Bukefalos 28 år!

Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Jag blir utsinnig när jag läser vad din sk chefs vet säger! Va fasen då är dom inte klok i huvudet.
Försök fixa transport å bil har ni inget atg klinik i närheten? Ring den som närmare dig å säg som d är du får ingen hjälp! dom måste ta emot er! Stå på dig ! Du måst efå hjälp!

Vingelsjukan tror jag dess värre inte att det är för den är väldigt smittsam å då menar jag extremt smittsam,vet det pg av att en av mina katter blev misstänkt för att ha d vinglif undertemp å ja,och vet sade att d måste genast rappoteras och alla i området kan då vara smittade,men d visade sig inte vara det som tur var.MEN fråga vet vad han tror om d för d är ju inte omöjligt alls!

Men gumman har du ingen som kan hjälpa? Även om dina kompisar inte är häst intresserade så hjälper man ju en vän i nöd? Åh blir så frustrerad.

Hoppas vet som kommer ut är bra så du kan prata lite med honom/henne och att h*n får se hästen å ödemen ochså,detta är förfärligt.
Hade d varit jag hade jag skirikt gormat å bett stallägaren hjälpa (brist på annan då) å köra till klinik,dtta är ju inte normalt alls!

Fy.

Håll ut nu du vet vi finns här inte för att vi kan göra så mycket men vi kan ju försöka stötta dig å finnas här.


många tröst kramar anna
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Ta du proverna idag, har vet sagt de går att ta idag så endera går de med annat än postverket till Tyskland och helgen gör inget (flygplan etc går ändå, även på helger *s*) eller så kan de förvara proverna över helgen.

Okej. Men veterinären här skulle har ringt idag. Så antagligen kommer han inte. :( För veterinären på djursjukhuset skulle ringa veterinären här tidigt i morse & sedan skulle någon av dom höra av sej under förmiddagen, men än så länge inget samtal från någon veterinär. Har försökt få tag på båda, dock utan resultat. Hör jag inte av något från dom idag, så blir det att jag får ringa på telefontiden imorgon & puscha på dom lite.


Jag tror att jag har läst om denna sjuka på nätet 1000 gånger nu & fy vad hemsk den det är!!!!

Bornasjuka är inte speciellt vanligt, och det har inte en speciellt rolig prognos. Om du ger mig till ikväll så ska jag leta upp en artikel om Bornasjuka jag har i någon pärm..nånstans om just Bornasjuka. Är ur Ridsport, flera år gammal dock, men vet att diagnosen är 'Bornasjuka - en nygammal diagnos' och att det är en brun häst på bilden till artikeln (japps, jag har finfint bildminne). Jag ska bara hitta artikeln då jag har en bunt om man säger så..

Okej, har nämligen inte hört talas om denna sjuka innan. Men du verkar veta lite om "ovanliga" sjukdomar.

Usch ja, jag läste att prognosen inte alls vart kul. Fy. Men det känns ändå bra att kunna ta dom där proverna för att ev kunna utesluta det iallafall. Ååh, har du en artikel om det. VILL SE VILL SE!!! ;) Vill få reda så mycket jag kan om det.

Djuren blir gradvis sämre, men tillståndet kan efter ett tag stabiliseras och det förekommer att de till och med blir bättre ett tag. Förr eller senare förvärras symtomen dock igen, och det vanligaste är att djuren blir så dåliga att de slutligen avlivas. Det kan dock ta flera år. Djurens allmäntillstånd kan tillfälligt förbättras med läkemedel som försöksvis har prövats, men inget läkemedel har hittills visats kunna bota djurens insjuknade i vingelsjuka.


Just detta låter så hemskt!!! Går alltså inte att rädda djuren i längden... :(

Bornasjuka hos det levande djuret är en sannolikhetsdiagnos som ställs vid typiska kliniska symtom efter att andra orsaker till centralnervös störning har uteslutits. Det finns i dagsläget inget specifikt test som säkert kan säga om det är vingelsjuka eller inte, men forskning på området pågår. Definitiv diagnos ställs först vid obduktion.


Vadå sannolikhetsdiagnos???? Kan man inte vara 100 på att djuret har just detta????
Vadå att bornasjuka ställs vid typiska kliniska symtom????
Men hur ska man kunna ta det här bornsjuka provet då, om det inte finns något specifikt test som säkert kan säga om det är det eller inte?????
Definitiv diagnos ställs först vid obduktion. Det är ju det värsta, OM dom misstänker att hon har detta & inte blir bättre osv & man får avliva henne, då kan dom inte förrens efter obduktionen få reda på om det verkligen va bornasjuka hon hade!!???? Fy, vad jobbigt.. :(


Men nu är det ju inte alls säkert att det är detta min pålla ha, men man kanske ska "förbereda" sej lite ändå, det är ju inte helt otroligt att det kan vara detta hon har....

Hur lång tid tar det tros från att man skicka proverna & man har svaret?? Ska dessa prover "odlas" (eller vad man säger) tros???? Ska ta upp det med veterinären med givetvis. Men jag vill så gärna veta hur länge hon/vi ska behöva vänta...


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Jag blir utsinnig när jag läser vad din sk chefs vet säger! Va fasen då är dom inte klok i huvudet.
Försök fixa transport å bil har ni inget atg klinik i närheten? Ring den som närmare dig å säg som d är du får ingen hjälp! dom måste ta emot er! Stå på dig ! Du måst efå hjälp!

Det ligger ju en klinik 2 mil närmare, men dom verkar inte ta emot "akut". Sen har jag pratat med dom också, men dom anser att jag ska hålla kvar dom veterinärena jag har nu, eftersom dom är inne i min hästs utredning eller vad man ska säga. Men nu är dom ju på g med att ta dessa prover.


Vingelsjukan tror jag dess värre inte att det är för den är väldigt smittsam å då menar jag extremt smittsam,vet det pg av att en av mina katter blev misstänkt för att ha d vinglif undertemp å ja,och vet sade att d måste genast rappoteras och alla i området kan då vara smittade,men d visade sig inte vara det som tur var.MEN fråga vet vad han tror om d för d är ju inte omöjligt alls!

Jo, det är ju det vi ska kolla upp nu, om hon har bornasjukan. Det är ju det dom misstänker nu.

Det är inte känt hur bornavirus smittar, men det verkar inte vara en infektion som smittar direkt mellan katter i någon nämnvärd omfattning. I majoriteten av fall är det katter med möjlighet att röra sig fritt utomhus som drabbas, vilket kan tyda på att smittan finns i naturen och att katterna smittas av t.ex. smågnagare eller fåglar. Vingelsjuka hos katt ses i Sverige framför allt i Mälardalen.

Om man läser om sjukan så verkar den iallafall inte vara direkt smittsam!!!??? :confused:


Hoppas vet som kommer ut är bra så du kan prata lite med honom/henne och att h*n får se hästen å ödemen ochså,detta är förfärligt.

Ja, hoppas att han kommer ut just när hon har ödem & är som hängigast. Så att han får se med egna ögon.


Håll ut nu du vet vi finns här inte för att vi kan göra så mycket men vi kan ju försöka stötta dig å finnas här. många tröst kramar anna

Tack så mycket, känns bra!! *kram* Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Uppdatering torsdag förmiddag
6.00 Äter lite mat, hängig, 38,5 grader, inga ödem, mycket buköm
8.00 Går ut i hagen, står mest & hänger/sover
11.00 Tas in i boxen, så hon ej blir sämre pga vädret (regn & blåst), äter lite hö, ingen större aptit, hängig

Ska ut i stallet snart igen & kolla tempen & så att hon har ätit/druckit. *väntar på att veterinären ska ringa*


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Varför släpper du ut henne när hon har feber o är så trött? Är det inte snällare att ha henne inne så hon får ligga o sova? Låter ju som hon behöver/vill det..

Ingen anklagan, bara en undran. Har man feber brukar man ju behöva vila..
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Mina tankar går oavkortat till njurproblem.. jag menar detta som vi läste om njurbäckeninflamation... Har de tagit några prover på det? Snälla sitt inte hemma en hel dag till och vänta på att vet ska ringa (han verkar inte göra det ialla fall).
Vad säger vingelsjukan om ömhet i buken och ödem och kissvårigheter och apitlöshet och att de dricker dåligt? Känns som om den ligger så långt borta från njurproblem tycker jag.. *novis*
Låna en transport i en vecka.. bytlånas bil med din kille så du kan ha bilen med drag. KÖR in hästen till vet. genast!

Hoppas att ni hittar felet nu! Tiden rinner ju lixom iväg...
Om de misstänker vingelsjukan som tydligen var smittsam, ska de då inte be dej komma in till stationen för en riktig undersökning, provtagning? usch... stackars dej!

grr för segdragna vet´s...
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Nu låter jag kanske elak, men nu MÅSTE du själv ta tag i det här och ta ansvar för det här. Veterinärerna har uppenbarligen sin syn, men hästen är enligt dig (och jag har ingen anledninga tt inte tro på vad du säger) betydligt sämre än veterinärerna sett henne.

Så fixa transport, hyr eller låna eller nåt, och dragbil (byt med päronen eller nåt) så du HAR det. och så fort de där ödemen t ex (eller ngt annat) dyker upp igen så in med hästen i transporten och åk. Oavsett omd et är dag, morgon, kväll eller natt. Oavsett om det är ikväll, imorgon bitti eller lördag kväll. För att få igång den här utredningen igen MÅSTE ju veterinärerna se henne när hon är dålig, och det enda sättet du kan göra det på är att ÅKA IN med hästen NÄR hon är DÅLIG. Och eftersom hon (tyvärr *s*) inte är det på bestämd tid, men hitills verkat sämre på kvällarna, så får du helt enkelt se till att vara på stand-by så du kan åka NÄR hon behagar vara dålig.
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Ang Bornasjuka så kan jag utan att uppdatera mig inte mer än att det ger balansproblem. Sen har jag FÖR MIG att Bornasuka påkatt och på häst skiljer sig lite åt.

Men jag KAN egentligen inte så himla mkt om 'ovanliga sjukdomar', undantaget pemphigus och ovanliga, skumma OCD-förändringar i hasleder *flinar*, däremot läser jag väldigt mycket och jag har lätt för att få saker att fastna. Sen när det blir aktuellt (mina djur har en otrolig förkärlek för att hitta på saker som får veterinärerna att förvirrat klia sig i huvudet..) så läser jag på och då fastnar det definitivt. Men t ex Bornasjuka så jag kan se hur artikeln ur ridsport ser ut, men jag kna inte minnas vad där står, men jag återkommer när jag letat upp den och läst den igen (har lite annat att göra först dock, tyvärr).

SPONTANT så tycker jag som amatör INTE det låter som om din häst har Bornasjuka faktiskt, det uttalade symptomet där brukar vara balansproblem och vinglighet. Och vara vinglig pga balansproblem, och vara svajig pga trötthet är ganska långt från varandra. Men i många fall är det ju så att ju mer man kan UTESLUTA dessto närmare diagnos kommer man.

En 'sannolikhetsdiagnos' är ungefär det som min cactus fick. Dvs med största sannolikhet är det ditt eller datt, men man VET inte förrän efter avlivning och obduktion. Men vad spelar det eg för roll, ett djur som lider och inte blir bättre ska ju få somna, diagnos eller ej. Men visst känns det lättare att VETA, men ofta får man släppa det där att VETA och nöja sig med att inte veta, eller att TRO..
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Men ring dem igen! DU FÅRT JU INGEN HJÄLP!
Ta dig i kragen du kan inte bara gå å vänta (förlåt om jag är hård) men de går inte,se till att du har bil med drag låna hyr en transport,åk in med henne när hon är som sämst nu genom att hon har feber ochså,ju längre tiden går desstu mindre chans att d går å göra nått.

Nu är de ju andra vet som inte hört av sig,skulle jag vara du skulle jag vara roserasande å minsan ha lastat hästen å åkt,för dom kan INTE neka dig när du är där!

Se så du måste snälla för din häst skull sätta lite fart på dig själv ochså inte bara vänta å vänta.

De har gått länge nu utan en vet kommit och prover skulle tagits idag men inget vet kommit snälla gör nått !

Vi står här å ger dig stöd mer kan vi inte göra.

kramar anna
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Nu låter jag kanske elak, men nu MÅSTE du själv ta tag i det här och ta ansvar för det här. Veterinärerna har uppenbarligen sin syn, men hästen är enligt dig (och jag har ingen anledninga tt inte tro på vad du säger) betydligt sämre än veterinärerna sett henne.

Javisst. Men nu verkar det ju iallafall som veterinärerna börjar tro på mej lite. Veterinären här kommer & tar proverna på måndag morgon & vi ska ha svaren SENAST onsdag eftermiddag. Så det ska gå fort att få svaren. Veterinären här har inte vart ute & sett henne på ett tag, men jag hoppas att när han kommer på måndag att hon är lite sämre med ödem & feber. Så jag får höra vad han säger om det.

Nu idag eftermiddag vart hon hur pigg som helst, kände igen henne igen. :) Det kändes så underbart bra, hon hade normal temperatur, 37,5 grader, åt sin mat med STOR aptit, inte lika sur längre, inga ödem & inte såå buköm, fortfarande lite, men bättre. Åååh, vad härligt det vart att se henne så pigg nu i eftermiddag. :) Bara till att hålla tummarna på att detta håller i sej också.

Jo, för veterinärerna har ju sett henne, när hon är på sin "bäst sida" om man säger så. Det är lite synd.

Jag ska se hur hon är ikväll, hoppas på att fortfarande är bättre..

Så fixa transport, hyr eller låna eller nåt, och dragbil (byt med päronen eller nåt) så du HAR det. och så fort de där ödemen t ex (eller ngt annat) dyker upp igen så in med hästen i transporten och åk. Oavsett omd et är dag, morgon, kväll eller natt. Oavsett om det är ikväll, imorgon bitti eller lördag kväll. För att få igång den här utredningen igen MÅSTE ju veterinärerna se henne när hon är dålig, och det enda sättet du kan göra det på är att ÅKA IN med hästen NÄR hon är DÅLIG. Och eftersom hon (tyvärr *s*) inte är det på bestämd tid, men hitills verkat sämre på kvällarna, så får du helt enkelt se till att vara på stand-by så du kan åka NÄR hon behagar vara dålig.

Det kan jag inte mer än hålla med om. Jag har hört med en kompis kompis om lån av transport, om jag kan "sno" den när jag behöver & det går bra om den inte är upptagen & om det verkligen är AKUT!! Så nu är det typ ordnat med transport iallafall. Känns bra. Föräldrarnas dragbil kan jag ju alltid låna, om den är ledig eller om jag kan byta ut den mot tex pojkvännens / brossans bil eller nått.


Ang Bornasjuka så kan jag utan att uppdatera mig inte mer än att det ger balansproblem. Sen har jag FÖR MIG att Bornasuka påkatt och på häst skiljer sig lite åt.

Det kanske stämmer. Jag hörde lite med en djurskötare på en smådjursklinik här i stan att det inte skiljer sej såå mycket. Efter att jag berättade om min hästs symptom, så sa hon att det kan stämma in på den sjukan. Hon har nämligen jobbat lite uppe i Skara där dom fick fram på en häst att den just hade det här bornasjukan. Dom är väldigt duktiga där uppe enligt henne & jag har fått ett nr som jag ska ringa imorgon bitti till någon där uppe & höra lite om denna bornasjukan & berätta lite om hennes symptomer osv & se vad dom tror att det kan vara.

Men jag KAN egentligen inte så himla mkt om 'ovanliga sjukdomar', undantaget pemphigus och ovanliga, skumma OCD-förändringar i hasleder *flinar*, däremot läser jag väldigt mycket och jag har lätt för att få saker att fastna. Sen när det blir aktuellt (mina djur har en otrolig förkärlek för att hitta på saker som får veterinärerna att förvirrat klia sig i huvudet..) så läser jag på och då fastnar det definitivt. Men t ex Bornasjuka så jag kan se hur artikeln ur ridsport ser ut, men jag kna inte minnas vad där står, men jag återkommer när jag letat upp den och läst den igen (har lite annat att göra först dock, tyvärr).

Okej, men det är snällt att du delar med dej av dina erfarenheter & påläsningar.

SPONTANT så tycker jag som amatör INTE det låter som om din häst har Bornasjuka faktiskt, det uttalade symptomet där brukar vara balansproblem och vinglighet. Och vara vinglig pga balansproblem, och vara svajig pga trötthet är ganska långt från varandra. Men i många fall är det ju så att ju mer man kan UTESLUTA dessto närmare diagnos kommer man.

Jag vet faktiskt inte. Men vissa saker kanske låter som att det KAN vara det, medan endel kanske inte låter som det. Men sedan KAN ju symptomerna variera sej lite & skilja en del. Man vet ju aldrig, men det är ju bra om man kan utesluta denna sjukan iallafall.

En 'sannolikhetsdiagnos' är ungefär det som min cactus fick. Dvs med största sannolikhet är det ditt eller datt, men man VET inte förrän efter avlivning och obduktion. Men vad spelar det eg för roll, ett djur som lider och inte blir bättre ska ju få somna, diagnos eller ej. Men visst känns det lättare att VETA, men ofta får man släppa det där att VETA och nöja sig med att inte veta, eller att TRO..

Aha, okej, då fattar jag. Precis, så är det ju, det har du ju faktiskt rätt i...


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Varför släpper du ut henne när hon har feber o är så trött? Är det inte snällare att ha henne inne så hon får ligga o sova? Låter ju som hon behöver/vill det..

Ingen anklagan, bara en undran. Har man feber brukar man ju behöva vila..


Jag tycker inte att hon ska stå inne & glo i boxen hela dagarna, men är hon så trött att hon vill ligga ner & sova, så får hon givetvis vara inne. Men verkar hon ganska pigg så får hon ändå gå ut ett par timmar iallafall för att få lite frisk luft, på henne verkar det som om hon blir lite piggare av det. Som idag, när hon hade lite feber när jag släppte ut henne, men sedan när hon vart ute några timmar & kom in & jag tog tempen så hade hon ju normaltemperatur 37,5 grader & vart MYCKET piggare. Så jag tror att det är nyttigt att var ute lite ändå, om man inte är JÄTTE DÅLIG!!


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Mina tankar går oavkortat till njurproblem.. jag menar detta som vi läste om njurbäckeninflamation... Har de tagit några prover på det? Snälla sitt inte hemma en hel dag till och vänta på att vet ska ringa (han verkar inte göra det ialla fall).
Vad säger vingelsjukan om ömhet i buken och ödem och kissvårigheter och apitlöshet och att de dricker dåligt? Känns som om den ligger så långt borta från njurproblem tycker jag.. *novis*
Låna en transport i en vecka.. bytlånas bil med din kille så du kan ha bilen med drag. KÖR in hästen till vet. genast!


Ja, jag sa det om njurbäckeninflammation till veterinären på djursjukhuset, men det trodde inte han att det vart. Men jag ska ta upp det på måndag med våran veterinär här när han kommer ut, så att han kan ta lite prover & grejer på det också. Fast iofs så dricker/kissar hon ju väldigt bra nu.


Hoppas att ni hittar felet nu! Tiden rinner ju lixom iväg...
Om de misstänker vingelsjukan som tydligen var smittsam, ska de då inte be dej komma in till stationen för en riktig undersökning, provtagning? usch... stackars dej!

grr för segdragna vet´s...

Den gör ju det.

Men enligt texten på SVA så står det ju såhär:
Det är inte känt hur bornavirus smittar, men det verkar inte vara en infektion som smittar direkt mellan katter i någon nämnvärd omfattning. I majoriteten av fall är det katter med möjlighet att röra sig fritt utomhus som drabbas, vilket kan tyda på att smittan finns i naturen och att katterna smittas av t.ex. smågnagare eller fåglar. Vingelsjuka hos katt ses i Sverige framför allt i Mälardalen.

Fast iofs så är detta ju för katter. Men det borde väl gälla samma för hästar tycker jag!!??? För veterinären på djursjukhuset sa iallafall inget om det när jag pratade med honom, att det skulle vara smittsamt.


Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Måste bara säga att jag tänker på dig o din häst.. hoppas ni finner en lösning...
*en stoooor kram*


Får jag fråga vilket djursjukhus det är? Om du inte vill skriva här.. så pma mig gärna..

Lycka till!! Jag håller tummarna!
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Bra att damen är bättre, men hoppas hon har godheten att vara lite dålig när vet kommer ;)

Och som jag sa så heller jag helt med att det är bra att utesluta Bornasjuka (dvs det är bra att ha tagit provet även om det INTE skulle vara det).

Fortsätt gärna rapportera, vi håller tummar, tassar och hovar härifrån =)

Har du förresten hittat någon röd tråd vad det är som gör henne/sämre bättre?
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Alexandra_W skrev:
Bra att damen är bättre, men hoppas hon har godheten att vara lite dålig när vet kommer ;)

Och som jag sa så heller jag helt med att det är bra att utesluta Bornasjuka (dvs det är bra att ha tagit provet även om det INTE skulle vara det).

Fortsätt gärna rapportera, vi håller tummar, tassar och hovar härifrån =)

Har du förresten hittat någon röd tråd vad det är som gör henne/sämre bättre?


Ja, det känns verkligen jätte bra. Vart precis ute & kvällsfodrade, hon vart fortfarande pigg & glad. Hade ingen feber nu heller (37,5 grader). Hon åt maten med STOR aptit.

Men som du skrev, hoppas att hon visar att hon verkligen ÄR DÅLIG när veterinären kommer på måndag.

Blir hon sämre igen, så har jag bestämt att då ta jag min kompis kompis transport (även att det är en boggie & jag inte får dra den med mitt vanliga körkort) & kör in henne till djursjukhuset. Min pojkväns mamma har lovat att jag får ta hennes bil med drag (hon är förtidspensionär, så bilen är nästan alltid hemma), om jag inte kan ta mina föräldras bil. Så nu känns det bra att det iallafall är ordnat. Så nu ska jag sticka nästa gång hon blir så dålig igen.

Ja, man vill ju utesluta så mycket som möjligt.
Nä, jag har inte hittat någon röd tråd dessvärre!!! Hon har ju vart dålig 2 kvällar i rad nu, men ikväll mådde hon ju bra. Så det är lite mysko....

Men jag lovar att fortsätta att rapportera, tack för att ni håller tummar, tassar och hovar!!!! ;)

*kram* Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Måste bara säga att jag tänker på dig o din häst.. hoppas ni finner en lösning...
*en stoooor kram*

Lycka till!! Jag håller tummarna!


Tacktack!!!
*kram* Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Om du ger mig till ikväll så ska jag leta upp en artikel om Bornasjuka jag har i någon pärm..nånstans om just Bornasjuka. Är ur Ridsport, flera år gammal dock, men vet att diagnosen är 'Bornasjuka - en nygammal diagnos' och att det är en brun häst på bilden till artikeln (japps, jag har finfint bildminne). Jag ska bara hitta artikeln då jag har en bunt om man säger så..

Har du hittat artiklen??? ;)
Mvh Bella
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Fan, jag blir så less...... Ringde till veterinären nu i morse på djursjukhuset & han va LEDIG, han jobbade alltså inte... Aaaahhh.... För han sa ju att han & veterinären här skulle bestämma & då antagligen på måndag. Men eftersom jag inte hört något mer sen, så ringde jag till våran veterinär här & han (veterinären på djursjukhuset) hade INTE ENS RINGT honom... Kan man bli argare!!!! Så veterinären här visste inte om det... :mad: & han sa att han gör inget förrens han fått en remiss från veterinären på djursjukhuset & det lär ju dröja.... :( :mad: Han jobbar inte förrens på måndag, så då kanske han inte hinner prata med våran veterinär här förrens då & då kanske veterinären här inte hinner komma på måndag, han sa att han hade mycket nästa vecka.......... Fan, jag tror alltså att jag blir tokig, INGEN lyssnar på mej, vafan gör jag för fel egentligen???? Vill ju bara få hjälp ju... Satt fan & lipade en hel timme efter samtalen till dessa veterinären... Känns som om INGEN VILL hjälpa mej!!!! *snyft* :cry: :( Vafan ska jag göra???????
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Packa in hästen i åkan å åkt till djursjukhuset! Så är de bara DU måste nu ta dig i kragen å åka,vad dom än säger dom kan INTE neka dig vård när du väl är där med henne!

Vilka jävla vetrinärer du har! :mad:

Så packa in hästen å åk till vet vilken du vill skit i vad dom säger,har du otur kan du ju annars förlora hästen när hon är så dålg som du berättar,du får inte tveka här för i slut ändan hänger allt på dig som ägare att kräva vård för henne.

tröst kramar anna
 
Sv: Symptom på sjukdom, utan fastställd diagnos

Jo det ochså när dom nu hålle rpå så här fram å tillbaka lovar men inte håller så blir d lättare för dem att skylla på den andre sedan ifall allt skulle gå åt pipsvängen så snälla åk in med henne.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 466
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 473
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp