Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Hmm.. nej, min häst rätt lugn av naturen, men lite stissig när det rör sig mycket om honom. Jaja, jag får väl ordna det efter hand eller något. Man får väl hålla sig kvar i stigbyglara så gott det går.

Det låter ju skitsmart! Som typ en rumpvärmare så? Frågan är bara hur man får dit den, täcket är ju rätt så stort liksom, haha. Och han är livrädd för saker som fladdrar ;)
men sen måste jag ju få av det utan att behöva sadla om, kanske är lättare med typ ett kardborreband som man fäster i en liten hake i tyget, och sedan tillbaka under sadeln igen.
Ja, vi får väl se hur jag löser det när jag väl kommit dit :p

Är det dyrt med sånt där tyg du skrev om?

Jättefräsiga plaster du hade. vad ska du göra med dem?? *nyfiken*

Senast ändrad av en moderator:

Tack:) Pannband är jättelätt! Jag har planerat ett träns i slutändan och började med det lättaste. Jag tror att hela långa remsan är 52 centimeter på mitt och sen viker man det dubbelt i ändarna, jag vek in 5,5 cm på varje sida. Vill man få det snyggt där sömmen är får man liksom fasa av den sista 1 ½ centimetern lite. Sen gör man hål och kör med skomakarsöm i hur man nu vill ha sömmen. Busenkelt!:D

Ja men precis kardborr borde ju funka super bara å lyfta på täcket liksom å ta loss och sätta dit..

Jo jag har skissat på en benreflex med en remsa i varje plastfärg, ska bara åka upp och ta mått på bubbas ben så jag får dom perfekta för honom....:love:

Sen tänkte jag göra en till reflexbrösta i kombinerat rosa och grön/gul reflex då, ska bara på järnis och skaffa snabbhakar för nylonband har jag , åsså en ring eller trekantsring att fästa remmarna från sadel till fram på bröstet och från gjorden och upp till bröstet....:love:

Sen vet jag inte vad mer... synd att reflexerna bara finns i remmar annars hade man kunnat sy olika figurer inneslutna i plast som man antingen syr fast på saker eller limmar fast, eller kanske bara sätter en kedja i så får dom hänga från typ stigbyglarna...:D

Nej vänta!!! :idea: ide`!!!!!

Kanske man kan sy såna där säkerhetsgrunkamojjer som man kan köpa som är typ kombinerade som hindrar foten från att glida ut genom stigbygeln framtill plus att man kan sy in reflexer i då slipper man ju ha nåt dinglande från stigbygeln....

Är det fler som har förslag på vad man kan hitta på med plast när det gäller till hästgrejor , bombardera mig med ideer!:bump:

Har faktiskt suttit å tänkt på en sådan där bärväska för sadeln och utrustning i den här plasten, då ser ju alla vilka fina grejor man har... hihi å det blir lagomt med damm som fastnar .....;)

Kanske förresten det är någon här som har en b*rjes eller h**ks reflex i närheten som kan mäta den från ytterkant till ytterkant? Alltså utan spännet och remmen..;) blink blink....

Nä jag mena benreflexerna.... glömde skriva det..:o Sorry!

Haha!!! Ta-DaaaaHH!! Nu är min första benreflex klar.... eller iaf första utkastet till nya benreflexer...

Skum bild..
plast003.jpg

Bild utsträckt med blixt:
plast004.jpg

Och till sist en bild utan blixt, ursäkta "bak"grunden men bästa ljuset finns där... hihi :D
Åh ignorerar mina slarvig sömmar där, detta är som sagt bara ett första utkast...:p
plast005.jpg

Cita... Jag är såå otroooooligt imponerad av ditt arbete!!! Hur tusan har du gjort denna? :confused: Jag menar den bomlösa.......

Haha!!:d Kanonsmart, tack för tipset det måste jag göra!!!:D

oh my god, det måste visas här sen! :D Det kommer inte se riktigt klokt ut men du lär ju synas i alla fall när du är ute i mörkret :rofl: :rofl:

Jag är sugen på att tillverka ett hjälmöverdrag i form av en stickad mössa med en liten boll eller tofs längst upp :D

Får en idé i huvet, skissar å ritar mönster, funderar på uppbyggnationen mm, sen så syr jag :rofl:
Ne men jag gillar att göra saker som jag inte hittar i butiker, som faller mig i smaken å då får jag helt enkelt sy det själv.
Från skiss till att böraja sy kan ta ett tag då jag vill hitta de perfekta materialen som ska funka till mina kreationer.
Sålde den bomlösa då jag "klädde" om en syntet till att bli en spanskinspirerad den blev :love:

Jag är sugen på att tillverka ett hjälmöverdrag i form av en stickad mössa med en liten boll eller tofs längst upp :D

Det har jag gjort :D Randig i gult och vitt, med en gul boll högst upp :rofl:
Har tyvärr ingen bild, och nu är det borta, det var väl någon som tyckte det var fint :angel:

Whaaaat! :D :D Du får rita en bild i paint eller lägga in en högst detaljerad beskrivning på Hur du gjorde pronto! :bump: :D

Jag hade en rundsticka, alltså två stickor som sitter ihop i ändarna med en plasttråd, sen bara stickar man och så stickar man och så stickar man lite till :angel: Maskar av efter hand som hjälmen blir smalare upptill.
Jag hade ingen skärm på min

Bollen gjorde jag genom de klassista pappskivorna du vet (hoppas jag :p)

supersnyggt.... reflexerna var jätte fina och det var en riktigt smart idé. :) :banana:

imon skall jag åka in till stan för att köpa spännen och kantband, nylonband.... till en massa projekt. om jag blir bättre dvs (sjuk).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka