Syntet sadel ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Daffne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 741
D

Daffne

Letar efter ny sadel till nya pållen..
Vill gärna ha en syntetsadel .
Dels för att jag gillar dom sadlar jag har provat i syntet och dom sadlarna är bättre för pållens rygg, för tillfället då han är rätt omusklad + att dom sadlarna väger mindre..
Har tittat på Griffin sadlarna såklart och det lutar åt en sådan . men jag hittade en bild på nätet nånstans men hittar inget om denna sadel på Thorowgoods hemsida .
Någon som vet hur kvalitet är och vad den kan tänkas passa för ryggar? och var kan jag hitta info om den .. som sagt hittar inget på hemsidan . . .
teqnicgpd.jpg

/Daffne

Sv: Syntet sadel ?

Har en Griffin allround vid bom, köpt i sept 04 ser ut i modellen som den ungefär men mockaliknande material på sits o vulster super mjuk att sitta i bra fäste ,passar mitt fullblod som har bred manke o lätt svank o överbyggd men själv trivs jag inte riktigt passar inte mina korta ben (rider helst i dressyr sadel) Försöker sälja den så PM:a vid intresse.Gillar fö syntetsadlar köpte en Griffin syntet till ponnyn skön o mjuk ej hal ser ut som samma material som den på bilden ligger bra på henne också rund rygg liten manke rakare än mitt fullblod. Super att hantera lätta o bara att tvätta av vb

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 052
Utrustning Efter att ha letat och letat, provat och provat så hittade jag ÄNTLIGEN en sadel som min känsliga häst verkar trivas bra i, nämligen en...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: caballus
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 281
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur