Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Tackar!
Just på det täcket tog jag från ett gammalt trasigt täcke. Men har också beställt genom en ridbutik här i närheten. Tror att det var hansbo som hade såna delar. och billigt dessutom. tror det var typ 9kr för spännen till en gjord inkl. en sån "förlängare".

OJ! Det var billigt!!! Jag har nämligen bara hittat spännen för 5kr/delen.

*knapplån*

Tebazz, nu får du förklara dej! Du sa att du inte kunde sy, hur ser ditt schabrak ut då? Det är ju skitsnyggt!! :cry: :D

Har äntligen läst klart :) Jag vill oxå sy egna saker men jag har verkligen tummen mitt i handen och har dessutom så höga krav på hur allt får se ut, så om jag försöker sy ngt så slänger jag det bara när det är halvklart. Annars har man ju ganska mkt tyger och sånt eftersom min mamma älskar att sy (och är väldigt duktig på det) Hon och en kompis köpte allt tyg från en gardin och möbeltygs affär som skulle stänga :D Måste tillägga att hon en broderimaskin oxå :D:D

du kan ju låta din morsa sy klart när du tröttnat:p

Men du, eftersom du har så höga kerav på hur det ska se ut så är det ju faktiskt perfekt att sy själv:D Då blir det ju som man vill (om man räknar bort sladdande sömmar och knäppa veck :angel: )

Lyckos som har broderimaskin:mad:

*knapplån*

Tebazz, nu får du förklara dej! Du sa att du inte kunde sy, hur ser ditt schabrak ut då? Det är ju skitsnyggt!! :cry: :D

Det måste ha vart en dold talang, för jag har aldrig kunnat varken sy eller brodera :o
Min mor som inte heller kan sy, sa lite hur jag skulle göra det, men jag sydde allt, bra att ha ett bollplank, och slippa höra symaskinen HELA tiden. Men jag är riktigt nöjd själv med det. :D Synd att det ska vara så dyrt att sy ett get bara, annars hade jag lätt sytt flera!

hehe, verkar verkligen vara en dold talang!

Det beror ju på vad man använder för tyg och vart man köper det. Hittar man till billiga priser eller rent av har något hemma så är det billigt. Och föresten, hur mycket hade inte ett schabrak som sett ut likadant som ditt kostat? Mer än rimligt iallafall.

Klaga inte, jag har ju en sticka i fingret:crazy: ;)

Vart har du köpt dom?

Man kan köpa dom från Swelogent om man har företag. Morsan har. . . hehe. Men som sagt. Det kostar 25kr för ett paket av 5st - tror jag. kommer inte ihåg riktigt. Med det skulle iallafall bli dyrt om man bara ville ha ett spänne. För man måste köpa typ 5pack.

Detta "sydde" jag senast
11906076.jpg

Det är sällan hon broderar ngt till mig på symaskinen, men hon har broderat mitt och min hästs namn på ett ländtäcke :D

Måste tillägga att jag håller på att klä om ett schabrak :) Blir samma sorts tyg som Fragile hade på sitt, blått oxå :) och så blir det kookaburra-prickar på ;)

Shit vad snyggt!! Verkligen snygga färger, och du har fått det jämnt och fint också :D Gillade den gröna färgen :d

haha, jag gillar den gröna med, men något som inte är lika trevligt är att min kära bror berättade att :
-Hehe, den där färgen fick jag gratis av träslöjdsläraren i åttan, när vi skulle rensa lektionssalen. Vart hitta du den?

Min käre bror är idag 30 :cool:
Och den j*vla färgen flagnar

Haha.. okej, då säger vi det ;) *Kan tillägga att jag inte har någon årslön eftersom jag bara är 16 och ska börja gymnasiet nu :D*

kl
Sytt har jag dock inte, men pysslat och knåpat:D
Lite rosa till våra ponnypojk:

Han blev så nöjd så:D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka