Syntetsadel Horse Saver - Wintec

Sparvoga

Trådstartare
Lurar på att köpa en dressyrsadel, för max 3000:-. Någon som har nån Horse Saver eller Wintec, kommer att användas högst 2ggr/vecka o inga tävlingar. Är dock lite skeptiskt till syntetsadlar fast dom som har dom verkar ju nöjda.

Sv: Syntetsadel Horse Saver - Wintec

Jag har en wintec-sadel, dock i allroundmodell, men den är jag jättenöjd med. Dagens moderna syntetsadlar är bra, tyvärr hänger den gamla föreställningen om tygsadlar fortfarande kvar.
Anledningen till att jag inte väljer att ha en syntetsadel när jag väljer dressyrsadel är för att jag vill kunna bygga upp knästöden på ett sätt som bara verkar möjligt på läder, annars hade jag absolut kunnat tänka mig en wintec i dressyrmodell.
Nya är väl dock wintec dyrare än 300 kr, men du kanske ska köpa begagnat? I den prisklassen tror jag absolut att du får en bättre sadel om du satsar på syntet än på billigt läder!

Lycka till med sadel-letandet! :)

Sv: Syntetsadel Horse Saver - Wintec

Har tidigare haft en HS-sadel, var jättenöjd med den! Satt bra, skön att rida i och låg bra på många hästar. Kan starkt rekommendera HS!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 696
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 108
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 318
Senast: lillamy73
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll... 2
Svar
23
· Visningar
3 842
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31