Bukefalos 28 år!

Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Dom där ödemen, kan inte det vara ett tecken på att hjärtat börjar bli för ansträngt?
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Kommer in i tråden sent och vill absolut inte komma med några moralkakor. Förstår att ditt beslut är oändligt svårt att fatta. Det enda jag ville säga var att om min häst mådde sådär dåligt så skulle jag i princip åka och SNO en transport hos närmsta granne för att kunna få in min häst till sjukhus så att hon iaf får bästa tänkbara vård.

Beslutet kommer nog att komma av sig självt när veterinärerna får fram mer information, men jag tror inte att det är rättvist för din häst i det här läget att stå kvar hemma och må så här. :(

Så - åk in med hästen så fort som möjligt imorgon. Prata med en vet. OM du kan få tag i en TIDIGT på morgonen, men om inte, så åk ändå!

Jag håller alla tummar jag har för att det ska finnas en behandlingsbar prognos för din häst och för att du ska ha styrkan att fatta rätt beslut om det nu inte blir så.
*kram*

/JES
 
Senast ändrad:
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

I korthet och förenklat är det en vätskeansamling. hamnar gärna på 'undersidan' av hästen eftersom tynglagen spelar in. Vätskeansamlingen beror på att kroppen av någon anledning inte transporterar bort vätskan somd en ska. Kan bero på bristande cirkulation (inte bra) eller på att det av någon anledning sker en ökad bildning av vätska lokalt som kroppen inte hinner få bort (inte heller bra). ödem i sig är generellt ofarligt sålänge det håller sig inom rimliga gränser men ORSAKEN kan vara dessto farligare..

Tack, då förstår jag lite bättre nu.


Problemet är att du kommer till en punkt när man måste släppa taget, låta hoppet dö och säga farväl, hur många miljoner bitar hjärtat än går i, hur mycket hela ens inre skriker neeeeej. I många fall är att släppa taget och låta dem gå. Det är den sista och i många fall den största GÅVAN du kan ge dem. Vi har skaffat djur, och vi kan styra över deras liv i detalj. Och det kommer ibland ett läge när man måste tvinga sig själv att sluta känna SJÄLV, stänga av egoismen och släppa taget, för HÄSTENS skull.

Elakt uttryckt så kommer du aldrig känna annat än det du gör nu förrän veterinärerna säger att det är djurplågeri att ha henne kvar i livet. Dock är veterinärerna ofta DÅLIGA på att säga ifrån, det är ett känslig ämne, speciellt i sådana här fall. Så det blir ditt ansvar som djurägare. Och där måste man försöka koppla BORT känslorna för vad man själv vill i en ideal värld och se till här och nu och djuret. Och det är som sagt det svåraste val man tvingas göra.


Jag vet jag vet, men det är sååå jädra svårt!!!!!! :( :cry:


Ska man se det ur en annan synvinkel, så din häst (och min Cactus) hade inte ens blivit så gamla somd e är i det vilda. Och det är positivt att vi kan ge dem ökad livstid etc, men går det ut över KVALITEN på livet så är man snett ute. Så, HOPPAS du att hon ska bli bra? Det är en sak. Om du ärligt TROR hon ska bli bättre, det är en annan sak? Hoppet dör inte förrän med hästen.. Men känslorna måste bort när man ska fatta sådana beslut.

Det stämmer ju, så sant...


Nu ska jag försöka sova lite, om det går.
Tack för dina ord, tröskramar & så!!
Återkommer imorgon efter samtal med veterinären...
Mvh Bella :( :cry:
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Jag vet jag vet, men det är sååå jädra svårt!!!!!! :( :cry:


Nu ska jag försöka sova lite, om det går.
Tack för dina ord, tröskramar & så!!
Återkommer imorgon efter samtal med veterinären...
Mvh Bella :( :cry:

Mm, jag var knäckt och gick runt som en zombie hela den sommaren efter C tagits bort, och då har jag ändå tagit bort andra hästar, men hon var absolut värst alla kategorier.

Hoppas att du får sova några timmar iaf! *kram*
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Det har jag faktiskt inte en aning om??? Usch, tror du det??? :(


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Kommer in i tråden sent och vill absolut inte komma med några moralkakor. Förstår att ditt beslut är oändligt svårt att fatta. Det enda jag ville säga var att om min häst mådde sådär dåligt så skulle jag i princip åka och SNO en transport hos närmsta granne för att kunna få in min häst till sjukhus så att hon iaf får bästa tänkbara vård.

Jo, iofs. Men jag vill prata med veterinären först & det ska jag göra tidigt i morgon bitti.

Beslutet kommer nog att komma av sig självt när veterinärerna får fram mer information, men jag tror inte att det är rättvist för din häst i det här läget att stå kvar hemma och må så här.

Jo, det har du nog rätt i. Men det är nog som du skrev, när veterinärerna har sagt sitt så är det nog "enklare".

Så - åk in med hästen så fort som möjligt imorgon. Prata med en vet. OM du kan få tag i en TIDIGT på morgonen, men om inte, så åk ändå!

Det har jag tänkt att jag ska göra!!!

Jag håller alla tummar jag har för att det ska finnas en behandlingsbar prognos för din häst och för att du ska ha styrkan att fatta rätt beslut om det nu inte blir så.
*kram*

Tacktack!!!
*kram* Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Stackars vän både du och din älskade häst.
Ett beslut i detta läge kan inte vara lätt,de är så lätt att sitt ahär å dömma er å säga hur du ska göra,för i känner ju inte va d du känner,men jag hoppas att du kommer att få hjälp av vet nu på en gång å att ni får komma in så både du och din häst kan få må lite bättre.
*tröstlramar*
Hoppas verkligen att de finns ett sätt att lösa detta,tycker ochså att d är konstigt att vet skickade hem hästen dock. Nåja all lyck önskat. Tänker på er!
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Uppdatering onsdag morgon
Svullnaden hade gått ner på magen, hon vart lite piggare, åt & drack sin frukost bra. Hade dock 38,5 grader feber. Pratade med veterinären, som typ hade "glömt bort" mej & han hade INTE pratat med sin kollegor ännu, utan han hade vart bortrest. JÄTTE SNÄLLT!!!! :mad: Ahhhh, vad arg jag blir!!! Sånt får man ju inte glömma bort!!! :( Han sa dock att han skulle prata med sin kollegor idag förmiddag & ringa mej innan eftermiddagen, HAN LOVADE DET!!! Håller han inte det så j*vla!!!!! :devil: :mad:

Jag hade ju bara kunnat åka in med henne nu. Dock är hon mycket bättre idag & sen har jag varken transport eller bil med dragkrok. Jag kan låna mina föräldras bil, men antagligen inte innan kvällningen, innan dess blir det inte lätt att skaffa en bil, ska dock försöka. Jag har inga pengar heller, så att jag kan inte hyra en heller, är så grymt FATTIG för tillfället. Transport är lättare att ordna, det ska jag ringa om snart. Usch, så svårt det är!!! :(




Mvh Bella :( :cry:
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

zazzabella skrev:
Uppdatering onsdag morgon
Svullnaden hade gått ner på magen, hon vart lite piggare, åt & drack sin frukost bra. Hade dock 38,5 grader feber. Pratade med veterinären, som typ hade "glömt bort" mej & han hade INTE pratat med sin kollegor ännu, utan han hade vart bortrest. JÄTTE SNÄLLT!!!! :mad: Ahhhh, vad arg jag blir!!! Sånt får man ju inte glömma bort!!! :( Han sa dock att han skulle prata med sin kollegor idag förmiddag & ringa mej innan eftermiddagen, HAN LOVADE DET!!! Håller han inte det så j*vla!!!!! :devil: :mad:

Jag hade ju bara kunnat åka in med henne nu. Dock är hon mycket bättre idag & sen har jag varken transport eller bil med dragkrok. Jag kan låna mina föräldras bil, men antagligen inte innan kvällningen, innan dess blir det inte lätt att skaffa en bil, ska dock försöka. Jag har inga pengar heller, så att jag kan inte hyra en heller, är så grymt FATTIG för tillfället. Transport är lättare att ordna, det ska jag ringa om snart. Usch, så svårt det är!!! :(




Mvh Bella :( :cry:

Glömt bort er? Men jisses! :mad: Men jag håller tummarna för att han ringer i eftermiddag!

Synd du bor så långt bort, annars kunde jag hjälpa dig med det rent praktiska. Har du en egen bil (fast utan krok)? Kan du då kanske bytlånas med päronen redan nu på dagen, åka och ta deras bil och låta dem låna din, omd et behövs? Ingen kompis med bil med drag? (Du har min fulla förståelse för att det trasslar, jag vet hur det var när jag inte hade dragbil, man var helt utlämnad till när någon annan (läs pappa) kunde låna ut bilen. Innan jag hade körkort själv var det ännu värre så var någon tvungen att köra mig. Mer än en gång har änglar från nätet hjälpt mig dock, även från Buke har det kommit oväntad hjälp! :love:)

Skönt att ödemet lagt sig, men hoppas du får in henne på klinik ändå eftersom hon verkar vara lite bättre och sämre lite 'hur som'.

Håller tummarna att vet verkligen hör av sig med!
 
Senast ändrad:
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Glömt bort er? Men jisses! Men jag håller tummarna för att han ringer i eftermiddag!

Mmmm... :mad: Jag höll på att tappa hakan när han sa det, men han lät sååå stressad!!!

Synd du bor så långt bort, annars kunde jag hjälpa dig med det rent praktiska. Har du en egen bil (fast utan krok)? Kan du då kanske bytlånas med päronen redan nu på dagen, åka och ta deras bil och låta dem låna din, omd et behövs? Ingen kompis med bil med drag? (Du har min fulla förståelse för att det trasslar, jag vet hur det var när jag inte hade dragbil, man var helt utlämnad till när någon annan (läs pappa) kunde låna ut bilen. Innan jag hade körkort själv var det ännu värre så var någon tvungen att köra mig. Mer än en gång har änglar från nätet hjälpt mig dock, även från Buke har det kommit oväntad hjälp! :love

Det va snällt!! :) Nä, jag har inte det. Men min pojkvän har en bil utan dragkrok. Dock är han på jobbet (8 mil från mej), mina föräldrar är på jobbet (eller pappsen som har bilen & han är en bit från mej också, 4 mil)!!! Så det är lite kruxigt!!! :( Nepp, har ingen kompis som har bil med drag (va f*n ska dom med det anser dom, inga hästnördar med andra ord som har någon nytta av det). Oftast så är det min pojkvän som kör transporten om jag ska någonstans, då jag är en riktig fegis, rädd att det ska gå fel, jag har dock kört transporten utan hästar fler gånger, för att öva lite. ;) Så jag känner mej lite beroenda av att min pojkvän kör. Men om jag är "tvungen" att köra henne själv, så lär jag göra det ändå!!!


Skönt att ödemet lagt sig, men hoppas du får in henne på klinik ändå eftersom hon verkar vara lite bättre och sämre lite 'hur som'.

Jo, det är sant. För att antagligen kommer det säkert något annat "mysko" snart. För det kommer ju & går som du skriver. Men eftersom hon inte har haft något sådant jätte konstigt just när hon har stått på djursjukhuset, så "tror inte" veterinärerna riktigt på mej!!! :(

Håller tummarna att vet verkligen hör av sig med!

Snällt, känns bra!!! ;)


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Stackars vän både du och din älskade häst.
Ett beslut i detta läge kan inte vara lätt,de är så lätt att sitt ahär å dömma er å säga hur du ska göra,för i känner ju inte va d du känner,men jag hoppas att du kommer att få hjälp av vet nu på en gång å att ni får komma in så både du och din häst kan få må lite bättre.
*tröstlramar*
Hoppas verkligen att de finns ett sätt att lösa detta,tycker ochså att d är konstigt att vet skickade hem hästen dock. Nåja all lyck önskat. Tänker på er!

