Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Jo man kan säga att jag först syr ihop en lång rektangel av nå bra gosigt tyg som ska vara innerst och på det det som skall vara ytterst, alltså under reflexerna men som inte syns i och med att jag syr dit reflexbandet/plasten och kardborren jättetätt. :)

Jag har sytt ett överdrad till min pad (den var grymy ful innan)
th_DSC00315.jpg

Svart bommulstyg och öljetter med snörning i läderband på åvansidan, och ett svart-vitt-grått rutigt tyg i ull på undersidan

Senast ändrad av en moderator:

**KL**
Funderar på att sy en padd att ha under sadeln, det kan ju inte vara så svårt. Skulle vija veta vad ni har gjort er för erfarenheter i materialval etc.. Gärna bilder! Det hade variit kul att ha en egen unik..
Ulrika

kl

måste ju bidra med mitt schabrak jag nyss blev klar med :D
titta och kommentera :P
ska på remmar för sadelfästen men det lär jag köpa först ;)

87462_1174500111.jpg

48065_1174500159.jpg

kom igen och kommentera nu

AAAAAAHHH! Vaaad häftiiiigt!
Sånt vill ju jag ha! :love: :bow: :bow: :bow: :D

Visst blev det :love:

Vet inte vad det är för tyg, hittade det bland farmors gamla saker. Det är lite som silke, fast styvare, och det trasmar upp sig jättelätt och blir låååånga trådar :crazy: Kan tänka mig att det är nylon kanske? Det prasslar inte. Ganska tungt. Skimmrar lite när man vrider det i ljuset

Men väldigt vackert tyg i alla fall :love:

Mäh. Nu får ju inte tråden dö ut här. Jag ska ju lägga upp bilder på mitt hjälmöverdrag jag gjorde i 7an :crazy:
haha.
Här är länkarna

Framifrån

Uppifrån

Från sidan

Tänk på att jag bara var 13..
Shit, 6 år sedan redan. oj då.

Jag har själv sytt lite :)
Jag har gjort ett blått schabrak till en shettis, nosludd av alla slag, ett "nosludd" för sadelgjorden (heter?) och ett ländtäcke till min foderhäst med hans namn på :)
Har funderat på att sy ett fleezetäcke men vi har inte en sån bra symaskin precis :angel:

Hahaha. Det passade ju så bra till hjälmen med näbben där :rofl:

hahaha.
tack :D

Fast nu hade jag nog vart lite nogrannare med ögonen och sådär. När man var yngre ville man bara bli färdig ;)

hahaa. Detta är det första jag visat upp.. Men jag drar mig till minnes att jag i samma veva sydde en påse att ha mina borstar i. Väldigt opraktisk, men rätt smart ändå. hade fickor på insidorna för hovkratsar och ansiktsborstar. allt det där man alltid tappar bort.
Men den är råful :p

Haha. lätt att du ska få ;)

Undrar om man hade tjänat någonting på en sån skum branch :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?