Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Jag tycker det vart asläckert!:DUndrar om min plutt passar i rosa föresten...:angel:

Vart köpte du filten nu igen?

Tack! :)

Hittade ett gammalt pannband med samma mönster som det på mittenbilden
(det 'silvriga' på sidorna, blommorna är från ett armband).
Så tog jag loss det och gjorde två delar, satte ihop det med armbandet, sen satt jag fast det i det svarta på sidorna.
förlåt för den virriga och dåliga beskrivningen, men ja. :p

Sen när jag ändå hade ett pannband över satte jag i pärlor osv, så då blev det två stycken. ;)

jag tror jag fattar;) :D Är det läder du har ute på kanterna då eller?

Det ska egentligen vara läder, men jag hittade det inte så det fick bli ngt jättestarkt typ mamma hade som jag hade dubbelt! :p

hehe, tyg alltså? ;)

Själv släpade jag in tre läder och mockajackor nyss som ska bli lite diverse träns/tillbehör.. Hmm, fnular på´t fortfarande.

Yes! ;)

Jag ska snart börja med ett ridtäcke tror jag, men har inte en aning av vad jag ska ha för färg/mönster/whatever. Något tips? :angel:
hästen som ska ha det är mörkbrun, blir brunsvartblå på vintern! :p
Kommer bli i fleece iaf.

röd är alltid urläcker på den färgen:p något som ger kontraster:)

Jag tycker det vart asläckert!:DUndrar om min plutt passar i rosa föresten...:angel:

Vart köpte du filten nu igen?
På Hemtex! Fanns i svart-vit också! svarta dödskallar på vitt underlag sas.
Haha, min pålle är lite sur för mig på att jag har rosa på honom. Har ju skaffat ett par matchande rosa lindor också. Bara schabraket som fattas!! :rofl:

Snygg tömkörningsgjord Sparf!
Nu blir jag också sugen på att göra en! Det är ändå rätt dyrt att köpa en. Till skillnad mot ett par benreflexer jag tänkte sy som förmodligen kommer bli dyrare än om man köper... :angel:

Är det bara en vanlig sadelgjord du använt? Och sen en extra sadelgjord när du spänner på hästen? med "lösa" stigläder mellan det på båda sidor eller? Vart får man tag på skumgummi...?

Ni som gjord schabrak och paddar vad hade ni för fyllning/stoppning för att få det lite fastare och stabilare?

Har gjort ett enkelt i fleece till skitoinläggen som jag har under min "kamelkudde" men den har inge styrsel att tala om.

Har beställt en Hööks bruna bomlösa och ritade lite hur jag funderade på att göra. Kollade på Hööks padd och Torsions men kan inte riktigt bestämma mig var jag ska ha öppningen till inläggen.

kladd.gif

De gråa linjer är bara som markering där det finns sömmar.

trådkapning *sorry*
har en massa gamla bildäck liggandes. med fälg och utan, någon som har tips på vad jag kan göra?
har förr om tiden använt bildäck som hinder och stöd till vattenhinkar. Nu tänkte jag om det finns några fiffiga ideer på vad man kan göra av alla dessa...
lite ont om tid bara de är på g till skroten... =)

Klia sig hur då? o_o Du sätter väl nitarna på utsidan av pannbandet? :rofl:
Eller menar du mot benet eller så? Jag tror inte den tar i mer än vad som känns bekvämt..gör det ont slutar den väl eller trycker emot mindre hårt..sen ska den väl inte gå runt och klia sig hela tiden när den har träns ändå..? Men det är ju värt att tänka på.

Jag vet, men min häst är en i princip ohanterad unghäst (har precis fått henne), har ingen respekt för folk, så hon kan försöka klia av sig tränset mot en! :eek: Härligt om man har långa nitar på pannbandet... :crazy:
Ja, jag menade mot benet.

Men pyramidnitar lär ju inte vara lika hemskt. Tänkte köpa såna och sätta fast dem, och sen i mitten kan man ju ha en döskalle eller nåt, det vore ju fint :)

Häftigt ridtäcke :banana::banana::banana:

Nu till mitt senaste projekt:

Det rosa lädertränset från Shires...

Lite knepigt var det att få nosgrimman att bli acceptabel... har inte provat den ännu så viss omsyning kanske behövs....

14881778.jpg

14881779.jpg

Nu blev jag genast sugen på att sy ett skrittäcke med MoDo Hockey på.
Vad har du sytt det av? Är det en fleecefilt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025