Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Hehe jo jag misstänkte att det var nåt sånt. Tack :) Såna där bollar gör jag hela tiden, min katt är tokig i dem ;)

http://www.pixbox.se/pic_show_id8268273.html

Kolla vad jag gjorde av en gammal kjol :smirk:
Det var typ tre lager med tunt tunt tyg som var genomskinligt så jag tog ett och sydde ihop det till en "flughuva" TADAAAA :idea:
Blir jättebra till sommaren när flugorna kommer !!!! :d

Det ¨var första gången jag lyckades med att sy något till häst har ni några lätta ideer till mig?? :P

Vad fint!! Men när det sitter så tajt över ögonen så skavs ögonfransar o så har jag märkt :D

Funderar på att sy ett fleece-täcke till den är ponnyn men har INGEN aning om vilka färger jag ska ta till honom :rofl: hade tänkt en färg på själva täcket, och sen en färg på kanterna, spännen mm. :)

IMG_7275.jpg

Och nån som vet någon sida där man kan beställa billigt fleece/billigt ställe där man kan köpa? (pm'a gärna)

Måste hålla med om att alla är så sjukt duktiga!
Själv har jag lite problem med att veta vad jag ska ha för material i schabraken/vojlockarna någon som vet ?
Sen vet någon vart man kan beställa reflextyg och liknande ?

Köpte ett reflextäcke största storleken, va för litet :( blir less på de!

Funderar på att sy ett fleece-täcke till den är ponnyn men har INGEN aning om vilka färger jag ska ta till honom :rofl: hade tänkt en färg på själva täcket, och sen en färg på kanterna, spännen mm. :)

IMG_7275.jpg

Och nån som vet någon sida där man kan beställa billigt fleece/billigt ställe där man kan köpa? (pm'a gärna)
Ljus blått :idea: ? Eller mörkbrunt :d

Gryyymt det blev. har du reflextyg under plasten då? För det lär väl inte lysa enbart av plasten? Annars var det grymt. Reflexer är ju åtroligt dyra annars.
Du kan göra reflexer att fästa på tränset, tyglar, pannband, nosgrimma. Du kan göra en snygg svansreflex också,de flesta är så fula :p

Bara fantasin som sätter gränser du vet ;)

Jag är sugen på att tillverka ett hjälmöverdrag i form av en stickad mössa med en liten boll eller tofs längst upp :D

Jag gjorde ett hjälmöverdrag när jag gick i 7an vill jag minnas :crazy:
Det ser ut som en anka. Det är helt gult, och skärmen är röd som en näbb. Sen är ögonen precis ovanför näbben. Jag ska se om jag kan hitta det och ta kort på det.
Men det är inte jättesnyggt :angel:
Men drar mig till minnes att det inte var så jättesvårt

Funderar just mellan dom färgerna..

Ljusblått med mörkblåa kanter, eller mörkbrunt med svarta kanter :d :love:

Blivit så sugen på att sy här nu igen s nu har jag bestämt mig.
MEN finns de någon som vet några bra hemsidor som man kan beställa tyger ifrån , till ganska billiga priser ? Hjälp!

Jag bara MÅSTE veta vart du köpt dom rosa reflexerna! :love:
Är otroligt sugen på att sy ett helt reflexkit ;)

JO jag beställde plasten från P*nduro Hobby och reflexband på meter beställer jag oftast från J*nic T*xtil import å sen är det bara att innesluta metervis av reflexband i plast!!!! :D

Tackar!!! :D

Jo jag bara lade ett reflexband under och sydde in i plasten liksom var, kanonbra!!
Höll på första ridturen i fredags också,myycket bättre passform än dom där stela tjocka reflexerna, åsså ha mina ju bägge färgerna.... :D , kunde tyvärr inte fota, alldeles för mörkt...:crazy:

Jo jag tror minsann att det blir ett litet set i både rosa och grönt..

Tänker mig en till brösta med kanske två delar i rosa och en i grönt eller två i grönt och en i rosa.... :d

JO gällande reflextyger så har jag försökt kolla runt och de enda jag hittade som hade sånt var Bl*kläder men de säljer bara till sina egna återförsäljare...:cry:

jag förstår inte riktigt hur du får ihop det.. alltså.. hur du syr benreflexerna, har du inget mer tygän den reflexgrejen och plasten ?

Ingen som vet bra ställen med billigt tyg ?

Någon som gjort länd/skrittäcke, med något vattenavvisande material, eller så e inte blir blött igen av minsta lilla ? lite nyfiken på hur du gjorde isåfall!

Jag har endast sytt nosludd i slöjden ,men skulle mkt gärna fösöka göra ett skritttäcke,belindor och ett Schabrak.:D
Lusten hos mej att sy egna hästsaker forsar fram i denna tråd!:D

Jag gjorde ett hjälmöverdrag när jag gick i 7an vill jag minnas :crazy:
Det ser ut som en anka. Det är helt gult, och skärmen är röd som en näbb. Sen är ögonen precis ovanför näbben. Jag ska se om jag kan hitta det och ta kort på det.
Men det är inte jättesnyggt :angel:
Men drar mig till minnes att det inte var så jättesvårt

:D:D:D:D:D FOTOGRAFERA!!!!:rofl:

Ett företag som heter Swelogent ska tydligen sälja reflextyg i ark. Haken är att det är stopp för privatpersoner, dock hävdade någon att det skulle funka om man har hobbyverksamhet.

Undersök, den som vill. Rapportera gärna resultat till oss andra.

/Ida

Haha. jag måste bara komma ihåg kameran ;) Det behöver nog en tvättning också, ser inte alls för trevligt ut :angel:
Men jag ska försöka komma ihåg det :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka