Hästen är så stor så inget "normalt" passar på honom, och trots att jag mätte noga så blev remmen över halsen lite för kort :crazy:
Remmen över baken låg minst still, syns även på bilderna hur snett den hamnar och glider och har sig. TUR att det är en mycket snäll häst som finner sig i det mesta, även när man trasslar in honom i div. remmar och linor :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31