Sy fast kryssgjordar...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 783
M

maisan

Tror ni att det funkar med att sy fast kryssgjordar på ett ulltäcke? Jag köpte ett Mias ulltäcke men insåg att min häst måste ha kryssgjordar på den för att kunna ha den under utetäcket (konstigt att han kan ha ett fleecetäcke med bara bukgjord o svansnöre utan att det snurrar men inte ulltäcket med svansnöre o bensnöre o bukgjord)... I så fall vart syr man fast dom?
Såg att det finns att köpa lösa kryssgjordar oxå som knäpps fast med "hängselspännen" men kan dom verkligen fungera?

Sv: Sy fast kryssgjordar...

Jag har aldrig gjort så med ett täcke från Mias, men jag har gjort det med andra täcken.
Som mall för att få gjordarna på rätt plats tog jag ett annat täcke som passade bra...

palle skrev:
Jag har aldrig gjort så med ett täcke från Mias, men jag har gjort det med andra täcken.
Som mall för att få gjordarna på rätt plats tog jag ett annat täcke som passade bra...
Word :bow:
Vanhelga ett så fint täcke, never ever i hela mitt liv.

:smirk:
Ja jag kan hålla med om att det känns lite jävligt att måsta börja sy i detta täcke, men jag har ju ingen anv för det annars, jag behöver det som stalltäcke, inte som fintäcke, köpte det dels för att det var lagom tjockt, o dels för att ullet var så mjukt, o så var det ju så himla snyggt...:love:

Det jag funderar på är om ullet håller för att sy fast gjordarna i... eller snarare om det håller för några påfrestningar?
Finns det nån här som provat dom där lösa kryssgjordarna?

Kan du inte lämna in det till någon som verkligen vet vad den gör då och som är van att sy och hålla på , jag skulle i alla fall inte våga experimentera själv med ett sånt fint täcke (jag är o andra sidan inte så duktig på o sy :angel: )

Nä jag är inte heller nån hacka på att sy... så det vore kanske en bra idé :idea:
Synd bara att det endast finns en sådan här i området som verkligen kan sin sak o han är inte alltid så intresserad av extrajobb... men det kanske är värt väntan iaf...
Fast då var det ju dom där lösa gjordarna... Månne man kastar pengarna i sjön om man investerar i såna?

Om det är vanliga resårgjordar du menar så kan du glömma dom...trots att jag har haft en gjord vid sadelstaden och en gjord i ljumsken har aldrig täcken legat kvar på ryggen...och då har jag prövat på > 10 hästar....

Nä det är inte vanliga resårgjordar (det har jag redan testat) utan det är oelastiska kryssgjordar med liknande spännen som det är på hängslen (till människor) som man knäpper fast i kantbandet på täcket... Såg att det fanns på en nätbutik, men är lite skeptisk över om dom verkligen sitter fast bra.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 346
Senast: Nica2
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka