System - minnesanvändning?

Ms Sally

Trådstartare
Jag blir inte klok på hur mycket resurser System (i aktivitetshanteraren) ska använda!? Min dator en laptop med xp pro, sp 3, använder allt ifrån drygt 100 kb till ibland ca en tiondel så mycket, under såvitt jag kan se, samma förhållanden, dvs antal progam öppna etc? Någon som vet varför det skiljer och ev hur mycket System brukar/ska använda?

Ram installerat är 750 mb och processor är celeron m, 1500 mhz.

Sv: System - minnesanvändning?

Kan inte säga detaljer, naturligtvis, men en sak du verkar ha glömt i din jämförelse av olika tillfällen är historiken: bara för att det finns lika mycket att hålla reda på just nu betyder inte att det nyss fanns det. Om en del resurser allokerats och sen inte behövs kan det ofta vara fördelaktigt att hålla kvar dem ifall de förväntas behövas igen senare. Speciellt om det handlar om så lite.

Vill du verkligen veta kan du sätta upp en kernel debugger och kontrollera vad som finns där vid olika tillfällen. Ett "enkelt" sätt är att köra en virtuell maskin och debugga den.

Liknande trådar

IT & mobiler Min trogna stationära dator från 2006 börjar tycka livet är hårt nu.. Den var top of the line (och ohemult dyrt) när den kom, och har...
Svar
0
· Visningar
939
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler När jag köpte dator för ca 3 år sen, köpte jag en Packard Bell, nått som jag ångrar bittert. Men nu har jag den iaf. Fick med ME, som...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka