Symptomfri 48h

I dagsläget är jag väldigt glad att jag har ett jobb jag inte träffar människor på, hade klättrat på väggarna av att vara hemma och inte sjuksjuk.

Extrajobbet skulle jag inte jobba på som jag är nu och affärer håller jag mig borta från. Grannen handlar det nödvändiga och lägger i brevlådan.
 
Jag som ändå är väldigt introvert saknar människokontakt. Drygt Två veckor är känns som väldigt lång tid.
Usch, ja det suger! Jag har varit sjuk sedan 11 mars. Vaknade feberfri idag och jublade lite, men det var kortvarigt. Jag har typ världens lappsjuka fast jag är sjuk. Kan bara tänka mig vad jobbigt det måste vara vid milda symptom!
 
Vad menas egentligen med att vara symptomfri i 48h innan man 'får/bör' börja jobba igen.
Exakt vad innebär det?
Jag menar, efter en förkylning kan man ju fortsätta vara snorig och hostig rätt länge efter att själva förkylningen vänt. Räknas det då som symptom?

Hur skulle ni göra och tänka?

Här är det strikt helt symptomfri. Inget snor, ingen hosta, inget halsont - ingenting.

Jag är alltid snorig på vintrarna. Jag är inne på tredje veckan med hemarbete. Får inte komma tillbaka förrän jag slutat snora. Lär vara ungefär till midsommar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till...
Svar
8
· Visningar
613
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp