Bukefalos 28 år!

Synliga revben

Sv: Synliga revben

Hej!

Och mitt monster känner man revbenen på

Var har jag skrivit att man inte ska kunna känna revbenen??:confused:
Kan man inte känna revbenen är hästen över normalhull, trivselvikt brukar jag kalla det:angel:

Summan av kardemumman är alltså: känna men inte se.
 
Sv: Synliga revben

Wow! Vilka muskler!!
Knepigt att man ser revbenen så tydligt när han ser så bra ut för övrigt?
 
Sv: Synliga revben

Hej!

Du har helt rätt, jag läser en sak o tolkar det som en annan.. Ber så hemskt mycket om ursäkt.. Ska försöka skriva upp ögonen och koppla ihop dom med hjärnan igen:-)

/ Lavinia, vars häst visade sej väga 560 kg o e 160 cm hög o nästan smalast i stallet
 
Sv: Synliga revben

HEJ
Det jag tänker skriva kanske inte rör sig just om en häst som går löp.
eller jo till viss del är det det.

VI köpte en galoppör för ett mer än ett år sedan.
Hon va smal å åt å åt å åt å åt..
men inget hände å hon blev smalare å smalare å smalare.
Jag tänkte att jag ska berätta om hur vi gick tillväga.

Trots att det var vår och betet var kanon, hände inget hon fick fortfarande massor med hö. men blev mindre å mindre.
Vi köpte KOLLA MASKEN, (finns att köpa på Granngården)
Detta innehåller en påse å ett labprov som skall skickas iväg på hästens avföring. Svaret blev, INGEN MASK.

Tog hjälp av veterinär, för att hitta några svar. Prover togs. Inga större resultat.
SEn fick vi tag i DUNER HÖ. Fint fint hö med höga värden.
Gisses vilken skillnad! hon gick upp å blev hur fin som hellst.


tyvärr så avled hon senare då något brast i huvudet på henne någon typ av blödning. hon bara trillade ihop och dog. Tyvärr.
 
Sv: Synliga revben

Eftersom det är en startande travhäst är det ingen fara. Dom flesta travare brukar man skymta revbenen på när dom är i träning.
 
Sv: Synliga revben

Kl..

Tack så mycket för alla kommentarer :) Jättesnällt.
Men så det jag borde göra är alltså att i första hand tillföra mer protein. Duger det med Kraffts proteinfoder då eller finns det andra fodertyper som är bättre?
 
Sv: Synliga revben

Som en följdfråga: säg att proteinhalten blir för hög jämfört med energin. Vad blir konsekvenserna av det?
 
Sv: Synliga revben

det är ju så att man ska kunna känna revbenen men inte se dom......:eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 427
Senast: manda
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 410
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp