Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Appropå idéer, vad tror ni om idén att göra en "Lär dig sitta upp"-pall som man kan steg vis fälla ner så att den blir lägra och lägre?
Eller en "Lär dig rida barbacka"-sadel där man succsesivt plockar bort delar av sadeln tills man sitter på nästan ingenting!

:D:D

Det verkar ju jätte kul att sy egna grejor :). Men har försökt själv och det gick inte såå bra. Inte jätte duktig på att sy. Men nos och nackludd lyckade jag riktigt bra med ;)

Lycka till med sy-ingen :)

smart:idea: Det borde ju faktiskt kunna fungera. Speciellt för någon som kanske är nybörjare med ridning och så. Hur har du tänkt att en sådan skulle se ut? rita i Paint kanske?

Men nosludd är ju också bra:D Jag ska föresten ta och göra några sånna tror jag. Röda ska dom bli:)

Är det någon här som vet hur mycket Gortex-tyg kostar på metervara? Och vart man i sånnafall får tag på det?
Gortex är ju vattentätt och andas så det verkar bättre än bävernylon.

snygg sadel, *flinar*

Montsegur trappeur med kortad bom?

Jag ska sy ett tornerspelsschabrak här i dagarna, nån som har tips på billigt tyg med bra fall? :D

jag har gjort ett hjälmöverdrag med tuppkam:rofl: :angel:
10675421.jpg

Hoppas du ser detta, annars får jag skicka ett PM!

Hur sydde du schabraket på undersidan?
Är HELA schabraket klätt, eller bara ovansidan?

Eftersom undersidan redan va svart så sydde jag ej på tyg där. Gjorde bara en sygg kant på undersidan... vek om det blåa tyget bara.

Tack alla som tyckte schabraket blev fint!! :love: :bow:

//Mimmi

det hjälm överdraget ihop med draken-ländtäcket
vilken hit

KL

Vet inte om det kan kallas sy..XD Men jag hittade inget sånt flugpannband som fungerade utan grimma, så jag ändrade om ett lite..jättefult, men det håller väl några flugor borta iaf..:) Hoppas nu det sitter kvar med.. (bortse från repgrimman, den ska av)

hastjjyfkfoy.bmp.jpg

Ni som gjort massa snygga grejer, kolla tråden "recept" för att sy. många vill veta hur ni gick till väga!
Speciellt jag :angel: .

och fortsätt sy allihopa!!! så jädra snyggt !! :D

KL
Klistrade på lite pärlor på pannband och nosgrimma (samt färgade nosgrimman svart och sydde in pannbandet).
''tränset'' är för övrigt en remontnosgrimma med pannband på för att de ska se lite mer ''träns'' ut.. :angel: Använder nosgrimman som sidepull.

61691_1181150815.jpg

bridlecrow.jpg

Har klippt av en bit av sidostycket och kinnremmen nu, så att de inte är i vägen för ringen där jag brukar fästa tygeln.

Så fint! Nu kom jag just på att jag skulle beställa swarovski-kristaller så jag kan blinga lite, hittade en bra sida för sånt på nätet.

Alla här är så duktigta och jag blev så inspirerad så jag satte igång själv med ett schabrak, som från början var sytt för slit och släng - men det blev det nog för fint för... Ritade av ett Agria-schabrak som mönster och det hela tog en dag. Det är ju helt klart dyrar att sy själv än att köpa!!! Men man kan ju få precis vad man vill (Om man letar några dagar efter material).

schabrak01.jpg

:bow: :bow:
Det va plättlätt att göra oxå, idén är väl det svåraste, och den har jag ju delvis snott.. :angel: :D

Låt den här tråden leva läänge till, man blir så inspirerad av den! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II