Synd om min dotter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pippi27

Ja, det var ju inte länge sedan vi blev tvugna att avliva vår hund. Hon blev givetvis jätteledsen. Dessutom så kommer hon ihåg den förra tiken som vi fick av liva pga sjukdom + att hon har ett färskt minne av att jag fick ta bort hästen i början av året + att två katter gått bort under det här året.
Nu har jag med sorg i hjärtat fått förklara för henne att även dom två nya hundarna är sjuka, att den ena ska avlivas nästa vecka och att den andra även hon är sjuk.
Dottern min har nu hjärtesorg. :cry:
Jag förklarar så gott jag kan om sjukdomarna och varför men vad hjälper det ett brustet 7-årigt flickehjärta :(
Ska se om inte hon och jag kan ta oss en liten minisemester en helg och bara vara för oss själva, åka någonstans och skämma bort oss.
 
Sv: Synd om min dotter.

Jag tror att ni skulle må bra av att komma bort ett tag båda två, det är inte lätt att förstå det här med sjukdomar och döden ens för oss vuxna så hur ska det vara för dem?! Kramar till er båda två!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 426
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 636
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp