Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

kl

måste ju bidra med mitt schabrak jag nyss blev klar med :D
titta och kommentera :P
ska på remmar för sadelfästen men det lär jag köpa först ;)

87462_1174500111.jpg

(länk)
http://avemaria.bilddagboken.se/p/show.html?id=36945419&t=1174431601&currimg=0

48065_1174500159.jpg

(länk)
http://avemaria.bilddagboken.se/p/show.html?id=36945677&t=1174431601&currimg=1

kom igen och kommentera nu :banana: :banana: :banana:

Vad grymt:love:
Vill du göra ett till mig också?:angel: ;)

haha tror jag nog, har du inte sätt alla lustiga hjälmöverdrag som finns o köpa i alla färger och former i princip ?!

Skit häftigt va ditt arbete iaf :P

Hmm.. nja, jag har nog missat det.
Dock minns jag en artikel i en gammal min häst från 80 eller något, där man kunde vinna hjälmöverdrag med pandor och sjuka saker på. haha. Men de andra har jag missat.
Jag kanske får ta upp en liten verksamhet på hjälmöverdrag :rofl:

ljusslinga: Tack :bow:
hahaha :rofl:

haha, vilka osmakliga! Speciellt den med hästen :rofl:
Men 100kr per överdrag, då kanske man skulle kunna tjäna en hacka. dock gäller det ju att man har ett överdrag som passar de fletsa hjälmar, kan bli jobbigt att sy olika varje gång.

Vilket material tror du de använder?

Hm, jag har ingen aning, men de flesta hjälmar ligger ju runt ja en 56-60 i storleken, jag menar, syr du ett hjälmöverdrag som passar en hjälm som har typ storlek 60, o sen har typ gummiband nere i kanden så kan man ju ha den på andra med..!

Borde man kunna iaf :D

Jag har faktiskt ingen aning, men de är ju något glansigt ser de ju ut som. Borde ju kunna ha sammets med.. menar variationer :P
haha. du akn få göra ett grönt till mig om du får tid över :D

haha

Haha. Mjo, kanske det. Men min hjälm ligger nog runt 58 tror jag, så det borde nog funka. Man får sätta ett resårband längst ner, som jag gjorde på mitt första.
det var rätt kul att göra, så det kanske jag ska börja med.
Skärme är ju lite trixig bara.
Sen kan man ju bordera på, med en sån där maskin, så kan man få sitt namn på.
oo, vad mycket man kan göra :banana:

Vill du ha i samma gröna färg, eller i olika gröna nyanser :rofl:

Haha , jag funderar lite. = )
Lite olika blir nog bra. hahah! Skärmen kan ju vara svart! ;)
haha
de skulle nog vara kul, men själkv skall jag komma igång med o göra klart mitt schabrak, skitsnyggt tyg hoppas de blir bättre än vad det ser ut att vara nu dock. *klantig*
Sen rid och ländtäcken på G, även ett fleecetäcke..

Blir så sugen, tror jag skall göra det idag.. får nog gå en sväng med kraken idag, han har ju inte rört sig på en vecka när man varit iväg.. haha!

Hahaha.
Det får bli efter mitt ridtäcke ;)

vad har du för storlek på hjälmen? haha, jag är ju nästan seriös med det här. Skule mycket väl kunna sy ett till dig :D
Ska sy ett nytt till min hjälm tror jag. Får matcha mitt ridtäcke bara för det :rofl:

Glöm inte att lägga upp bilder på dina mästerverk sedan. jag vill se :bump:

haha , jag skall försöka göra de, började hagla här innan så hästen lär inte bli torr innan min kompis kommer så lär inte hinna rida iaf :(. Får springa in till farmor o hämta hennes halvt fungerande symaskin snart!!

hm.. nu har jag 55-56 men skall köpa ny så blir 56-57 vet inte säkert.. olika hjälmar passar olika bra! :P men blir antagligen 56 haha.

Tror jag gör klart schabraket innan jag börjar med ridtäcket :P

Hagla?? Oj, här är det strålande sol :D !!

symaskiner är inte mina bästa vänner. Så jag får bunkra upp med massor av extra nålar och trådar. Brukar gå av titt som tätt. Skittröttsamt :p

Glöm inte att fota det du blir klar med först bara :banana:

:rofl:
Den produkten är ju sjukt ful :rofl:
Man skulle kunna tro vid första anblicken att det är en kvinna, men skenet kan bedra. Ser du det tjocka lagret läppglans? Det är typiskt fejk!!

haha jag tyckte också hon såg skitlustig ut när jag såg henne först :P hahaha

Tebazz, det blev en hjälm i strl 57 idag :P så nu får du sätta igång och sy!!
haha köpte även två billiga regntäcken på ÖB, det ena ska jag fgöra om till ridtäcke osv, tyckte jag va skitsmart :D ska sy dit fleeceunder bara :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?