Visst är det konstigt att dom skickade hem oss!!!! Men jag litar ju på veterinärerna....

Tack!! Snällt...
Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Jo, det är sant. För att antagligen kommer det säkert något annat "mysko" snart. För det kommer ju & går som du skriver. Men eftersom hon inte har haft något sådant jätte konstigt just när hon har stått på djursjukhuset, så "tror inte" veterinärerna riktigt på mej!!! :(

Du skriver ner allt 'mysko' som händer va? Kör anteckningar varje dag, och ge till veterinärerna. Annars är ju risken de tycker att 'äsch, den här hästen verkar ju må bra, nojig ägare'. Så skriv ner hur hon varit (trött, svullen, ätit, inte ätit) och ge dem. Gärna 'timme för timme' sas. Typ:

8.00 Låg ner, ville inte resa sig
8.30 Låg fortfarande
8.55 Reste sig och åt lite mat+
9.05 La sig igen
10.00 gick ut i hagen
Stod mest och sov i hagen
14.00 Stod fortfarande och hängde i hagen

Osv. Tiderna och hur mycket du kan skriva ner beror ju på hur mycket du är där etc, men när du är där skriv ner så mkt som möjligt. Dels är det bra för minnet när man pratar med vet, dels är det bra att ge vet, det ger mer kött på benen än 'min häst ligger ofta', och sen kan det vara bra att försöka hitta en röd tråd, är det något som gör hon blir sämre/bättre, något hon gjort eller inte gjort de dagarna etc.

Annars återstår ett alt - kör in henne akut, om det så är mitt i natten, när hon är dålig. T ex som hon var nu igårkväll, där hade jag lastat och åkt, så de får SE hur dålig hon är. Alternativt om du inte kan köra - ring ut veterinär på fältet så han/hon får se hästen när den är DÅLIG.
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Du skriver ner allt 'mysko' som händer va? Kör anteckningar varje dag, och ge till veterinärerna. Annars är ju risken de tycker att 'äsch, den här hästen verkar ju må bra, nojig ägare'. Så skriv ner hur hon varit (trött, svullen, ätit, inte ätit) och ge dem. Gärna 'timme för timme' sas. Typ:

8.00 Låg ner, ville inte resa sig
8.30 Låg fortfarande
8.55 Reste sig och åt lite mat+
9.05 La sig igen
10.00 gick ut i hagen
Stod mest och sov i hagen
14.00 Stod fortfarande och hängde i hagen

Osv. Tiderna och hur mycket du kan skriva ner beror ju på hur mycket du är där etc, men när du är där skriv ner så mkt som möjligt. Dels är det bra för minnet när man pratar med vet, dels är det bra att ge vet, det ger mer kött på benen än 'min häst ligger ofta', och sen kan det vara bra att försöka hitta en röd tråd, är det något som gör hon blir sämre/bättre, något hon gjort eller inte gjort de dagarna etc.

Annars återstår ett alt - kör in henne akut, om det så är mitt i natten, när hon är dålig. T ex som hon var nu igårkväll, där hade jag lastat och åkt, så de får SE hur dålig hon är. Alternativt om du inte kan köra - ring ut veterinär på fältet så han/hon får se hästen när den är DÅLIG.

Ahh, vad smart. Det SKA jag verkligen göra. :smirk: Så kan ju veterinärerna se själv hur hon ha det!!! Då kanske det är lite lättare för dom att få in i deras hjärna att hon INTE MÅR BRA!!! Tack för det tipset...

Annars återstår ett alt - kör in henne akut, om det så är mitt i natten, när hon är dålig. T ex som hon var nu igårkväll, där hade jag lastat och åkt, så de får SE hur dålig hon är. Alternativt om du inte kan köra - ring ut veterinär på fältet så han/hon får se hästen när den är DÅLIG.

Det hade ju vart det bästa. En gång gjorde jag så. Jag hade redan en bil med dragkrok & grannen hade transport. Då jag en morgon såg att hon vart JÄTTE svullen på båda bakbenen, då åkte jag direkt. Men tror ni att hon vart svullen när hon kom fram????? Nepp, inte det inte. :mad: Så hon är lite "mysko" den här pållan!! Ringa ut veterinär på fältet är ingen bra idé, han är korkare än en myra.. Helt.....

Men tack för dina tips & förslag!!!!
Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

GLÖMT BORT??? :mad:
Men va FASEn vad ARG jag blir! Nu får han se till att han pratar med sina kolegor vilket jag tycker han kunnat göra när du kmmer in :mad:

Förstår detta med trassel med bil å drag! Hade jag bott närmare hade jag kommit bumms! Kanske finns de nån annan här på buke som kan hjälpa? de är ju alltid skönt att ha någon med sig.

Bra att hon dock är piggare,men detta pendlande mellan hur hon är är ju mindre bra.

Hoppas verkligen nu att han ringer,jag skulle bett honom komma ut jag om de skulle gå.

Håller tummarna för er å väntar på att du ska få svar och förhoppningsvis hjälp av nån!

kramar anna
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Ajdå, ni är begåvade med en sån vet på fältet, vet hur det är också, vi har en hemsk distriktare här som om man övht lyckas få honom att komma ut (vilket inte går utan att ringa hans stationschef som får tvinga ut honom) så kastar han en box över dörren och säger hippotrim. Om allt. Samma när man ringer, han säger 'hippotrim, jag ringer in ett recept'. Oavsett vad det handlar om.. :crazy:

Jag skulle printa ut det du skrev i den här tråden ang hur hon var igår, försöka jaga tag i en bil, och IDAG nu på dagen få in henne till klinik och förklara att nu måste de göra något för såhär kan det inte fortsätta, att du inte kan ha en så sjuk häst hemma.

Läs ditt inlägg från igår igen, och tänk hur dåligt du mådde. Och risken finns det är likadant igen ikväll, eller imorgon kväll =/

Ang de svullna bakbenen så berodde det antagligen på för dålig cirkulation, och hon trampade runt i släpet, fick upp cirkulationen och kom fram osvullen. Dock anser jag det BEKYMRANDE att hon får cirkulationsproblem av den omfattningen (spec när det som igår blir ödem under buken).
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Åh dessa distriktare! Blir ju vansinnig på dem! :mad:

Varför har man inte rättighet att tillgå bra vet när enns djur är sjukt de är ju sjukt! :mad:

Fortsätt kämpa tjejen! jätte bra tipps från Alexandra_W.

Håller med henne att du sk aiNTE ha en sjuk häst hemma hlet klart!
Åh vad maktlös man blir när man vill hjälpa å bor flera mil bort!
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

GLÖMT BORT???
Men va FASEn vad ARG jag blir! Nu får han se till att han pratar med sina kolegor vilket jag tycker han kunnat göra när du kmmer in

Mmmm, det är helt SJUKT!!! Man FÅR INTE GLÖMMA BORT en sådan sak. Han har haft från måndags morse tills idag morse....

Förstår detta med trassel med bil å drag! Hade jag bott närmare hade jag kommit bumms! Kanske finns de nån annan här på buke som kan hjälpa? de är ju alltid skönt att ha någon med sig.

Tacktack!!! Snällt av dej... ;)

Bra att hon dock är piggare,men detta pendlande mellan hur hon är är ju mindre bra.

Jo, men hade hon vart dåligare, så kanske veterinärerna hade förstått lite mer. Det är ju inte bra att det pendlar upp & ner...

Hoppas verkligen nu att han ringer,jag skulle bett honom komma ut jag om de skulle gå.

Det är INTE alls möjligt. Han är typ "chefsveterinär" på det där djursjukhuset (som ligger mer än 12 mil från mej) & han har nog tillräckligt att göra där. Annars hade det ju inte vart fel...

Håller tummarna för er å väntar på att du ska få svar och förhoppningsvis hjälp av nån!

kramar anna

Tack, vad snällt av dej!! *kram* Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Han är TYP CHEF å GLÖMMER!?!?! Nog för att ingen är ofelbar men endå!

Nåja,att hon är bättre är ju bra på ett vis å sämre pg av att man får sämre reaktion från vet. 12mil inte bra finns d ingen annan stanns du skulle kunna vända dig för att få en annans vets åsikt? Berätta lite snabbt om hur hon är osv?

Håller tummarna nu å de ryker i mina öron om denna vet som glömt detta! Nu får vi se om han ringer annars ******* ska man inte säga då men,gha!

Skickar en bumt med viruselt ork å tröst kramar
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Ajdå, ni är begåvade med en sån vet på fältet, vet hur det är också, vi har en hemsk distriktare här som om man övht lyckas få honom att komma ut (vilket inte går utan att ringa hans stationschef som får tvinga ut honom) så kastar han en box över dörren och säger hippotrim. Om allt. Samma när man ringer, han säger 'hippotrim, jag ringer in ett recept'. Oavsett vad det handlar om..

Ja, denna veterinären här är PRECIS LIKADAN. Helt... Usch, han vill jag ha ut så lite som möjligt & han är näst intill OMÖJLIG att få tag på. Men han är runt 60 år, så man kan ju hoppas att det kommer en ny, bättre snart!!!! ;)


Jag skulle printa ut det du skrev i den här tråden ang hur hon var igår, försöka jaga tag i en bil, och IDAG nu på dagen få in henne till klinik och förklara att nu måste de göra något för såhär kan det inte fortsätta, att du inte kan ha en så sjuk häst hemma.

Ska göra det. Dock arbetar jag nu. Slutar vid 15, inte en chans att jag kommer ifrån tidigare idag. Dock kan jag ta ledigt imorgon. Arbetar bara 3 timmar då & det kan jag "skippa". Så jag vet inte om jag ska låna en transport & päronens bil imorgon bitti & åka in då. Men jag ska ändå försöka få tag på en bil med drag under dagen också.

Ang de svullna bakbenen så berodde det antagligen på för dålig cirkulation, och hon trampade runt i släpet, fick upp cirkulationen och kom fram osvullen. Dock anser jag det BEKYMRANDE att hon får cirkulationsproblem av den omfattningen (spec när det som igår blir ödem under buken)

Jo, så kan det vara. Hon hade ju dom där hemska såren på benen då också, så hon blev behandlad med antibiotika under ett par dagar. & hon vart lite svullen upp & ner då när hon vart inlagd på djursjukhuset. Men detta med ödem under buken, bekymmrar mej mycket. Stallägaren trodde att det kanske va några ådror som hade svullnat upp????? Hon sa att ödem är hårda?????


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Han är TYP CHEF å GLÖMMER!?!?! Nog för att ingen är ofelbar men endå!

Mmm, han har väl så mycket att göra att han inte hinner med... Men ändå...

Nåja,att hon är bättre är ju bra på ett vis å sämre pg av att man får sämre reaktion från vet. 12mil inte bra finns d ingen annan stanns du skulle kunna vända dig för att få en annans vets åsikt? Berätta lite snabbt om hur hon är osv?

Precis... Nja, det finns väl inte det. Har ringt till ett annat djursjukhus, som ligger lite närmare (10 mil), dock har jag aldrig varit där, men dom tyckte bara helt enkelt att jag skulle prata med mit vanliga djursjukhus, då hon har vart där innan & blivit behandlad, dom harr hennes journal osv. Sen ringde jag en annan privat veterinär (4 mil från mej), men han VILLE INTE alls lägga sej i detta, då han tyckte att djursjukhuset hade haft hand om henne så länge osv.. .Bla bla bla... Så vi har inga toppen veterinärer här omkring precis. Dom enda är ju det djursjukhuset som ligger 12 mil från mej (mitt vanliga), dom är SUPER, dock har dom lite väl mycket att göra....

Håller tummarna nu å de ryker i mina öron om denna vet som glömt detta! Nu får vi se om han ringer annars ******* ska man inte säga då men,gha!

Skickar en bumt med viruselt ork å tröst kramar

Hehe, vad bra, då vet jag vem jag ska skicka till honom om han inte ringer.... :D Tack för dina ord!!!! ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Viva
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 553
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tvillingdräktighet
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp